Veel PC = Weinig snelheid, HELP!

Pagina: 1
Acties:

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 09:37
Sinds begin dit jaar een nieuw systeem gekocht en verbouwd.
Specs zijn nu:

XP 1800+
512mb DDR
40GB 7200RPM + 15GB 7200RPM
GeForce 2 MX 400 64mb DDR
SB Live!1024.

Heb nu al vanalles geprobeerd maar ik krijg het systeem maar niet sneller,. verschillende drivers voor de app. geprobeerd, verschillende OS. van win 98 tot XP Pro. heb nog een AMD K6-2 300 staan met 64mb en zelfs die start sneller op,. heeft iemand een idee wat ik fout doe?

I said I'd be back...

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Staat die toevallig in het bios op wat minder megahertzjes dan dat die van oorsprong is :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

videokaart is de bottleneck in 3d iig.

bij het opstarten ? Wat voor mobo heb je nu? en welke drivers/os gebruik jen u?

www.triathlete.nl

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RoBBS schreef op 21 July 2003 @ 19:37:
heeft iemand een idee wat ik fout doe?
Ja, ik weet wat je fout doet ;) Je vertelt namelijk niet wat er precies zo langzaam gaat en waarmee je het vergelijkt.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Wat is er 'niet snel' ? Het opstarten? Programma's etc? Heb je wel je chipset drivers e.d. gerinstalleerd etc.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• RoBBS
het vreemde is eigenlijk dat de meeste spellen goed draaien met dit systeem, meestal 1280x1024 bij 32bits kleur, gaat perfect, alleen alle andere software, IE6 Office en windows zelf zijn zo traag als wat, en het opstarten gaat beroerd

I said I'd be back...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54
Doe eens Start » Uitvoeren en typ dan eens msconfig in dat schermpje. Vervolgens ga je naar Opstarten. Maak nu eens een screenshotje van de hele lijst die je te zien krijgt.

Ik denk namelijk dat je gewoon veel te veel (onzin) programma's aan hebt staan waardoor het booten veel slomer gaat dan het kan gaan.

The devil is in the details.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

RoBBS schreef op 21 July 2003 @ 19:41:
het vreemde is eigenlijk dat de meeste spellen goed draaien met dit systeem, meestal 1280x1024 bij 32bits kleur, gaat perfect, alleen alle andere software, IE6 Office en windows zelf zijn zo traag als wat, en het opstarten gaat beroerd
Voer eens een windows update uit, en wat is traag. Hoelang duurt het opstarten van Word bv etc.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Doe wat Marco zei, en scan eens met Ad-Aware, volgens mij heb je nl. veel rotzooi op je pc staan. ;)

• RoBBS

I said I'd be back...

• RoBBS
Zal Ad-Aware proberen,. het OS is wel net geinstalleerd, 2 dagen geleden

I said I'd be back...

Verwijderd

Ik kan de link niet openen:

The page cannot be found

The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

• RoBBS
sorry, linux server en had jpg met hoofdletters, probeer het nog eens

I said I'd be back...

• RoBBS
ok, ben nu aan het scannen met ad-aware, nog niets gevonden maar dat kan veranderen, dan een update,. en dan hopelijk resultaat, alvast bedankt. ik laat in de loop van de avond van me horen hoe het dan gaat

I said I'd be back...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54
Opvallend veel rotzooi staat er inderdaad niet bij je opstart gebeuren. Maar als je Windows er pas 2 dagen opstaat weet je vast nog wel welke programma's je allemaal hebt geinstalleerd, was het voor die tijd ook al zo sloom?

The devil is in the details.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:49
netwerkkaartje op DHCP zonder DHCP-server? vertraagt ook enorm omdat ie op response wacht van een server.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
RoBBS, gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv meerdere berichten onder elkaar te plaatsen :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 12:19
Heb je je BIOS op zn default settings of heb je het 1 en ander veranderd?

Ik vind het lijstje anders aardig vol rotzooi.. CHELPER, WinAmp agent, en een hoop andere overbodige apps. Zo goed als alles kan uit.

Verwijderd

Niet toevallig gekomen na die beruchte beveiligingsupdate?

• RoBBS
Jongens allemaal alvast bedankt, het is al een stuk beter op geworden,.

Heb nu ook een 21" monitor d'r bij gekocht,. best gaaf,. ThAnX All

I said I'd be back...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 11:15
download MS bootvis eens uit de meuktracker op tweakers. helpt je iig met je opstartprobleem in XP.

kijk ook eens in je syteemmonitor (alt-ctrl-del) of er een proces is dat CPU vreet.
heb je ook alle driver goed erop staan? omdat het een nieuwe install is. (chipset drivers, vidkaart, geluidskaart)
probeer ook tweakXP eens

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1