[DVD speler] zit een gewone PC DVD speler in.

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn ouders huh DVD speler was stuk.

Nieuwe gehaald.

Maar mijn pa wou hem wel even opmaken om te kijken wat er nou eigenlijk inzit.

Blijkt er dus een gewone IDE DVD speler in te zitten.
Iemand dit wel eens gezien?
En zou ik er nu eigenlijk een andere DVD speler in kunnen zetten? Of zou hij hem dan niet meer kunnen aansturen?

[ Voor 8% gewijzigd door Xavier op 21-07-2003 19:10 ]

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Denk dat dat wel nauwer luisterd als het klinkt. Een vriend van mij heeft dat ook eens geprobeerd.

Hee, dvd speler stuk, oh ik heb er nog een in mijn computer, even testen, s**t ook deze dvd speler is nu stuk.

Eind van het liedje, hij was 2 dvd spelers armer

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

• Xavier
  • Niet online
Maar er zit echt een normale IDE kabel en stroom kabel achterin.
Ook de jumpers voor slave/master/cable select zitten er. En ook gewoon de aansluitingen voor geluid.

Lijkt mij dan niet dat die pin aanduiding dan anders is.

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Klopt, maar stel je eens voor dat de voeding stuk is, en dat die een piekspanning naar de dvd speler stuurt.

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Verwijderd

Zomaar voor de weet:
- Welk merk dvd speler is het?
- Welk merk/model dvd-rom zit er in?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16
De meeste cheapo dvd-speler hebben er een gewone IDE inzitten.
Je kan dus altijd eens checken of het met een andere wel terug werkt (*)

(*) Uitvoering op eigen risico ;)

• Xavier
  • Niet online
De voeding is niet stuk.
Alleen die speler erin is klote. Hij pakt geen enkele DVD meer.

Ik zal nu naar de schuur lopen om de gegevens op te schrijven

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het zal wel een finlux of aanverwandt merk zijn, want philips en sony enzo gebruiken allemaal loopwerken die speciaal voor de home-cinema markt zijn. De allinone cheape spelertjes gebruiken wel een ide spelert

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xavier
  • Niet online
Ding koste ook iets van 80 euro. Was toen een aanbieding bij de Videoland.

de speler is een CyberHome CH-DVD302

Loopwerk is van CyberDrive
Model: DP026D

[ Voor 33% gewijzigd door Xavier op 21-07-2003 19:24 ]

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 14:08
Wat voor dvd speler is het. Heeft ooit een goede recentie over een Cyberhome gestaan waarbij dat ook voor kwam.
Probleem is wel dat het inderdaad geen andere pin toestanden heeft maar wel de 'drivers' (aansturing) in dat ding zijn anders. Er zit toch een soort besturingssysteempje in (hoe klein dat ook is) en die geeft op een bepaalde manier instructies aan die speler. Je kan dat niet zomaar wisselen.

edit: Grappig.... Cyberhome, dacht ik dus al. Kijk eens op http://www.cyberhome-help.de

[ Voor 14% gewijzigd door Rudi Vader op 21-07-2003 19:34 ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou, ik heb de DVD-speler gewoon uit m'n Finlux gehaald omdat hij SVCD's met enorme blokken afspeelde en na waar na verloop van tijd het beeld bevroor. Deze DVD heb ik vervangen door een Lite-on 16x48x
Nu een mooi strak beeld. Alle blokjes verdwenen. Ik moest de DVD speler wel als Master instellen, terwijl de originele DVD-speler geen jumpertjes had. Nadeeltje is wel dat het wat lawaaiïger geworden is, maar dit kan ik waarschijnlijk wel oplossen door bijvoorbeeld een Sony DVD te kopen. Deze schijnen errug stil te zijn.

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:58

Tweaker.nu

we all float down here

in mijn technika1010 spelertje die ook stuk ging zat inderdaad een standaard cyberdrive dvdspeler in.
ik heb die in mijn pc geschroefd en was gewoon plug&play.
het was alleen maar een 2-speed, dus niet echt bruikbaar.

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, zelf heb ik een Plextor PC-DVD speler en die is heerlijk stil en...plextor kennende...echt een top merk! Ja Ja....Plextors Eerste Eigen DVD-ROM...grinzzz.....

There is no place like ::1

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 14:08
swampy schreef op 21 juli 2003 @ 22:42:
Mmm, zelf heb ik een Plextor PC-DVD speler en die is heerlijk stil en...plextor kennende...echt een top merk! Ja Ja....Plextors Eerste Eigen DVD-ROM...grinzzz.....
Tsja... lezen is ook een vak. Het gaat hier om een standaolone speler waar een PC ide speler zit ingebouwd. Die pc ide dvd speler is stuk en moet worden vervangen. Nu de grote vraag: KAN DAT?
Heel fijn voor je dat je jou plextor niet hoort in een pc maar als die niet in die standalone speler kan, heb je er geen moer aan.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• swampy
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

RudiVader schreef op 22 July 2003 @ 10:17:
[...]

Tsja... lezen is ook een vak. Het gaat hier om een standaolone speler waar een PC ide speler zit ingebouwd. Die pc ide dvd speler is stuk en moet worden vervangen. Nu de grote vraag: KAN DAT?
Heel fijn voor je dat je jou plextor niet hoort in een pc maar als die niet in die standalone speler kan, heb je er geen moer aan.
Tja he....tja....probeer het eens!

Dat is het enige wat ik kan zeggen, probeer het eens!

There is no place like ::1

Verwijderd

Dat gaat prima. Maak de speler eerst even regiovrij in een PC, alvorens hem in de Cyberhome te zetten. Er is op het forum van Cyberhome ook een merkenlijst te vinden van DVD spelers, die goed getest zijn in hun spelers.

• Xavier
  • Niet online
Ik heb nog een Lite-On 16x 48x liggen. zal wel goed zijn.
Zal hem vanmiddag of vanavond testen. Wel erg cool als het werkt.
Als het te lawaaierig is dan doe ik gewoon geluid isolatie in die speler. Simpel.

Verwijderd

Is het al gelukt Xavier? Ik heb eventueel nog een defecte Cyberhome512 staan(zwart). Volgens mij is de DVD-ROM nog goed. Dan kun je hem misschien overbouwen.

• Indoubt
  • Laatst online: 11:46

Indoubt

Always be indoubt until sure

Een "computer"dvd speler hoeft niet slecht te zijn, zelfs niet voor home cinema of voor muziek.

Er was ( of is nog steeds) een high end merk die een cd speler maakt waarbij je bijna elk merk cd rom speler in de kast kon stoppen. Van de CD rom werd wel alleen de afspeel eenheid en de laser opnemer gebruikt. Het audio gedeelte was hardwired met silver soldeer en dergelijk.

De speler is uiterst goed ontvangen en heeft goede kritieken gekregen vals uitstekende audio speler.

Moraal: een zgn "computer" drive is niet noodzakelijk slecht maar dit hangt wel af van het gebruik van de andere componenten.

(zal eens kijken of ik dat linkje nog kan vinden)

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12 16:48

we_are_borg

You will Comply

Xavier schreef op 21 July 2003 @ 19:24:
Ding koste ook iets van 80 euro. Was toen een aanbieding bij de Videoland.

de speler is een CyberHome CH-DVD302

Loopwerk is van CyberDrive
Model: DP026D
Die heb ik ook gehad, dvd speler was stuk. Me broer heeft hem mee genomen om te kijken wat hij nog kon doen. Heeft voor de gein een oude dvd speler er in gezet en dat bleek te werken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Xavier
  • Niet online
Owja. Ding ligt in de schuur.
Heb even niks te doen, dus zal het eens gaan testen.

• Xavier
  • Niet online
Is toch niet gelukt.
Op een of andere manier kreeg ik hem niet open met de knop.
Ledje knipperde ook.

Verwijderd

de prijs van een pcdvd van sony of zo, is toch bijna evenduur als een nieuwe lowbudget dvdplayertje?

Verwijderd

blaat

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 10:08 ]

Pagina: 1