DVD met probleem kopieren

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 16:54
Ik heb hier een dvd liggen die in mijn dvd speler (standalone) na 41 minuten even hangt. Ik kan hem met doorspoelen weer door laten lopen maar het is een concert en dat is toch niet geweldig. Dus ik dacht als de pc hem inleest kopieer ik hem, het zal wel een kras zijn. Inmiddels van alles geprobeerd maar alle kopieen hebben het probleem ook! Ik denk aan een fout in de videostream ofzo, maar hoe krijg ik die er uit? als hij maar doorloopt....Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

rippen gaat foutloos en hij speelt dan ook af op de pc met een minimaal hakkeltje dat onmerkbaar is op het punt waar de standalone stopt.

geprobeerd:
-1:1 kopie (dvd is maar 4GB)
-DVD shrink met compressie op 1 in de hoop dat die de fout oplost
-Ifoedit op de files losgelaten met get VTS sectors. Vond twee fouten maar nog steeds hetzelfde
-Met smartripper de audio en videostream geript. Dat lukt. Daar wil ik opnieuw vobs van maken maar in dvdmaestro geeft ie aan dat de film maar 41 minuten is terwijl de volle lengte er staat.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd de DVD te decoden en dan weer naar vob te encoden. (eerst demux of met DVDx naar een SVCD of AVI formaat rippen). Zodat je kan kijken of die hik er nog steeds in zit.

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-03 11:25
hoogswaarschijnlijk een kras of stof lijkt mij...

nouja maak hem anders eerst eens schroon als dat niet lukt kan je nog altijd verder proberen ;)

• jaspov
DeathAngel: wel eerst gedemuxed. Geeft ongeveer evenveel data aan losse audio en videofiles als de dvd is. Alleen als ik die files open in Maestro pakt die alleen de eerste 41 minuten tot aan de fout. Nog niet naar divx geprobeerd.

GoTaProblem: ik heb hem al schoongemaakt. eerst zeep, toen turtle wax en nu zelfs commandant! maakt niet uit. Toch ript ie zonder foutcode. Als hij echt onleesbaar is moet dat toch een foutmelding leveren?

• jaspov
In Ifoedit voor author dvd gekozen. Stopt met de melding: too many frame drops. Helaas via google enkel mensen die ook die error hebben en niet weten wat ze er aan kunnen doen :(

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-03 11:25
volgens mij zit je dan met een probleem..... of je mist een stuk :/

spijt me voor je...

maar toch zou ik nog wel even wachten voordat je die dvd weggooit wie weet is er wel een tooltje voor ofzo :? (lijkt me raar licht denk ik aan de dvd zelf maar nouja wie weet...)
Pagina: 1