Toon posts:

Tijdelijk een Apple ipv mijn PC voor Kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil tijdenlijk voor 4 weken een Apple gebruik laten maken van mijn Chello verbinding. Moet ik dan UPC bellen en alles laten omzetten? Of kan ik gewoon een kabeltje pluggen?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom bel je daarvoor de helpdesk van Chello dan niet? Zij moeten je toch wel kunnen vertellen of er dan een MAC ;) adres aangepast moet worden of iets dergelijks.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Gewoon kabeltje over prikken en zorgen dat de Mac als DHCP client staat ingesteld.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

keldon schreef op 21 juli 2003 @ 18:38:
Gewoon kabeltje over prikken en zorgen dat de Mac als DHCP client staat ingesteld.
Gebruikte Chello niet een systeem waarbij het MAC adres van de gebruikte netwerkkaart bij hun bekend moet zijn? Of zijn ze daar vanaf gestapt :?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
/downtime/ schreef op 21 July 2003 @ 18:43:
[...]

Gebruikte Chello niet een systeem waarbij het MAC adres van de gebruikte netwerkkaart bij hun bekend moet zijn? Of zijn ze daar vanaf gestapt :?
Hangt van het soort modem en de regio af. Overigens heb ik het onder OS X nog niet voor elkaar gekregen het MAC adres te veranderen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
PolarBear schreef op 21 July 2003 @ 21:57:
[...]

Hangt van het soort modem en de regio af. Overigens heb ik het onder OS X nog niet voor elkaar gekregen het MAC adres te veranderen.
Sommige regio's idd mac-koppeling. In dat geval moet je het dus doorgeven aan de helpdesk, of zelf "her-activeren" ( op http://prov.upc.nl )

Dat is volgens mij bij de motorola modems. Ik heb altijd een Com21 gehad, en nooit mac-koppeling gehad.

Als je je mac niet kunt veranderen kun je ook gewoon een routertje er tussen drukken en die het mac van je vorige kaart geven ;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Modem uitzetten, ff wachten en booten maar. Als het wel lukt merk je het meteen, je krijgt dan nl bij elke site die je bezoekt de provisioning site voor je neus. Denk erom dat je dan wel de username/pass nodig hebt om de modem op je account aan te sluiten.

Bovenstaande werkt prima met mijn huidige Motorola (SB4100E) maar vroegah moest ik wel altijd met de helpdesk bellen want m'n toenmalige LANCity modem kon dat dus niet.. :/

edit:
4-poorts routertjes kosten trouwens ook geen drol meer tegenwoordig.. Altijd handig voor bezoek met laptops of dit soort zaken. En je hebt meteen een netwerkje!!

[ Voor 18% gewijzigd door Ook op 21-07-2003 22:39 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Ik heb chello nooit met dhcp gehad, altijd static, jaren lang. Depends dus :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan ook gewoon je oude netwerkkaart overzetten naar de mac?
Ik snap het probleem niet echt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Lees aub eens wat rond. Zo meende ik dat in de NT FaQ ook iets stond over het aansluiten en configureren van een Chello aansluiting. Lees dat maar eens :)

Hier dus: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29#29
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.