Promise Ultra 100 TX2 de-installeren

Pagina: 1
Acties:

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-03 16:50

mvt

ja ik ja

Topicstarter
Ooit had ik voor een i815 systeempje een Promise Ultra 100 TX2 gekocht aangezien de IDE poorten langzaam aan stuk gingen. Toen bijna een jaar later het moederbord helemaal de geest gaf is er een Compaq voor in de plaats gekomen met een 1300Mhz Celly Tualatin. Wegen grote overeenkomst vd hardware (en de vele belangrijke dingen die geinstallerd waren) heb ik de oude schijf in het nieuwe systeem gezet. Aangezien hij niet wou booten zonder de IDE controller kaart heb ik hem er maar naast gelaten. Ruimte zat en ik had de kaart toch niet nodig.

Maar nu heb ik hem wel nodig en ik kan de kaart maar niet de-installeren zonder dat hij problemen geeft.

Als ik de schijf op de onboard controller zet en de Promise er wel of niet naast zet blijf ik een schijffout krijgen. Ondanks dat de BIOS hem herkend.

Drivers in W2k verwijderen helpt ook niets.

Nu zijn die handleidingen en FAQ's op de website van Promise wel leuk, maar een handleiding om hem zonder problemen te verwijderen leveren ze niet.

Dus dan maar hier :)

Voordat iemand de vraag stelt of de onboard IDE controller de schijf wel kan aansturen : JA. Er zat een Seagate Barra IV 40 GB in (die nu in mijn systeem draaid) en er zit nu een IBM Deskstar (weet ff type nummer niet) 20 GB in

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 08:21

JustDutch

was ambtenaar :)

Even kijken of ik het begrijp.
Je hebt een nieuwe PC met daarin je oude HD op de onboard IDE poort. Die Promise kaart zit wel in een PCI slot, maar er zit niets op aangesloten. Je wilt nu die promise kaart verwijderen omdat je ruimte in de kast nodig hebt.

Je hebt ooit op de primary HD het OS geinstalleerd (toen nog op de oude PC), waarbij deze HD op die promise kaart was aangesloten. Je hebt vervolgens deze HD in je nieuwe systeem geplaatst, maar het OS niet opnieuw geinstalleert.

Waar ik aan denk is dat er info in de MBR staat, welke aangeeft dat die schijf iets met die promise kaart moet doen. Nu ben ik geen held in dit soort dingen, dus ik kan het fout hebben. Persoonlijk zou ik de data van die schijf backuppen en deze volledig formateren, dus ook de MBR. Vervolgens zou ik fijn een schoon OS installeren.

Forza Mucca

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-03 16:50

mvt

ja ik ja

Topicstarter
JustDutch schreef op 21 July 2003 @ 23:28:
Even kijken of ik het begrijp.
Je hebt een nieuwe PC met daarin je oude HD op de onboard IDE poort. Die Promise kaart zit wel in een PCI slot, maar er zit niets op aangesloten. Je wilt nu die promise kaart verwijderen omdat je ruimte in de kast nodig hebt.
Niet helemaal juist. Bij een andere pc voorzie ik aankomende problemen met de IDE controller. Als dat niet zo was mocht die controler gewoon blijven zitten.

De HDD hangt op de Promise. Op de onboard controller doet hij niets.
Je hebt ooit op de primary HD het OS geinstalleerd (toen nog op de oude PC), waarbij deze HD op die promise kaart was aangesloten. Je hebt vervolgens deze HD in je nieuwe systeem geplaatst, maar het OS niet opnieuw geinstalleert.
juist. Maar omdat behalve de tualatin support de PC zo goed als identiek was vond ik het niet nodg om van OS te wisselen. En ik was meteen een hele hoop van de Compaq meuk en winXP Home kwijt (draait nu 2k Pro)
Waar ik aan denk is dat er info in de MBR staat, welke aangeeft dat die schijf iets met die promise kaart moet doen. Nu ben ik geen held in dit soort dingen, dus ik kan het fout hebben. Persoonlijk zou ik de data van die schijf backuppen en deze volledig formateren, dus ook de MBR. Vervolgens zou ik fijn een schoon OS installeren.
Geen idee, ik had hem op de standaard manier (volgens het boekje) geinstalleerd, maar ik ben een beetje huiverig om die PC opnieuw te installeren (o.a vanwege de vele troep die er op staat)

[ Voor 3% gewijzigd door mvt op 22-07-2003 10:27 ]

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul