Toon posts:

[Happauge WinTV Pvr-250] Reso+Zwart Wit Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met drie probleempjes.

Als ik mijn tv-out doorlus (ti4600) naar mijn Hauppage Pvr-250 krijg ik zwart wit beeld. Connectors zijn goed want op mijn tv werkt het ook perfect. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Nog een probleem met NView.

Ik draai 1280x1024 op een 19" CRT monitor van Ilyama. Als ik de modus op klone zet kan mijn tv maximaal 1024x768 aan. Resultaat is dus een niet volledige capture op mijn tv :'(
Het lijkt me sterk dat ik het beeld in het juiste formaat (1024x768) op mijn tv kan toveren... maar is dit mogelijk :?

Als ik third party software wil gebruiken krijg ik altijd een foutmelding dat het capture apparaat al in gebruik is... weet iemand toevallig wel proces dit is in de tasklist ?

Mocht er niet genoeg info zijn kan ik wel screens en/of Pics maken }:O

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
* kick ;) *

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 14:51 ]

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Heb je je Ti toevallig op NTSC staan en je Pvr-250 op PAL? (NView -->Apparaatinstellingen -->Uitvoerapparaat selecteren -->Formaat).

Volgens mij is het niet mogelijk om op 2 vershillende resoluties te draaien, maar misschien bied TVTool een oplossing (heb ik al een tijdje niet meer gebruikt).

Wat staat er in de tasklist?

Verwijderd

Topicstarter
Ja instellingen staan perfect.. heb alles al nageken en opgezocht. TVTool is ook geen oplossing omdat de crt ook automatisch op 1024x768 gaat draaien. Andersom gaat dit dus niet.. vrij logisch aangezien dat tv'tje maar 1024x768 aankan.

Ook vreemd is het feit dat wanneer ik mijn tvout doorlus naar de tv-in van mn hauppauge Pvr 250 ik maximaal 1024x786 tevoorschijn kan toveren. Vreemde zaak.. wellicht wachten op updates :(

Iemand nog een ID hoe ik mijn crt op 1280x1024 en dan ook volledig beeld krijg op mijn tv?

edit:
Zwart Wit probleem opgelost... lag aan de drivers.. wellicht dat de topictitle veranderd kan worden :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 17:52 ]

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 23:16
in de wint2k software : ->
-suite manager
-add svideo/composite (dit heb je als het goed is al gedaan) en dan
-het svideo vakje rechtsonder UITvinken (klinkt gek maar is meestal wel het probleem).
Nu zou het moeten werken.

Wat betreft third party software :
Er is maar een beperkt aantal programma's dat met de 250/350 samenwerkt.
Oa Wintvap (record only prog), SageTV/Recorder, MyHTPC pluging en CTPvr.
Meer info kun je vinden op het Nederlandse Hauppauge Forum en op de website in mijn signature

[ Voor 75% gewijzigd door amontillado op 23-07-2003 14:13 . Reden: vergeten, + link fout ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Het kan ook zijn dat het zaakje niet samen wilt werken, dat had ik een keer met een bepaalde sony video camara die probleme gaf met me capture kaart.

Verwijderd

Topicstarter
amontillado schreef op 22 July 2003 @ 19:47:
in de wint2k software : ->
-suite manager
-add svideo/composite (dit heb je als het goed is al gedaan) en dan
-het svideo vakje rechtsonder UITvinken (klinkt gek maar is meestal wel het probleem).
Nu zou het moeten werken.

Wat betreft third party software :
Er is maar een beperkt aantal programma's dat met de 250/350 samenwerkt.
Oa Wintvap (record only prog), SageTV/Recorder, MyHTPC pluging en CTPvr.
Meer info kun je vinden op het Nederlandse Hauppauge Forum en op de website in mijn signature
Kan ik eventueel contact met je opnemen ? .. aangezien je al een brede kennis hebt in dit gebied. Weet niet of je tijd hebt maar laat het gaarne even weten _/-\o_

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 23:16
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 01:52:
[...]
Kan ik eventueel contact met je opnemen ? .. aangezien je al een brede kennis hebt in dit gebied. Weet niet of je tijd hebt maar laat het gaarne even weten _/-\o_
Je kunt anders naar www.hauppauge.tv/hcwforum gaan, daar zitten meer pvr250/350 gebruikers (waaronder ik).
Maar heb je al kunnen proberen wat voorgesteld werd ?

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Topicstarter
amontillado schreef op 23 July 2003 @ 14:13:
[...]

Je kunt anders naar www.hauppauge.tv/hcwforum gaan, daar zitten meer pvr250/350 gebruikers (waaronder ik).
Maar heb je al kunnen proberen wat voorgesteld werd ?
Ja heb alles gedaan, het heeft goed gewerkt gisteren.. maar nu krijg ik steeds weer een foutmeldingsscherm van xp.. met een fout erop.

Ik zal even naar dat forum gaan waar je het over had en daar het probleem verder voorleggen.
Pagina: 1