[meuktracker] Waarom shareware updates?

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
In het software updates-lijstje komen ook regelmatig sharewareprogramma's in voor. Waarom eigenlijk? Het lijkt wel op onbedoelde gratis reclame.. Daarnaast kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat er veel mensen hier zijn die het desbetreffende stuk software legaal in gebruik hebben. Bovendien krijgen geregistreerde gebruikers wel per e-mail een bekendmaking van nieuwe versies.

Zou het dan ook niet logischer zijn als freeware/open source producten wat meer de aandacht krijgen?
De vraag is dan nog: waar leg je de grens. Adware, cripleware (beperkte mogelijkheden)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Nexxennium schreef op 21 July 2003 @ 17:23:
In het software updates-lijstje komen ook regelmatig sharewareprogramma's in voor. Waarom eigenlijk? Het lijkt wel op onbedoelde gratis reclame.. Daarnaast kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat er veel mensen hier zijn die het desbetreffende stuk software legaal in gebruik hebben. Bovendien krijgen geregistreerde gebruikers wel per e-mail een bekendmaking van nieuwe versies.
Omdat veel mensen die dingen gebruiken. Of dat nou legaal is of niet maakt ons niet uit. Dat je voor veel software ook via mail updates kunt krijgen is geen argument, je kunt ook gewoon op de site van de maker kijken om te zien of er een update is.
Zou het dan ook niet logischer zijn als freeware/open source producten wat meer de aandacht krijgen?
Krijgen die niet genoeg aandacht dan?
De vraag is dan nog: waar leg je de grens. Adware, cripleware (beperkte mogelijkheden)
Zolang tweakers het gebruiken en submitten zullen wij het meestal plaatsen. Het is niet aan ons om te gaan zeggen van "adware: bad, shareware: bad, open source: good".

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter Tinus op 21-07-2003 17:49 ]

Professioneel Hyves-weigeraar