• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 21:05
ik zit met het volgende:
heb een tijdje terug mijn nokia 8310 gemold omdat die niet meewerkte.
nadat ik een sms had getypt liep is vast ofzo en kon ik opnieuw beginnen.
dit ging mij irriteren en heb op een gegeven moment me telefoon vliegles gegeven.
het vliegen deed ie goed, alleen de landing tegen mijn muur aan vond hij minder.
resultaat: telefoonm werkte nog prima, alleen hoesje kapot, display kapot en de printplaat was verbogen.
oftewel rijp voor de vuilnisbak.

ik de andere dag naar de winkel waar ik hem vandaan had.
de naam van de winkel is niet relevant, het is iig een telefoon winkel.
ik uitgelegd dat ik een nieuw toestel wil, met ongeveer dezelfde funties als mijn oude nokia.

op aanraden ik naar huis met een samsung SGH-N620.
allemaal leuk een aardig.
maar nu ik dat ding een tijdje heb: een maand of anderhalf, begint ook dit toestel me te irriteren.
het voldoet niet aan mijn verwachtingen en heeft niet de dingen die op mijn oude nokia zaten.
het meest stoort het mij dat mijn batterij (accu) veel te snel leeg is, de nokia deed ik +/- 1 week mee, met dit ding mag ik blij zijn als het een halve week is.
en ik vind het sms geheugen niet bepaald toereikend.
in de nokia stonden over de 100 smsjes en nog geen teken van vol zijn, in dit ding staan er 20 en ik kreeg al een melding van sms geheugen vol ofzo.

nu is mijn vraag aan de mensen hier:
nou ja vraag :?
ik ga iig terug met het toestel om het aan de winkel uit te leggen.
maar sta ik wel sterk, dat ik strax niet de reactie krijg van: ja jammer, u heeft gekozen je moet er maar mee leven.
het liefst ruil ik hem om voor een ander toestel, eventueel betaal ik bij.
mijn eigenlijk vraag:
wat kan ik de winkel maken?
ik heb hun om advies gevraagd, want ik had me totaal niet verdiept in gsm's voordat ik erheen ging.
wat kan ik van un verwachten ik neem aan dat ze moeilijk gaan doen als ik het toestel om wil ruilen.
wat kan ik eisen en wat kunnen zij eisen, of heb ik gewoon pech?
wat volgens mij niet kan, want er is in mijn ogen sprake van misleiding.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

Mark_640

In my memory

Er wordt ook van je als consument geacht dat je je toch een klein beetje verdiept in bepaalde zaken voor je tot een koop overgaat...

Ben je nu niet tevreden, heb je toch pech denk ik...

Je had natuurlijk ook zelf een klein beetje research kunnen doen, dan had je geweten dat je huidige toestel bepaalt niet op de nokia lijkt...

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Als jij van tevoren duidelijk hebt aangegeven bij de winkel wat jouw eisen en wensen waren heb je wel een kans. Echter.... als jij iets koopt mag je er vanuit gaat dat je ook zelf kijkt naar de functionaliteiten van een toestel. Dingen als SMS-geheugen of standby-tijd zijn objectieve criteria; als dat soort dingen niet kloppen met hetgeen wat er in een productbeschrijving staat zou je er mee terug kunnen gaan.

NOFI: persoonlijk kom je op mij over als iemand die gewoon op een goedkope manier aan een nieuw toestelletje wil komen en maar een beetje aan het zeuren is.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 10:43
Ik denk dat ze hem wel terug nemen, mist hij er nog goed uit ziet. dwz. zonder zichtbare en ontzichtbare beschadiging.
Dus ziet hij eruit zoals jouw oude nokia na je irritatiebui, dan heb je weinig kans vrees ik. :)
Ligt er ook aan hoe lang het al geleden is. Ik weet niet of ze het al bij een maand te lang vinden. :?

let the past be the past.

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Ik denk dat je geen poot hebt om op te staan. Misleiding is in dit geval niet te verkopen. Wellicht had je je huiswerk beter kunnen doen.

Volgens mij heb je gewoon pech

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Anderhalve maand is wel erg lang, om daarna nog terug te gaan met een product dat prima werkt, maar waar je geen zin meer in hebt, dat is in NL vragen om een keiharde nee. Hopelijk kan je met wat bijbetalen over op een ander toestel, want veel kan je de winkel m.i. niet maken na 1,5 maand.

• Paulus0013
ja dat ik nu pas terug ga is omdat ik me er nu echt aan irriteer, de eeste 2 weken is zon ding nog nieuw voor me en speel/kloot je er veel mee en is het logisch dat de batterij sneller leeg is dan normaal.

en ik moest snel een keuze maken, want ik kan niet zonder toestel, ook dat irriteert weer.
het enige waar ik me in verdiept had waren de dingen die ik persee op me nieuwe telefoon wilde hebben.
ik heb daar letterlijk gevraagd een telefoon die gelijk is aan een 8310 en dan de punten opgenoemd die voor mij van belang waren, beltonen intereseert me bv nix, die gebruik ik toch niet, wap bv maakte mij ook nix uit.
de punten die ik belangrijk vond, voldoet mijn toestel eigenlijk totaal niet aan, ja ik ken er mee bellen, geweldig.

waar het mij om gaat is het feit dat ik nu met iets zit , dat ik eigenlijk ook net zo goed weer in de vuilnisbak kan gooien.
het lijkt het beetje op het verhaal van mensen die blindelings op advies van de verkoper afgaan, nu overkomt het mij zelf een keer :(
die verkopers zijn er toch niet voor niets lijkt mij, om je te adviseren en te helpen met je keuze.

@mark_640: research?, ja normaal doe ik dat als ik pc dingen ofzo haal altijd, maar in telefoons ben ik totaal niet thuis, het boeit me niet of mijn toestel interessant eruit ziet, als ie maar doet wat ik wil.
en ik neem aan dat een verkoper mij adviseert, iets dat ik zelf ook moest doen met klanten als ik pc's verkocht.
als ondernemer/verkoper ben je namelijk als de dood dat mensen terug komen omdat het niet aan de wensen voldoet, tis zeg maar een soort mislukking van de verkoper dan.

@wokschotel: nee ik wil niet op een goedkope manier een nieuw toestelletje, ik wil een product dat aan mijn wensen voldoet, anders gaat dit ding mij irriteren en smijt ik ook deze binnekort kapot. ik zeg zelfs dat ik bereid ben om bij te betalen voor een ander toestel.

@ spee: zelf denk ik dat ze hem helemaal niet terug nemen :( aan het toestel is te zien dat het gebruikt is, dus ze kunnen hem niet of nauwelijk nog verkopen. iig niet meer tegen de winkelprijs. en momenteel is het toestel nog heel ;-), alleen niet lang meer ben ik bang.

@ bajoran: dat id kreeg ik nou ook, daarom vraag ik ook jullie meningen, misschien dat iemand met punten of iets komt waar ik verder iets aan heb.

@wekkel: het product werkt idd nog prima, maar tis niet dat ik er geen zin in heb, het product is niet het product waar ik naar op zoek was. thats the point.

ik ga iig deze week terug naar de winkel.
en ze vertellen dat ik me een beetje misleid voel.
ik verwacht toch wel enige coulance van hun kant en zo niet, dan zal ik ze eens op een aantal punten wijzen.
ik snap zelf wel dat ik nooit 100% ervoor terug zal kunnen krijgen.
als ze mij maar het id geven dat ik gelijk heb, vind ik dat al heel wat.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:56
Zonde dat jij hem in de vuilnis bak heb gegooid :o die dingen zijn vaak eenvoudig door je zelf te repareren ;)

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00
Probeer als je geen nieuw toestel meekrijgt in ieder geval dat leuke lampje uit te schakelen. Dat scheelt een dag in batterij tijd :)

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

• Paulus0013
Master Tweaker schreef op 21 July 2003 @ 18:38:
Zonde dat jij hem in de vuilnis bak heb gegooid :o die dingen zijn vaak eenvoudig door je zelf te repareren ;)
geloof me, deze was echt niet te repareren.
hij was echt kapot
ding wilde met de hand niet breken, maar toen ik gooide brak ie van binnen wel af.
tijdje honkbal doet wonderen wat betreft gooikracht.

Verwijderd

Gyneacoloog bellen :P

Wat staat er in de voorwaarden van de winkel?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:58
wat irriteer jji je veel zeg.. DAMN :P Je had gewoon van te voren voordat je die telefoon tegen de muur gooide (Wat ik zowiezo niet snap want die spullen kosten nogal wat geld) moeten bedenken welke foon je wilde hebben en dan via het internet zoeken naar de functies en ervaringen van dat toestel.

Nu zit je daar met je samsung waar je volgens jezelf je aan irriteert. Ik heb nu ook een samsung en daarvoor een alcatel. Mijn samsung heeft ook dat 'probleem' dat ie maar 20 smsjes kan vasthouden maar so what? Leer er gewoon mee leven en stoor je niet teveel aan dingen.. dat is slecht voor je :)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Ik denk dat je geen poot hebt om op te staan.
Je hebt in de winkel gevraagd om een vergelijkbaar toestel, die heb je gekregen maar nu ben je het niet eens met dat toestel.
Daar had je al eerder achter kunnen komen en dan had je denk ik nog nee gekregen van hun.
Het toestel is gebruikt, hun kunnen er niets mee en zullen hem denk ik echt niet terugnemen.
Misschien een optie om hem gewoon ook tegen de muur aan te gooien dat je wel een nieuwe moet kopen 8)7

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Da Monkey schreef op 22 July 2003 @ 07:43:
wat irriteer jji je veel zeg.. DAMN :P Je had gewoon van te voren voordat je die telefoon tegen de muur gooide (Wat ik zowiezo niet snap want die spullen kosten nogal wat geld) moeten bedenken welke foon je wilde hebben en dan via het internet zoeken naar de functies en ervaringen van dat toestel.
Ik vind je inderdaad niet echt handig overkomen. Kijk, binnen een week moet je hem officieel ruilen waarschijnlijk. Maar in de periode kan je waarschijnlijk nog niet achter de mankementen komen van maar 20 smsjes in je telefoon en de korte standby tijd. Maar goed, dan had je in die tweede week terug moeten gaan en moeten zeggen dat je je toch wel lichtelijk bedrogen voelde door de verkoper, omdat dat heel belangrijke dingen voor jou waren en dit toestel er echt niet aan voldoet.
Maar om nu na 1,5 maand je gelijk nog proberen te krijgen, met een beschadigd toestel. Ik weet bijna wel zeker dat je met het toestel opgescheept zit. Of je krijgt er heeel weinig voor terug.
Je kan het opzich op een vriendelijke manier proberen. Maar als je met een erg opvliegend karakter komt binnenwandelen, dan krijg je snel de vinger gericht naar de buitendeur.

Succes en anders sterkte!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-02 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je klinkt als een verwende puber die gewend is om altijd zijn zin te krijgen. Als je hard voor die Nokia gewerkt had, was je er zo niet mee om gegaan. Ook had je dan beter nagedacht over de aanschaf van die opvolger.
Als ik dit soort dingen lees, voel ik me een ouwe lul. In mijn tijd, ben al in de 30, ging het toch allemaal anders......

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

De winkel neemt je toestel niet terug. Na aankoop mag je het binnen acht dagen na aankoop altijd terug brengen als het niet bevalt.

Alleen als de verkoper specifieke dingen heeft beloofd die onjuist blijken te zijn moeten ze het terugnemen. bijv. "deze telefoon kan internetten". Dit is bij jouw neit het geval. De n620 komt ook ongeveer overeen. Je kan nooit een toestel vinden wat precies hetzelfde is.....

Je kan terug gaan naar de winkel, maar bespaar je de moeite... Lukt je toch niet.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ajhaverkamp schreef op 22 July 2003 @ 09:59:
Je klinkt als een verwende puber die gewend is om altijd zijn zin te krijgen. Als je hard voor die Nokia gewerkt had, was je er zo niet mee om gegaan. Ook had je dan beter nagedacht over de aanschaf van die opvolger.
Als ik dit soort dingen lees, voel ik me een ouwe lul. In mijn tijd, ben al in de 30, ging het toch allemaal anders......
offtopic:
Ik ben dan nog geen 30 (23), maar volgens mij dacht ik op m'n 16 al zo... Dus een ouwe lul hoef je je niet te voelen. Ik ben het daarentegen wel met je eens :).

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Paulus0013
hmm een aantal dingen die jullie zeggen ben ik het niet mee eens.
ik kon niet van tevoren kijken naar een ander toestel.
als jij een auto kapot rijd, dat weet je toch ook niet van tevoren?
en ik ben niet verwend, ik kan alles kopen wat ik wil, ik kan ook zo een nieuw toestel kopen, maar dat is het punt niet, ik probeer gewoon te kijken of er niet wat aan te doen valt.
het zou zonde zijn van me geld als ik er nu mee opgescheept zit.
en @ajhaverkamp: ik werk voor al mijn eigen spullen, maar als iets me niet bevalt hoe duur het ook is, dan gaat het de deur uit, of ik sloop het uit frustratie.
ik ben nogal iemand die gesteld is op dingen die werken zoals ze horen te werken.
en heb een hekel om met dingen terug te gaan, want ik wil niet zeikerig over komen. alleen tegenwoordig kom ik meer op voor mijn eigen wensen, als ik iets wil, dan zal ik dat krijgen en laat ik me niet afschepen met dingen waar ik achteraf helemaal nix aan heb.
tis misschien dom te noemen dat ik niet van tevoren had gekeken voor een ander toestel, maar je kan er toch enigzins van uit gaan dat verkopers je daar dan mee helpen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dat is leuk voor het moment van aankoop, maar daarna zit de taak van de verkoper er echt wel op. Als je naderhand spijt krijgt van je aankoop, is dat niet meteen de schuld van de verkoper. Zolang hij je geen feitelijke onwaarheden over het toestel heeft vertelt, kan je alleen uit coulance nog proberen om schappelijk je toestel te ruilen, maar eisen kan je dat niet.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:29
Doe gewoon niet moeilijk. Bevalt hij niet? Verkoop hem en haal een nieuwe. Je had IMO eerst eens goed rond moeten kijken naar een opvolger voor jouw 8310. Die verkoper je in principe prima geholpen, het is een telefoon zonder polyfonische ringtone shit (kom je bij nokia al niet meer onderuit). Verder had je na kunnen gaan dat een toestel dat minstens de helft minder kost ook gewoon minder uitgebreid/degelijk is dan de telefoon die je eerst had. Samsung zal echt geen dure accu in een low-budget (in vergelijking met je 8310 dan) telefoon stampen, dat is gewoon geen verhouding.

Ik zou zeggen, verkoop dat ding, is nu nog niet zo oud, maar ga niet staan klagen bij de winkel, zij hebben je goed geholpen. De volgende keer gewoon goed opletten (direct in de winkel!) wat je koopt, en van te voren veel lezen op internet. Tegenwoordig koop ik enkel nog maar wat ik van te voren eerst gezien heb en alle specs weet. In een winkel kan je -vind ik- namelijk nooit alle informatie krijgen en maak je al snel een te snelle / verkeerde beslissing.

Verwijderd

Als ze hem niet terug nemen (wat ik bijna 100% zeker weet), zet je telefoon dan op te koop op V&A / Martplaats / etc. ;)

Dat je moest bij betalen was geen probleem volgens jouw... nou dan is dit jouw ideale manier. :) Doe nu wel even research en je hebt een toestel waar je je niet aan irriteerd. >:)

Dat je in de winkel niet behandeld bent zoals je wilde, is niet iets om na 1,5 maand nog mee te komen |:(

Ook valt mij op dat je je ergert aan heel veel dingen... :( probeer dit gewoon niet te doen :? (hoe, is jouw probleem). En dat je dan agressief word is vind ik nog een groter probleem... het stuk smijten van dingen lost het probleem "dat het niet werkt zoals jij wil" niet op. Hij "werkt" dan meestal helemaal niet meer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 19:06 ]

Pagina: 1