en ja hoor, MB weer doorgefikt.

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• gimbal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 14:06
MSI kt-333 moederboardje. Nieuwe gekocht, na 3 weken fikt ie door. Geen probleem, omgeruild voor een nieuwe. Draait nu net iets langer als een jaar, fikt ie door.

ARGH!

Ik heb ook een MSI pe845 max2 mbtje gehad. Niets anders dan vastlopers, omgeruild voor een nieuwe (850 geloof ik) en werkt perfect. maar voor hoe lang....

in 1 jaar 4 msi moederboarden waarvan er 3 nu vergaard zijn. Mijn vertrouwen in MSI is nu echt serieus geschaadt! Na wat op internet rond te hebben gesnuffeld kwam ik erachter dat MSI erom bekend staat goedkope zooi op hun moederboarden te gebruiken die snel doorfikken...

andere mensen met dit soort problemen, of ben ik gewoon te zwaar statisch geladen?

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

of gebruik je misschien een verkeerde voeding (die je mb-en laat doorfikken) ?

eagle

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:02
Wat fikt er precies door dan? Heb zelf Asus altijd, en dat bevalt altijd goed.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Statisch gezien mag dit niet gebeuren dacht ik zo. Wat doe je dan met die moederborden? Ook oc-en ed?

Canon Digital Ixus V3

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dan doe jij blijkbaar toch iets fout, ik heb 3 MSI mobo's gehad, waarvan 2 3jaar lang stabiel gedraait hebben :)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
ik denk het, heb nou al een jaar een MSI KT333. maar nog nooit problemen mee gehad. ik denk dat je gewoon elke keer pech hebt, maar ik zou toch eens voor een ander mobo gaan.

op dit moment zijn er betere borden voor de zelfde prijsklasse te krijgen die kwalititief beter zijn. ik heb op dit moment 2 MSI kt333 mobo's, maar mijn volgende gaat toch een asus worden.

rede is ook dat je niet moet proberen met een MSI bord over te klokken, sommige borden trekken dat namelijk wel, maar die houden dat niet lang vol. vriend van mij had namelijk 150 FSB gehaald, maand later ging de fik erin. kan toeval zijn, maar daar geloof ik niet in.

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 22:23
Ik heb ook al veel MSI mobo's gezien met doorgebrande condensatoren naast de socket voor de processor. Een typisch MSI-probleem.

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 08:27

virus.elektro

profesionele monitor sloper

ik heb nog geen problemen gehad met mijn mobo (msi KT3 333mhz) klop klop
en ik heb hem al weer bijna en jaar

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

Gebruik al zo'n 8 jaar MSI borden, in totaal een stuk of 12 gehad denk ik. Nog nooit eentje kapot gehad. Heb nu een Soltek zuiver omdat dat een betere deal was.

Kwalitatief en qua RMA waarden is MSI praktisch gelijk aan ASUS, dus je hebt pech, een verrotte voeding, een verrotte netspanning, of je doet zelf iets fout. Het is iig. niet zo dat MSI slechte kwaliteit levert..
Ik heb ook al veel MSI mobo's gezien met doorgebrande condensatoren naast de socket voor de processor. Een typisch MSI-probleem.
Lijkt me meer een typisch tweaker-overclocker-te-hoge-voltages-willen probleem. Of die serie rotte condensators, maar daar hebben alle fabrikanten last van.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 17:13 ]

Verwijderd

NOFI maar MSI mobo's zijn al langer van mindere kwaliteit, ik heb er altijd problemen mee gehad. Een vriend van mij werkt bij een Computerwinkel en van alle mobo's die zij terug krijgen is 50% van MSI..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 17:13 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Als je extreem gaat overklokken kan het uiteraard ook sneller over zijn. Ik heb in mijn omgeving geen gedoe met MSI meegemaakt (zelf heb ik hoofdzakelijk Asus gehad), maar daarmee werd dan ook niet overgeklokt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 17:13:
NOFI maar MSI mobo's zijn al langer van mindere kwaliteit,
NOFI maar dat is gewoon niet waar. De RMA waarden van MSI liggen zelfs iets lager dan die van ASUS. Als je vriend veel MSI borden terugkrijgt, is dat waarsch. omdat hij percentueel meer MSI borden verkoopt.

Verwijderd

Die verhalen over 'slechte componenten' gaan over elk mobomerk wel (ook over ASUS). Het is maar net waar je naar zoekt op internet. Fabrikanten proberen de kosten te drukken, wat logisch is, en daarbij kan er weleens een mindere serie zijn. Maar ik denk niet dat MSI daarin beter of slechter is dan een willekeurig ander merk.

Wat ik niet snap, is dat je ondanks dat je al drie kapotte MSI-borden hebt, toch eigenwijs weer MSI neemt. Als mijn mobo zomaar kapot gaat, dan koop ik de volgende keer echt niet meer van hetzelfde merk. Al is het alleen maar voor m'n gemoedsrust.

Verwijderd

Waarom vind iedereen asus toch zo geweldig.
Mensen die een computer kopen en de ballen verstand er van hebben maar een moet een Asus in zitten?? ik zo weet u wat Asus maakt nee dat weet ik niet maar er moet een Asus in zitten :S

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 17:24:
Waarom vind iedereen asus toch zo geweldig.
Mensen die een computer kopen en de ballen verstand er van hebben maar een moet een Asus in zitten?? ik zo weet u wat Asus maakt nee dat weet ik niet maar er moet een Asus in zitten :S
Klantenbinding :P.

Verwijderd

klantenbinding en je meent dat andere merken dat niet doen???
Gigabyte heeft ook een goede klantenbinding msi wat minder :P:P
maar mensen die iets kopen jah ik moet een asus hebben.
Al hebben ze zelf 30 verrotte Asus boarden gehad toch wordt het weer een Asus :(

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:19

BeaM-R

Powerrrrr

Heb ook al mijn leven lang MSI mobo's, waaronder een MS-6163VA, K7T266pro en KT4 Ultra (mijn huidige) en nog nooit problemen mee gehad. Dat is ook een van de redenen dat ik bij MSI blijf.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

mijn pa heeft nu ook al 2.5 jaar lang z'n k7t pro 2 266- ru , en hij en ik zijn daar zeer tevreden over !

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 17:21:
Die verhalen over 'slechte componenten' gaan over elk mobomerk wel (ook over ASUS). Het is maar net waar je naar zoekt op internet. Fabrikanten proberen de kosten te drukken, wat logisch is, en daarbij kan er weleens een mindere serie zijn. Maar ik denk niet dat MSI daarin beter of slechter is dan een willekeurig ander merk.
Denk je dat nou echt :?
Buiten de "slechte exemplaren" of slechte "serie" zijn er wel degelijk verschillen. De een controleert bijv. net ff wat vaker zijn produkt voor het de fabriek verlaat of steekt net ff wat meer tijd in betrouwbaarheid. Heeft net! ff betere toe-leveranciers of betere kwaliteits componenten.

En toch gaat het bij de "beste" ook weles mis. Is de "beste" dan ineens niet goed meer ? Verder heb je ook nog de zogenaamde "noname" of "budget"-merken.
Die produceren alleen maar bewezen spul van anderen tegen absolute bodemprijzen en kwaliteit en controle is hier ver te zoeken.

Zo kwamen er regelmatig partijen geluids-kaarten binnen van merk X die uit de doos al kapot waren, gevolg'irq-conflicten/vastlopers. Of een ander merk Y met bagger-videokaarten, als je mzzl had kreeg je normaal beeld maar vaak waren het strepen/blokken of zwart. Pak maar ff een andere, werd er dan gezegd....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

eigenlijk moeten we gewoon een poll houden voor welk merk mainboard zou je kiezen ZONDER naar de naam te kijken......

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
gimbal schreef op 21 July 2003 @ 17:02:
in 1 jaar 4 msi moederboarden waarvan er 3 nu vergaard zijn. Mijn vertrouwen in MSI is nu echt serieus geschaadt! Na wat op internet rond te hebben gesnuffeld kwam ik erachter dat MSI erom bekend staat goedkope zooi op hun moederboarden te gebruiken die snel doorfikken...
Ach, dat zijn altijd dezelfde figuren die dat roepen. Maar als jij in 1 jaar tijd 3 moederborden sloopt ben ik er bijna van overtuigd dat het probleem bij jou ligt. Ik bouw iedere pc tegenwoordig op een nette MSI plank. Nog nooit een DOA, instabiliteit of wat dan ook gehad. Werkte perfect uit de doos, dus jah, ervaringen met een merk zijn altijd afhankelijk van wat die persoon ermee heeft uitgevroten.

• BurnerXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-03-2024
Heb al een tijdje een MSi K7T Turbo 2...werkt als een trein...

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 08:15
Ik ben nooit probs met MSI borden tegengekomen (Heb er 5 gehad)

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:31
Ik heb ook zeer slechte ervaringen met MSI borden :|

Zelf een msi bord gehad, een msi kt3 ultra 2, zo onstabiel als het achterwerk van een bengaalse rats en niet lekker te OCen. Ingeruild, nieuwe bord was nog erger, ook getest met andere onderdelen en andere voedingen, hielp voor geen meter.

Een vriend heeft een msi kt3 ultra 1, ook ontzettend onstabiel, conclusie van het bedrijf die zijn pc nakeek was ook dat het aan het moederbord lag, wat ik ook al dacht. Nieuw bordje erin van abit, hoppa loopt als een trein.

Andere vriend heeft een msi k7t ultra limited edition, ook ontzettend veel vastlopers.

Op stage 80 pc's gebouwd voor een instelling, zijn er 70 van terug gekomen met klachten over onstabiliteit (MSI 6533) en vage strepen in het beeld tijdens hoge cpu load.

Ook bij andere klanten divere klachten gehoord over hun moederbord, verschillende type's van msi. Veel moederbordjes dood, vage bijverschijnselen, onstabiliteit, spontane doorfikkers, enz.

Weinig positiefs dus over msi :)

Verwijderd

Madrox schreef op 21 July 2003 @ 19:15:
Denk je dat nou echt :?

Buiten de "slechte exemplaren" of slechte "serie" zijn er wel degelijk verschillen. De een controleert bijv. net ff wat vaker zijn produkt voor het de fabriek verlaat of steekt net ff wat meer tijd in betrouwbaarheid. Heeft net! ff betere toe-leveranciers of betere kwaliteits componenten.
Ja dat denk ik echt.

Ik bedoel dan ook niet elk willekeurig ander merk, maar elk vergelijkbaar ander merk, A-merken dus. Je moet MSI ook niet gaan vergelijken met één of ander OebiWoebi- of OkkiWokki-merk.

Er zullen bij de A-merken heus wel kleine verschillen in controle e.d. zijn, maar dat verschilt ook nog weleens door de tijd. Door de bank genomen rijden alle bekende A-merken weleens een scheve schaats. Misschien ASUS wat minder, maar daar betaal je dan ook weer voor.

Nogal wiedes dat ze niet allemaal op hetzelfde moment dezelfde toeleverancier hebben. Maar dat roeleert in de tijd gewoon een beetje tussen die merken. Marktwerking heet dat.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
RawPeanut schreef op 21 July 2003 @ 17:06:
Statisch gezien mag dit niet gebeuren dacht ik zo.
Het zou misschien door statische ontlading de vernieling in zijn gebracht ... Maar je bedoelt waarschijnlijk statistisch. ;)

-

Verwijderd

Heb ook al redelijk wat msi bordjes ingebouwd.... Heb er echter nog nooit 1 terug gehad... Ok, ik geef toe... het zijn geen echte OC wonders maar wel lekker stabiel....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mocht je niet tevreden zijn met je MSI bordje, koop in het vervolg dan gewoon een ander merk mobo :7

Verder doe ik dit topic dicht, omdat dit echt nergens meer over gaat. De een vindt MSI übergeweldig en de ander vindt MSI zwaar zuigen. Er is geen enkel merk moederbord dat door iedereen in de hemel wordt geprezen. Smaken verschillen :)

Voor ervaringen met MSI mobo's kun je simpelweg even in de Search van dit subforum rondsnuffelen. Bijvoorbeeld: [search=msi problemen] Veel resultaten hé B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.