Ik open een nieuw topic voor een nieuw probleem:
Ik heb op een linux machine een Brother HL-1230 aangesloten, drivers gevonden, en geïnstalleerd ... Alles gaat perfect, kan ook een mooie testpagina afdrukken (zowel ASCII als PostScript)
Printer delen gaat ook zonder problemen, echter een verbinding ermee maken vind windows (XP) toch wel héél spannend ofzo
Op het moment dat ik de printer wil installeren, wordt er netjes aangegeven dat er op de linux machine geen Windows drivers aanwezig zijn, en of ik ze zelf heb ... Yea, lang leven de Brother site ... die heb ik dus, windows gaat meteen mekkeren dat de drivers niet goed zijn.
Als ik in de netwerkomgeving ga, zie ik het ongeveer zo:
\\Linux\HL1230
\\Linux\Printers en faxapparaten\HL1230
op de 2e kan ik wel in de eigenschappen komen, en wordt het drivertje ook netjes geïnstalleerd .... Echter ... Wanneer ik een testpagina wil afdrukken trekt windows meteen aan de bel: "De testpagina is niet afgedrukt. Wilt u de hulp van de probleemoplosser afdrukken? Windows kan geen geschikt printerstuurprogramma vinden -=bla bla=-"
De probleem oplosser geeft geen hulp mbt netwerk printers.
En die stuurprogrammas zijn net geïnstalleerd meen ik ?!?!?!?
Iemand enig idee voor een mogelijke oplossing ??
Niet 1 driver van de originele CD wordt geäccepteerd,
De windows XP driver voor de Brother HL1230 wordt niet geäccepteerd
en de nieuwe gedownloade drivers van de brother site worden niet geäccepteerd.
Ik heb op een linux machine een Brother HL-1230 aangesloten, drivers gevonden, en geïnstalleerd ... Alles gaat perfect, kan ook een mooie testpagina afdrukken (zowel ASCII als PostScript)
Printer delen gaat ook zonder problemen, echter een verbinding ermee maken vind windows (XP) toch wel héél spannend ofzo
Op het moment dat ik de printer wil installeren, wordt er netjes aangegeven dat er op de linux machine geen Windows drivers aanwezig zijn, en of ik ze zelf heb ... Yea, lang leven de Brother site ... die heb ik dus, windows gaat meteen mekkeren dat de drivers niet goed zijn.
Als ik in de netwerkomgeving ga, zie ik het ongeveer zo:
\\Linux\HL1230
\\Linux\Printers en faxapparaten\HL1230
op de 2e kan ik wel in de eigenschappen komen, en wordt het drivertje ook netjes geïnstalleerd .... Echter ... Wanneer ik een testpagina wil afdrukken trekt windows meteen aan de bel: "De testpagina is niet afgedrukt. Wilt u de hulp van de probleemoplosser afdrukken? Windows kan geen geschikt printerstuurprogramma vinden -=bla bla=-"
De probleem oplosser geeft geen hulp mbt netwerk printers.
En die stuurprogrammas zijn net geïnstalleerd meen ik ?!?!?!?
Iemand enig idee voor een mogelijke oplossing ??
Niet 1 driver van de originele CD wordt geäccepteerd,
De windows XP driver voor de Brother HL1230 wordt niet geäccepteerd
en de nieuwe gedownloade drivers van de brother site worden niet geäccepteerd.