Ik ben bezig met een scriptje te schrijven en daarin heb ik ook een zoekfunctie. Wanneer ik iets in het zoekveld invul en op enter druk (of op de knop klik) dan vergeet hij al die waardes, en gaat hij naar de volgende pagina.
Het formulier ziet er zo uit:
wanneer ik de tag name="zoek" weghaal, dan onthoudt hij de gegevens die ingevuld zijn wel. Echter geeft hij dan geen zoekresultaten weer gezien hij niet naar de niewue pagina gaat.
Wanneer je op search klikt of op enter drukt dan laadt het script een nieuw .inc bestand. Dit gaat als volgt:
Wanneer er nog meer informatie nodig is vraag het maar. Ik heb dit hele weekend al gezocht, en iemand van de programmeerafdeling van mijn werk er naar laten kijken, maar geen oplossing.
Het formulier ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
| <form action="index.php?keuze=zoek" method="post"> <input type="text" name="zoekopdr" size="50"> <input type="submit" value="Search" name="zoek"> </form> |
wanneer ik de tag name="zoek" weghaal, dan onthoudt hij de gegevens die ingevuld zijn wel. Echter geeft hij dan geen zoekresultaten weer gezien hij niet naar de niewue pagina gaat.
Wanneer je op search klikt of op enter drukt dan laadt het script een nieuw .inc bestand. Dit gaat als volgt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| if($zoek) { header("Location: index.php?keuze=zoek"); } [...] // even verderop in de code if($keuze=="zoek") { include "zoeken.inc"; } |
Wanneer er nog meer informatie nodig is vraag het maar. Ik heb dit hele weekend al gezocht, en iemand van de programmeerafdeling van mijn werk er naar laten kijken, maar geen oplossing.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -