[Delphi/ALG] Button in toolbar van IE plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Topicstarter
via http://msdn.microsoft.com.../ext/tutorials/button.asp is het me gelukt om een button toe te voegen aan IE, maar is het ook mogelijk om op 1 of andere manier parameters mee te geven dat de applicatie weet dat hij vanuit de toolbar wordt geactiveerd... ?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je kunt het (volledige) pad naar de executable opgeven. Volgens mij kun je daar best een of meerdere parameters achter zetten. Ik zou zeggen: kijk even of het werkt!

My personal website

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 21 juli 2003 @ 15:54:
Je kunt het (volledige) pad naar de executable opgeven. Volgens mij kun je daar best een of meerdere parameters achter zetten. Ik zou zeggen: kijk even of het werkt!
mjah, dat werkte dus niet... geeft ie op dat ie het bestand niet kan vinden als je bv. "c:\bla\bla.exe /abc" van maakt

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Hmm... Dan lijkt jouw vraag me ook niet echt nuttig...?

Oplossing is overigens om standaard MET parameter op te starten (via een snelkoppeling OID) waardoor je weet dat, als hij zonder param wordt gestart, hij gestart wordt via de toolbar van IE.

My personal website

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 21 July 2003 @ 16:02:
Hmm... Dan lijkt jouw vraag me ook niet echt nuttig...?
Misschien is er een andere manier die ikzelf nog niet heb gezien, vandaar dat ik het hier vraag...
Oplossing is overigens om standaard MET parameter op te starten (via een snelkoppeling OID) waardoor je weet dat, als hij zonder param wordt gestart, hij gestart wordt via de toolbar van IE.
daar heb ik ook aan gedacht, maar dat is weer niet echt gebruiksvriendelijk :)

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

daar heb ik ook aan gedacht, maar dat is weer niet echt gebruiksvriendelijk :)
Dat ligt er aan of je de snelkoppelingen allemaal zelf maakt of dat je de gebruiker op de executable laat klikken. Als je een installetje van de software maakt waarmee je een snelkoppeling plaatst op de desktop, de quicklaunch en in het startmenu, dan is de kans redelijk groot dat de gebruikers jouw snelkoppeling gebruiken ;)

Andere optie zou kunnen zijn dat je de executable die je in de toolbar gebruikt een andere naam geeft, maar dat 't dezelfde executable is. Dan hoef je bij het starten alleen Application.ExeName te checken.

Nog een andere optie wellicht: een batch-bestand aanroepen vanuit de toolbar, die de executable aanroept inclusief parameters...?

My personal website

Verwijderd

Ik ben hier zelf ook mee bezig geweest, en heb het nooit voor elkaar gekregen om parameters mee te geven via een knop/menuitem in Internet Explorer. De oplossing is echter simpel:

Maak een snelkoppeling naar je programmabestand (.exe) mét daarbij meteen de verschillende parameters die je wil doorgeven aan het programma. Vervolgens laat je deze snelkoppeling starten wanneer men op de knop klikt. Dit werkt prima.
Pagina: 1