Toon posts:

mandrake login-troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn pas geïnstalleerde mandrake opstart kan ik niet inloggen

ik geraak tot het inlogscherm
typ mijn paswoord in
dat schermpje beweegt wat maar verschijnt dan terug, leeg

ik ben zeker dat het het juiste paswoord is (heb het trouwens veranderd in de config modus, bovendien werkt het ook niet met mijn guest account (zonder paswoord))

iemand enig idee waaraan het ligt?

owja, ik heb die cd er al eens opnieuw ingestoken maar dat hielp niet

opm: ik heb niet alle grafische omgevingen geinstalleerd, enkel gnome en kde

edit: ik heb mandrake 9,1

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 15:36 ]

Verwijderd

ehm, beetje vage post!

Kan je beter uitleggen wat je wel/niet doet? Wat gaat er fout? Wat voor meldingen zie je? Je scherm beweegt? Valt ie van tafel?

Verwijderd

Topicstarter
dat is juist het probleem er zijn geen meldingen , alles gaat goed bij het opstarten, ik krijg dat standaard loginschermpje met al die overbodige users (zoals games, office, enzo)
ik klik op root;
moet mijn paswoord invullen;
vul mijn paswoord in;
VENSTERTJE flikkert;
ben ik terug bij "moet mijn paswoord invullen"

edit: ik bedoelde venstertje :D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 15:46 ]

Verwijderd

Ik neem dus aan dat je probeert in te loggen via kde/gnome? Probeer eens op de bash in te loggen (ctrl+alt+f2 voor een andere tty)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is kde

het lukt inderdaad; dat maakt het een kde-probleem
aan wat zou dat kunnen liggen? (misschien een essentieel pakket niet geinstalleerd? (ik heb "overige" bij het menu grafische omgevingen volledig weg gelaten)

ik moet eens opzoeken hoe je kde uit de commandpromt opstart.

Verwijderd

Dat trillen is toch als je een fout password ingegeven hebt? Caps Lock? Heb je een password met wazige tekens gebruikt?

Verwijderd

je kan ook gewoon inloggen op de bash, en daarna kde starten (dmv het commando 'startx'). Zorg er dan wel voor dat er geen kde loopt (daar kan je voor zorgen door 'init 3' in de bash in te tikken)

Give it a try..

Verwijderd

Topicstarter
nope, dat kan het echt niet zijn, ik heb er opgelet

ik dacht dat hij iig een melding gaf indien het paswoord mis is

het is een zeer eenvoudig paswoord (ik wil het niet geven omdat al mijn paswoorden op elkaar lijken maar het is vergelijkbaar met "driver")

Verwijderd

Topicstarter
@beurdy ga ik inderdaad eens proberen maar het blijft vaag,

sorry dat antwoorden zo lang duurt maar het is dezelfde computer

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat lukt allemaal dus, maar nu blijkt dat er geen toobar te vinden is;
ik kan nog wel werken want als ik links klik met de muis krijg ik een menu zoals het "start" menu
het is nu wel duidelijk dat ik een essentieel onderdeel van de grafische omgeving ben vergeten te installeren,
ik ga eens uitzoeken hoe ik die extra onderdelen er gemakkelijk kan opzetten; ik laat nog iets weten als het lukt
tips altijd welkom natuurlijk

Verwijderd

Je toolbar kan weggeschoven zijn. Dan staat er rechtsonderin je beeld een grijs balkje met een pijl erop.. door kan je met een muis geweldig goed op clicken ;)

Verwijderd

Topicstarter
he he , ik heb het gewoon volledig opnieuw gedaan, ben ik direct van alle problemen af, (had ik metteen moeten doen maar ik wist niet wat het probleem eigenelijk was
Pagina: 1