[Win2K] Dell OEM serial wordt niet geaccepteerd*

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb bij de laatste BVA-veiling (bva-auctions.com) twee Dell Optiplex-systemen gekocht met W2K-licentie. Heb nu het volgende probleem:

Bij het invoeren van het serienummer wordt het nummer niet geaccepteerd. Ik heb het geprobeerd met zowel de NL- als de US-versie van Windows.

Nu heb ik het volgende gedaan:

- Microsoft gebeld (1): Het gaat hier over een W2K Dell OEM-licentie. Dell neemt alle support van MS over. MS verwijst me door naar Dell.

- Dell gebeld: Dell kan geen losse CD's naleveren.

- Microsoft gebeld (2): Situatie uitgelegd, MS kan verder helpen maar dat kost dan 265,- euro excl. BTW. Voor dit geld kan ik ook nieuwe W2K-licenties kopen...

Nu mijn vragen:
- Ben ik illegaal bezig als ik W2K met een van internet geplukt serienummer aan de gang help ? Ik heb immers de licentie en aankoopfaktuur.

- Weet er iemand een manier om aan een Dell W2K OEM CD te komen ?

If you don't succeed at first, redefine succes.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Harmen1975 schreef op 21 July 2003 @ 15:32:
- Ben ik illegaal bezig als ik W2K met een van internet geplukt serienummer aan de gang help ? Ik heb immers de licentie en aankoopfaktuur.
Dat denk ik niet; met je legale key en je aankoopfaktuur heb je bewijs dat je betaald hebt voor het product.
Maar zit er misschien zodanig verschil tussen bijvoorbeeld de Coprorate-versie en de OEM-versie dat je de key's niet kan uitwisselen? De kans is denk ik vrij groot dat je een Corporate-versie hebt neergehaald. (overigens: hoe en waar moet je niet melden)
- Weet er iemand een manier om aan een Dell W2K OEM CD te komen ?
Tja.... kopen dus.

Kijk uit met dit soort vragen; ik weet niet wat voor antwoord je wil horen maar aan warez-linkjes doen we hier niet.

[ Voor 19% gewijzigd door WFvN op 21-07-2003 15:36 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Harmen1975 schreef op 21 July 2003 @ 15:32:
Ben ik illegaal bezig als ik W2K met een van internet geplukt serienummer aan de gang help ? Ik heb immers de licentie en aankoopfaktuur.
Volgens mij wel. Licenties voor software kunnen meestal niet doorverkocht worden. De licentievoorwaarden staan dat niet toe. Als dat ook voor W2K geldt dan heb je officieel de W2K licentie er niet bij gekregen toen je die Dells kocht.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
/downtime/ schreef op 21 July 2003 @ 15:37:
[...]

Volgens mij wel. Licenties voor software kunnen meestal niet doorverkocht worden. De licentievoorwaarden staan dat niet toe. Als dat ook voor W2K geldt dan heb je officieel de W2K licentie er niet bij gekregen toen je die Dells kocht.
Dat is niet waar... je kunt best de licentie erbij kopen, aangezien deze bij de (OEM!)computer hóórt!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Maar als je het systeem koopt en die licentie zit op de zijkant er op geplakt, vind ik toch dat deze moet kunnen werken. Vind het maar bull, als dell zo handelt, ze rekenen wel extra voor die licenties. Ik zit hier dus met hetzelfde probleem. Maar dat licentie nummer werkt totaal niet. Ze moeten toch de service hebben om die cd's na te kunnen sturen of heb ik het nou mis?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Je bent wel illegaal bezig. In de EULA staat namelijk dat de licentie en de media onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn. In dit geval is BVA-Auctions in gebreke gebleven, aangezien zij na de inbeslagname van de spullen bij (ik geloof) Solid Circle eigenaar waren van de hardware en dus ook verplicht zijn de EULA na te leven waarin staat dat de Hardware incl. Licentie en Media onlosmakelijk overgedragen dienen te worden.

BVA-Auctions zal hier waarschijnlijk geen boodschap aan hebben, maar wat je kan proberen is bij http://www.inmac.nl een media pack voor w2k te bestellen kost ong. € 25,-
Ik weet niet of zij ook leveren als je er geen licentie bij aanschaft.

Heb je trouwens bij dell gevraagd naar wat windows 2000 kost of heb je naar een 'System Restore CD' gevraagd. Is het eerste het geval, bel dan nog eens en vraag of ze je een 'System Restore CD' willen toesturen en meld daarbij de Dell Support TAG, waarschijnlijk dat ze deze wel willen toesturen evt. moet je zelf de porto betalen.

[ Voor 21% gewijzigd door Luppie op 21-07-2003 15:46 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Harmen1975
Kleine update:

- Probleem is dat ik een OEM-cd moet hebben, ik heb een originele CD van w2k bij mijn laptop...maar de combinatie media / cd-key werkt niet. Een losse w2k-cd heeft dus geen zin omdat je niet weet wat je koopt.

- Ik begrijp het problem waar WFVN op doelt. Dit is geen verzoek om warez te posten.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:39

rammes

koekebakker 1e klas

wat is het voor een optiplex? misschien kan ik je helpen ;)

Ik zou het doen!

• QSYS
Hier een GX50. ik weet niet hoe het met Harmen1975 zit..

Update : Ik heb net met Dell gebeld, en je moet de PC eerst op naam hebben staan, dan kunnen ze je officieel verder helpen. Maar een system restore cd is alleen voor de oudere modellen van Dell.

Hier kun je de pc op naam zetten.

http://www.us.dell.com/us...ics/sbtopic_016_ccare.htm

[ Voor 74% gewijzigd door QSYS op 21-07-2003 16:05 ]

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Tja de CD die je hebt kan je waarschijnlijk ook gewoon aanpassen zo dat ie wel OEM keys pikt, dan ben je van het hele gedonder af.

Ik heb gelezen dat het voor winXP mogelijk is, en wel hier:
http://www.kisser.net.au/tontodan/XPTIPS.html

Item naam: UNLOCK WINXP SETUPP.INI

Ik heb het sterke vermoeden dat dit voor win2k ook zo kan.

Ff overgeblockt:
UNLOCK WINXP SETUPP.INI
WinXP's Setupp.ini controls how the CD acts. I.e. is it an OEM or retail version? First, find your Setupp.ini file in the I386 directory on your WinXP CD. If you open it up, it looks something like this:
[Pid]
ExtraData=707A667567736F696F697911AE7E05
Pid=55034000
The Pid value is what we're interested in. What's there now looks like a standard default. There are special numbers that determine if it's a retail, OEM, or Volume License Edition. First, we break down that number into two parts. The first five digits determine how the CD will behave, i.e. is it a retail CD that lets you clean install or upgrade, or an OEM CD that only lets you perform a clean install? The last three digits determine what CD key it will accept. You are able to mix and match these values. For example you could make a WinXP CD that acted like a retail CD, yet accepting OEM keys. Now, for the actual values. Remember the first and last values are interchangeable, but usually you'd keep them as a pair:
; Retail:
Pid=51882 335
; Volume License:
Pid=51883 270
; OEM:
Pid=82503 OEM
So if you wanted a retail CD that took retail keys, the last line of your Setupp.ini file should read:
Pid=51882335
And if you wanted a retail CD that took OEM keys, you should use:
Pid=51882OEM
Note that this does NOT get rid of WinXP's activation (WPA). Changing the Pid to a Volume License will NOT bypass activation. You MUST have a Volume License (Corporate) Product Key to do so.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb hier nog van een gesneuvelde Dell Optiplex GX110 de Win2K+SP1 restore cd liggen...wil wel ff kijken naar paar filetjes als ik je daarmee kan helpen

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

de setupp.ini van een win2k oem versie bevat als het goed is deze gegevens:

[Pid]
ExtraData=646E77637A6F6D79626A1D94089595
Pid=51873OEM

Misschien dat je er zo wel uit komt

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• QSYS
we zijn nu een herinstall van windows 2000 aan het doen. we laten het zo wel weten.

Update : Het werkt als een trein. Je moet er inderdaad een OEM van maken, dan werkt ie.
Vele breinen maken licht werk >:)
Ik hoop dat het harmen ook lukt..

[ Voor 51% gewijzigd door QSYS op 21-07-2003 16:41 ]

• Harmen1975
Tweede update:

Ik heb een Dell Optiplex GX110. Gisterenavond was ik veel te laat thuis om te testen met een aangepast setupp.ini. De 'Delletjes' zijn niet op mijn naam te zetten...ik weet niet wie ze oorspronkelijk heeft aangeschaft :( Maar ik heb vertrouwen in de settupp.ini truuk !

Vanavond laat ik meer weten !

[ Voor 28% gewijzigd door Harmen1975 op 22-07-2003 08:01 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets duidelijker gemaakt... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Nulnulnix
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Het mag wellicht illegaal zijn om een ander sn te gebruiken, maar MS doet daar over het algemeen niet echt moeilijk over. Je hebt immers een geldig sn... Hoewel je systeem draait met een illegaal sn gaat het om feit dat je wel een legaal nummer hebt.

Er zijn bedrijven genoeg die gebruik maken van een image en zodoende een paar honderd of een paar duizend machines hebben met maar 1 serial. En dat terwijl men geen corporate licence heeft. Tja, hoe illegaal is dat dan?

We have just one world, but we live in different ones...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Er zijn bedrijven genoeg die gebruik maken van een image en zodoende een paar honderd of een paar duizend machines hebben met maar 1 serial. En dat terwijl men geen corporate licence heeft. Tja, hoe illegaal is dat dan?
Ik denk toch echt dat bedrijven van dit formaat eerder gebruik zullen maken van sysprep, althans ik hoop het.

• Harmen1975
De setupp.ini-truuk werkt...allemaal hartelijk bedankt ! _/-\o_

Wat mij betreft mag dit topic dicht !

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:44

RammY

Dát!

Maybee is dit een stukje voor de FAQ??

Deze advertentieplaats is te huur!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:39

rammes

koekebakker 1e klas

djluc schreef op 22 July 2003 @ 10:01:
[...]
Ik denk toch echt dat bedrijven van dit formaat eerder gebruik zullen maken van sysprep, althans ik hoop het.
nee hoor ik zou niet weten waarom ;)

Ik zou het doen!

Pagina: 1