[JS] Waarde real-time updaten

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik probeer de coordinaten van m'n cursor ten opzichte van een plaatje te berekenen. Het idee is als volgt:

Plaatje heeft breedte x en hoogte y (stel 250 en 300)
de GPS coordinaten in de linker bovenhoek zijn (20,20) en rechts onder (40,40)

Nou wil ik de positie van m'n cursor binnen dat plaatje hebben, ten opzichte van het plaatje zelf, dus niet van het scherm. Hoe ik daar aan kan komen moet ik zelf uitpuzzelen vind ik, maar ik probeer op dit moment alleen al de locatie van m'n cursor ergens in te stoppen.

code:
1
2
3
4
<input type='text' name='tekstveld' id='tekstveld'>
<div id='div' onMouseOver="(document.tekstveld.value = event.clientX)">
  [img]'gps.jpg'[/img]
</div>

Dit werkt dus niet... het event.clientX geeft wel een getal (of het goed is is wat anders, maar het is alvast wat), maar ik kan deze niet continu updaten. Op het moment komt er zelfs helemaal niets in het tekstveld. Wat doe ik fout?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

kijk eens naar onmousemove

hierin kun je constant de muiscursor opslaan in een x en y waarde bijvoorbeeld en deze weer gebruiken voor bijvoorbeeld een mousetrail.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Heh als ik ipv onMouseOver een onMouseMove gebruik werkt het al... ik moest dus helemaal in een andere hoek zoeken :) Mijn dank is groot :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.