Toon posts:

HP 9100+ en XP problematisch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb mijn 'oude' HP 9100+ overgebouwd naar mijn nieuwe pc (AMD 2200) met XP. Sinddien heeft de schrijver kuren:
* Als ik Nero gebruik loopt de boel (meestal) vast als NERO bij het opstarten de 'bussen' (SCSI etc) scant.
* In het geval dat dat toch (soms) goed gaat en de pc begint met branden loopt de boel vast als Nero de disk checkt ('Checking disks').

Heel soms gaat dit ook goed en brandt hij netjes een cd. Bij writables gaat het dan goed maar als ik een rewritable brandt wil de disk niet goed afsluiten en loopt de pc alsnog vast!

In alle gevallen zit er niets anders op dan de pc opnieuw opstarten :(

Iemand die deze problemen herkent en er een oplossing voor weet? Is upgraden van de firmware mogelijk? Ik heb de HP-site helemaal doorgespit maar daar is echt niets over deze problemen te vinden!

Groet,
Nelizzzz

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 20:20
Welke versie Nero gebruik je? Meestal kun je wel nieuwe firmwares downloaden voor branders e.d. FF googelen doet wonderen.
Oudere versies Nero draaien niet goed met Windows XP.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00

Lancer

What the......

Ja, kijk i.d.d. naar je software versie. Ik heb dezelfde brander op een XP1700+ (palomino) op een A7V266-E (KT266A chipset). Deze doet het perfect, zowel onder WindowsXP als Linux

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Topicstarter
Nero is de nieuwste versie...5.5.10.nogwat geloof ik. Lancer, heb jij de firmware ooit geupgrade?

• Lancer

Lancer

What the......

Nooit

Bedenk net nog iets anders; wat zijn de IDe instellingen? Welke IDE bus en staat de drive op primary, secondary of auto-negotiate?

[ Voor 94% gewijzigd door Lancer op 21-07-2003 14:57 . Reden: Meer ideeen ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Wat voor andere hardware heb je?
Chipset drivers geinstalleerd?
Wat is je ide-configuratie?

Da's nog wat belangrijke info die nodig is om je verder te kunnen helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
ASUS A7V8X acpi , met bios 1011, AMND 2200+, geen idee wat chipset drivers zijn.... Ben een redelijke lowlife-tweaker
ide: zowel primair als secundair op 'dma indien beschikbaar'.
Primaire DMA staat op ultra dMA mode 5 (apparaat0, apparaat 1 is niet van toepassing), en het secundaire op mode 2 (apparaat0) en PIO (apparaat1)

Verder zit er een Pioneer DVD-rom in en heb ik Nero Imagedrive geinstalleerd.

Ik heb nooit gecheckt hoe ze de boel in de kast gezet hebben...Ik neem aan schrijver en lezer op 1 kabel en hd op de andere? Is dit te checken zonder direct de kast open te schroeven?

Thanx zover,
N.

• Lancer

Lancer

What the......

Weet ik niet zeker, misschien met SiSoft Sandra o.i.d. (al een tijdje 100%linux hier, dus niet meer echt up2date wat betreft Windows progsels).

Pagina: 1