window openen op 2e monitor met javascript

Pagina: 1
Acties:

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
Ik ben bezig met een web-based invoer programma om gegevens over een weergegeven filmpje in te voeren.
Het filmpje word weergegeven op de eerste monitor van het systeem. Mijn invoer gedeelte moet worden weergegeven op de 2e monitor.

Nu word mijn onderdeel aangeroepen als module van een groot koppelprogramma. Ik moet dus een window aanmaken in de aangeroepen html pagina die op de 2e monitor verschijnt (full-screen)

Ik heb gezocht met google en hier op het forum maar ik heb niets kunnen vinden.

Ik weet wel dat het met vb kan als ik daarmee de getSystemMatrics aanroep, maar deze functie bestaat niet in javascript.

Ik weet niet precies hoe javascript reageerd op 2 schermen (ik werk hier op een computer met 1 monitor dus ik kan het niet echt uittesten, moet ik nog even voor zorgen dat ik dat wel kan)
wat bijv screen.width teruggeeft, de volledige width van de desktop of alleen van de eerste monitor.

Ook weer ik niet hoe het met de top.location zal werken en hoe ik em dan fullscreen moet krijgen.

Weer iemand een manier om met javascript dus een window op de tweede monitor te plaatsen (maximized) ?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het kan. Ik vraag het me af gezien ook de beroerde ondersteuning in andere applicaties. Elke popup bij mij komt in elkgeval op scherm 1 onafhankelijk vanaf welk scherm ik surf.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat je met javascript aan informatie terug krijgt heeft betrekking op de monitor waar het raampje op dit moment voor het grootste deel op staat. Als het precies 50/50 is verwijst het raampje naar de primary monitor.

Het lijkt me lastig om hier voor te scripten; je zou de windowsize zo kunnen zetten dat deze meer in de secondary display valt dan in de primary (gewoon goed breed maken) en vervolgens maximizen.

probeer maar eens met dit IE raampje; zet 'm in de linker screen en maximize 'm; zet 'm vervolgens voor 75% in de rechter screen en probeer dan te maximizen. Ik denk dat je nog wel kans hebt dat dat gaat werken.

Alleen heb je dan wel shit met mensen met triple-monitor of meer :P ;)

ozboz: bij mij komen popups op het primary display.

[ Voor 33% gewijzigd door HunterPro op 21-07-2003 14:43 ]

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:19

Tim Schuhmacher

abasios

Het lijkt mij dat screen.width de breedte van de gehele desktop geeft. En bij het aanmaken van een nieuwe scherm kun je de positie opgeven. Wanneer je nu een window opent op positie 801 bij een resolutie van 800*600, zie je het scherm niet, tenzij je dus een 2e monitor hebt.

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat het zo wel moet werken. Ik ga er nu wel vanuit dat de 2e monitor rechts van de eerste staat.

edit:
Klopt toch niet na HunterPro's reply te hebben gelezen

[ Voor 9% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 21-07-2003 14:47 ]

• xillius
bedankt voor de reply's, ik ga nu idd proberen om de window te openen op het rechter scherm. Ik weet dat de gebruiker schermen heeft en niet drie dus dat is mooi.
Ik laat het wel weten of het me gelukt is en op welke manier

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Je kunt altijd je scherm openen in de rechter helft van je scherm.. als je een dual-monitor setup hebt zal dat dan automatisch de gehele grootte van je rechterscherm vullen.

Als je op single-monitor dit niet wilt zul je eerst even moeten kijken naar de verhoudingen van de breedte en hoogte. IS deze 4:3 of iets in de buurt dan is het single, is het meer 8:3 dan zal het een dual monitor zijn...

Dit geldt uiteraard alleen als je beide monitoren op dezelfde resolutie hebt :)

Verwijderd

Trouwens handig om een check erin te bouwen of de client wel 2 schermen heeft.. gewoon kijken of de schermratio groter is dan 2:1 (breedte:hoogte)
8:3 bijvoorbeeld
Er zijn weinig monitoren die resoluties aankunnen met meer dan 2x zoveel breedte dan hoogte :)

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 14:58:
Trouwens handig om een check erin te bouwen of de client wel 2 schermen heeft.. gewoon kijken of de schermratio groter is dan 2:1 (breedte:hoogte)
8:3 bijvoorbeeld
Er zijn weinig monitoren die resoluties aankunnen met meer dan 2x zoveel breedte dan hoogte :)
de resolutie van mijn monitor 1 is anders dan die van mijn monitor 2; wat is nou in x*y uitgedrukt mijn resolutie? Lijkt me dus niet dat je van de hele desktopbreedte en hoogte de gegevens kunt opvragen.

Lijkt me ook een beetje vreemd met de benaming screen.width ;)

• HunterPro
  • Niet online
Tim Schuhmacher schreef op 21 July 2003 @ 14:44:
Het lijkt mij dat screen.width de breedte van de gehele desktop geeft. En bij het aanmaken van een nieuwe scherm kun je de positie opgeven. Wanneer je nu een window opent op positie 801 bij een resolutie van 800*600, zie je het scherm niet, tenzij je dus een 2e monitor hebt.

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat het zo wel moet werken. Ik ga er nu wel vanuit dat de 2e monitor rechts van de eerste staat.

edit:
Klopt toch niet na HunterPro's reply te hebben gelezen
Klopt wel; je popupt; laat de resolutie checken, en doet een nieuwe popup op de plaats op het rechter scherm waar je 'm wilt hebben + width van huidige monitor (die dus altijd primary is). Vervolgens sluit je die eerste popup weer.

Wel een goed idee dus, tim :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Lijkt me ook een beetje vreemd met de benaming screen.width
We gaan een uitbreiding van de standaard aanvragen: screens[0].width ;)

• OzBoz

OzBoz

HunterPro schreef op 21 juli 2003 @ 14:41:
ozboz: bij mij komen popups op het primary display.
Het toeval wil (naja toeval) is dat dat ook scherm 1 is. Zie identificatie schermen in Windows. :)

• HunterPro
  • Niet online
OzBoz schreef op 21 juli 2003 @ 16:17:
[...]

Het toeval wil (naja toeval) is dat dat ook scherm 1 is. Zie identificatie schermen in Windows. :)
klopt, kwam ik ook achter :P geef het beestje een naam :+

overigens ga je wel de boot in als display 2 links van display 1 staat :+

[ Voor 13% gewijzigd door HunterPro op 21-07-2003 16:18 ]

• xillius
het is me wel gelukt om het scherm te openen op de tweede monitor, helaas moet er een check komen of de client 1 of 2 schermen heeft (bedacht ik me later pas) en dat is volgens mij niet mogelijk met javascript omdat je altijd de gegevens van de primary screen krijgt.

Weet iemand misschien hoe dit te controleren is???
want ik moet dus een:
if(screens=2){ dan op 2e scherm openen }
else{ open op primary scherm}

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Vraag het aan de gebruiker, of maak een link met klik hier als je 2 schermen hebt en laat het venster dan naar het andere scherm schuiven. Uiteraard een beetje smooth :)

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Je hebt volgens mij twee soorten dual monitor ofzo.. De ene is gewoon een hele breede resolutie (8:3) verdeeld over twee monitoren, de ander is werkelijk 2 'signalen' :? maar die kunnen dan dus 2 verschillende resoluties draaien op de monitoren.. al heb ik geen idee hoe dat dan in z'n werk gaat :P

In ieder geval.. je zou het aan de screen-width moeten kunnen zien in de eerste situatie (volgens mij de meerderheid van de dual-monitor bezitters).

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Inderdaad, dual monitor is niet gelijk dual monitor.

Om het verhaal nog ingewikkelder te maken:

Bij mij worden popups geopend waar ik dat op heb geslaan, of door 'store windows settings' of door het sluiten van de browser. Javascript geeft een screen width van 2880x1200 terug. Ik kan me voorstellen dat je heel snel tegen bepaalde beperkingen van JavaScript aan loopt (aan bent gelopen :?).

Wat betreft het maximaliseren, ook daar heb je verschillende modellen, met mijn matrox weet ik er al een aantal voor linux (Ik werk atm onder KDE met Xinerama): Wel en geen Xinerama, merged display, aparte X Servers ... . Ik kan me herinneren dat dat ook met de betreffende Windows drivers niet altijd eenduidig is, maar simpelweg een kwestie van de settings. Ook kan ik me herinneren dan bepaalde applicaties onder Windows uit fullscreen mode springen zodra een andere app actief wordt (ik herinner me dat WMP dit soort nare dingen flikt(e?)), maakt niet uit op welke monitor.

hth.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• OzBoz

OzBoz

Flikte was het.. dat is in 9 beter geworden. Voor twee echte onafhankelijke monitoren op 1 met verschillende resoluties moet je twee afzonderlijke DAC's op je kaart hebben. Of natuurlijk gewoon twee fysiek gescheiden videokaarten. Ik denk dat het tegen gaat vallen om zoiets te freubelen. Maar dat is dan meer het feit dat ik al vele jaren met twee monitors werk maar support bij veel programma's te wensen overlaat.

• HunterPro
  • Niet online
OzBoz schreef op 21 juli 2003 @ 23:18:
Flikte was het.. dat is in 9 beter geworden. Voor twee echte onafhankelijke monitoren op 1 met verschillende resoluties moet je twee afzonderlijke DAC's op je kaart hebben. Of natuurlijk gewoon twee fysiek gescheiden videokaarten. Ik denk dat het tegen gaat vallen om zoiets te freubelen. Maar dat is dan meer het feit dat ik al vele jaren met twee monitors werk maar support bij veel programma's te wensen overlaat.
ik werk met 2 videokaarten, werkt prima. Als ik met InDesign werk is het errug lekker om te werken op m'n ene display, en als ik wat content wil editten (dus illustrator/photoshop oproep) dat dit gebeurt op monitor 2. Saven op monitor 2 is direct resultaat zien op monitor 1. Als ik écht gestroomlijnd wil werken kan ik ook nog al m'n tools van adobe apps op de andere monitor zetten.

Wat ook erg lekker werkt is je internet-design-app op je ene monitor, en je IE/Moz/whatever op je andere monitor. Save, clicketyclick, F5, en kieken maar.

Met 3D Studio is het ook lekker om één scherm als overview te laten dienen, of half voor al je tools (nooit meer browsen/scrollen!), en je andere scherm om echt te moddelen. Direct resultaat zien dus.

En had ik het al gehad over fullscreen F1 op je eerste monitor volgen, en enigszins proberen te werken op monitor 2? :+

• OzBoz

OzBoz

HunterPro schreef op 21 July 2003 @ 23:22:
[...]

ik werk met 2 videokaarten, werkt prima. Als ik met InDesign werk is het errug lekker om te werken op m'n ene display, en als ik wat content wil editten (dus illustrator/photoshop oproep) dat dit gebeurt op monitor 2. Saven op monitor 2 is direct resultaat zien op monitor 1. Als ik écht gestroomlijnd wil werken kan ik ook nog al m'n tools van adobe apps op de andere monitor zetten.
Ik ken de voordelen.. zat er al aan toen je nog aan de olvarit zat :P Maar het zijn met name de kleinere tools die soms compleet verrot omgaan met twee monitors.. ICQ was er bijvoorbeeld zoeentje. Zou zelf ook nooit 1 bv 21" kopen ipv twee monitors.. en 1 kaartje voor twee schermen heeft ook weer zun voordelen merk ik nu. Behalve dat het een slot scheelt heb je ook geen brakke PCI kaart als tweede :)

• HunterPro
  • Niet online
OzBoz schreef op 22 juli 2003 @ 00:15:
[...]

Ik ken de voordelen.. zat er al aan toen je nog aan de olvarit zat :P Maar het zijn met name de kleinere tools die soms compleet verrot omgaan met twee monitors.. ICQ was er bijvoorbeeld zoeentje. Zou zelf ook nooit 1 bv 21" kopen ipv twee monitors.. en 1 kaartje voor twee schermen heeft ook weer zun voordelen merk ik nu. Behalve dat het een slot scheelt heb je ook geen brakke PCI kaart als tweede :)
klopt, als je ICQ naar screen 2 wilt draggen blijft ie plakken in 1. Heel erg gaar.

Over die PCI kaart moet ik je ook gelijk geven; als ik daar bijvoorbeeld fullscreen DivX over kijk merk ik gewoon dat de videobuffer en de throughput gewoon niet voldoende is. Ondanks dat het een echte Matrox Graphics Millenium II PCI is :P (voor die tijd behóórlijk professioneel en krachtig :)).

volgens mij raken we offtopic :+

[ Voor 3% gewijzigd door HunterPro op 22-07-2003 00:36 ]

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
* sebas snapt ook niet hoe mensen met maar 1 monitor kunnen overleven.

Wat dat allemaal nog met het topique te maken heeft ontgaat me alleen een beetje ...

Ik denk dat je met javascript misschien nog wel aan de resolutie kan komen (indien je al de goede opzet hebt gegokt), maar dingen zoals welke monitor staat rechts, welke links, dus waar moet je je venster openen ... ik kan me niet voorstellen dat JavaScript hier geschikt voor is (en zowel ga ik er serieus over nadenken om JS maar eens te disabelen ;))

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:12

crisp

Devver

Pixelated

sebas schreef op 22 juli 2003 @ 19:26:
* sebas snapt ook niet hoe mensen met maar 1 monitor kunnen overleven.

Wat dat allemaal nog met het topique te maken heeft ontgaat me alleen een beetje ...

Ik denk dat je met javascript misschien nog wel aan de resolutie kan komen (indien je al de goede opzet hebt gegokt), maar dingen zoals welke monitor staat rechts, welke links, dus waar moet je je venster openen ... ik kan me niet voorstellen dat JavaScript hier geschikt voor is (en zowel ga ik er serieus over nadenken om JS maar eens te disabelen ;))
Just for the record: het is niet javascript dat hierin tekort schiet, maar de implementatie hiervan binnen de browsers. In hoeverre javascript met de browser kan 'communiceren' is compleet afhankelijk van de browser zelf. Javascript heeft qua core alle mogelijkheden wel in zich, maar als sommige browserfeatures uitgesloten worden voor scripting dan houdt het gewoon op.
Zo heeft IE bijvoorbeeld een fullscreen feature voor een window.open, terwijl dat in Mozilla niet werkt.
Bedenk dat javascript gewoon een taal is die kan interacten met een bepaalde omgeving. Of dat een browser, een webserver, een applicatie of een flashmovie is doet er niet zoveel toe. Juist de methoden die voor die interactie zorgen worden bepaald door de maker van die browser, webserver etc.
In dit geval is het dus geen tekortkoming van javascript zelf, maar van de browserboeren die geen mogelijkheid bieden om met behulp van javascript netjes om te kunnen gaan met multiple display's :)

Intentionally left blank

Verwijderd

JavaScript werkt niet met schermen, maar met [browser]clients (en die kunnen meerdere vensters hebben - ongeacht monitor/videokaart). Kortom, het zal nooit gaan werken totdat imo de hele JS implementatie wordt omgegooid van [browser]clients naar [user]screens.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 06:00 ]

• xillius
inderdaad, ik ben er achter gekomen dat het niet zal gaan werken helaas :X . Het is niet mogelijk om uit te zoeken wat de resolutie van beide schermen is of hoeveel monitoren de gebruiker heeft.
Dus ik open het scherm dan maar gewoon op het primary scherm en als ze em op de andere willen hebben moeten ze of gaan slepen of de monitor even verzetten :P

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33
Ik heb min of meer een zelfde probleem, alleen naar een iets andere aanpak gekeken (dmv WMI de desktop resoluties/plaatsen uitlezen):
Mijn topic

Helaas wist ook daar niemand het antwoord :(

Ik weet dat het voor internet sites niet echt een optie is, maar dat was voor een active desktop.

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

Pagina: 1