[Apache] auth_mysql module in 2.0.47

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30
Welke module ik ook probeer (modules.apache.org, versies 2.x uiteraard)... Er wil er maar geen werken. Elke keer ongeveer dezelfde foutmelding: bij het apxs'en van de file komtie aanzetten met "Can't locate API module structure" wanneer ik apache start (en daar staat dan diezelfde .so file bij als foutverwijzing). En als ik de .so zelf kopieer naar de directory piktie het ook niet met de boodschap "Cannot load /usr/local/apache2/modules/mod_auth_mysql.so into server: /usr/local/apache2/modules/mod_auth_mysql.so: invalid ELF header" waarvan ik geen idee heb wat het betekend. Ik heb 1 module echt werkend gekregen met een beetje gepruts, jammer alleen dat daarvan de config opties weer te oud waren; daar had ik dus niks aan :( Hoe werkt dat module gebeuren; of beter nog: waarom werkt het hier niet?!?!

Ohja: inderdaad; op Google vind je heel wat links, maar die zeggen allemaal ongeveer hetzelfde qua installeren; wat dus blijkbaar niet werkt.

Verdere info: apache versie 2.0.47 (nieuwste van de website) op RedHat 9

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 21:32
Heb je het zaakje zelf gecompileerd? Zoja, met welke commando's?

[ Voor 28% gewijzigd door eborn op 21-07-2003 15:03 ]

• jsiegmund
ik ben maar eens begonnen met
./configure --enable-so
aangezien ik wel ga configgen als het allemaal werkt, had er niet aan moeten denken om elke keer weer die opties te gaan specifien :)

Inmiddels nog weer een andere module gevonden: mod_mya die hetzelfde zou moeten kunnen. Zag er allemaal leuk en veelbelovend uit, behalve dan dat het installeren dus niet lukt. Je moet die in de modules directory plaatsen voordat je gaat installen (zie http://www.synthemesc.com/mod_mya/mod_mya.html), en vervolgens je configure updaten met buildconf. Lukt allemaal wel, maar als je dan configure uitvoert krijg je "mysql_init" not found. En dat klopt ook wel, want die kan ik ook niet vinden... Zal dus wel leuk werken met versie 3, maar niet met mijn versie 4. :(

[ Voor 60% gewijzigd door jsiegmund op 21-07-2003 15:57 ]

• jsiegmund
Installen van zlib-devel deed het hem... waarom weet ik ook niet maar goed, het werkt... :S