[XP] Automatisch uitloggen zonder reden

Pagina: 1
Acties:

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 20:49
(!!! Dit probleem heeft niets met het huidige grote RPC verhaal te maken !!!)

Vandaag plotseling op 1 XP client het volgende probleem: Zomaar (tot 2 keer toe nu) wordt de gebruiker uitgelogd. Gebruiker was op dat 2e moment ook niet aan het werk, de 1e keer wel. De Event Viewer geeft deze melding waar ik niets aan heb:

"Het proces winlogon.exe heeft het opnieuw opstarten van WKS321321312 geinitialiseerd. Reden: geen reden gevonden.

Andere reden: 0xff

Type afsluiten: afsluiten"

(WKS321321312 is de machine naam in kwestie die ik zo 123 niet weet nu)

De "bron" geeft ie aan als USER32.

De machine draait al een aantal weken en heeft nog niet eerder dit probleem vertoond. Hij hangt in een W2K domein.

Event-ID die ie geeft is 1074 en 1073 geeft ie dan dat afsluiten is gelukt.

IK heb mezelf al een ongeluk gezocht maar nog niets gevonden waar ik wat aan heb. Iemand ideeen waar de oorzaak te zoeken is?

[edit: dank voor die site. De specifieke site had ik niet bekeken, wel dergelijke dingen. Er staat echter niets over XP alleen Server 2003 en dat biedt mij ook verder geen clou hoe verder te gaan.[/edit]

[ Voor 20% gewijzigd door paella op 12-08-2003 22:48 ]

No production networks were harmed during this posting

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• paella
Ik ben er nog steeds niet uit wat het geweest heeft kunnen zijn. Tot nu toe niet meer opgetreden, maar er is ook niets veranderd, dus het zou zo weer kunnen gebeuren. Iemand toch nog ideën hierover?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:52

wielhelm

80/86 ST bladebladed

hmm bij mij gebeurt dit elke 1 minuut, ik hoef maar 1 minuut op internet te zitten of hij verbreekt de verbinding.

• paella
Het probleem wat jij hebt is natuurlijk heel wat anders (zie sticky) dan wat ik aanhaal. Overigens heeft het probleem zich na die 2 keer op 1 dag niet meer voorgedaan. Vaag, dus als iemand verder suggesties heeft hoor ik dat graag.

Verwijderd

Trojanscanner al gedraait?

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 11:19

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Aww da's toch niet die blaster worm, die draait toch ook een of andere exploit waardoor je systeem reboot??
Ik had gisteren ook 2 usertjes die het hadden, die hadden toch weer lekker vage meeltjes lopen te openen en tsjakka Solo kan weer aan het werk...

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• paella
Nogmaals, dit is niet Blaster. De machine hangt niet aan internet, maar aan een gesloten netwerk zonder enige connectie naar internet (ook geen mail dus!). Het probleem lijkt tot nu toe vanzelf te zijn opgelost, want niet meer gebeurd sindsdien, maar vaag blijft het wel.

Pagina: 1