Toon posts:

Na Koude start blijft Scherm Zwart!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

na de search, faq te hebben doorgenomen leek het me het beste om dit gewoon te posten want een vergelijkbaar probleem heb ik niet kunnen vinden!

heb sinds een paar weken problemen met mijn pc (spontane reboots) en met deze hitte had ik eignelijk zoiets van Ach! het is gewoon te heet dus gewoon een nieuwe cpu-cooler (zalman ding) een paar casefans erbij en ik dacht nu kan er niets meer mis gaan want mijn pc fans koelen nu zelfs een gedeelte van mijn kamer! maar NEE ik had het bij de verkeerde eindjes! nu gebeurt het volgende:

ik druk op aan/uit knop
alles begint te draaien
leds branden en blijven branden!
het scherm blijft ZWART
als ik aan/uit knop indruk om computer uit te zetten gebeurt er verder niets
reset knop weigert ook dienst
enige oplossing is dus vanuit de voeding uitzetten!

als ik dit een aantal keer heb gedaan dan wilt de computer soms wel's meewerken en start het gewoon op en soms heeft het zoiets van doe maar nog lekker een paar keer!

nu is het zo dat mijn PIII 933 op 700 mHz draait anders krijg ik de ene reboot na de ander als ik hem op normale snelheid zet!

dus mijn vraag (als jullie het nog kunnen volgen) is:

wat is er stuk!? of wat doe ik verkeerd!

het volgende zit er in de kast:

Abit BX133-raid
PIII 933 mhz
2 x maxtors (60 Gb & 30 Gb)
DVD, Cd-rom, Brander
Asus V7100 pro Geforce 2 mx 400
Sixpack 5.1
realtek netwerkkaart

ik verdenk op volgorde:

1. Mobo: Condensatoren staan bol & op sommige zitten minimale scheurtjes!

2. Cpu: Kan niet meer op volle snelheid draaien en het systeem weigert dienst

3. Voeding! weet ook niet waarom!

4. VGA: heeeel misschien omdat er in het begin geen beeld is maar na een aantal keer de computer aan en uit gezet te hebben wel! maaaaar dan zou er helemaal geen beeld zijn als het daaraan lag denk ik dan!

dus hierbij vraag ik jullie om mee te denken en graag jullie reacties als jullie een oplossing denken te hebben!

groet

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Controleer de condensatoren van je mainboard maar eens..... bekend abit probleem.

edit: Ah heb je al zie ik... Dan is dit dus je probleem.

PS: een aantal maal resetten zou ook al moeten helpen... sloop je tenminste niet je hd's en andere componenten ;)

[ Voor 58% gewijzigd door KBDE op 21-07-2003 13:59 ]

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Ik vermoed je 3de verdenking, als je je PIII terug moet zetten om het nog te laten doen betekent het dat ie het met "minder stroom" wel doet, ik gok dus dat je een nieuwe voeding nodig is.
Hoewel dat natuurlijk ook kan betekenen dat je condensatortjes het indd niet meer helemaal doen... hmmm... durf geen van beide met zekerheid te zeggen.

[ Voor 85% gewijzigd door the_RJ op 22-07-2003 13:26 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 14:45

BTB

Je hebt het beruchte condensatoren-probleem, dus het wordt sowieso een ander moederbord.

Bram Bouwens

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 13:54:
ik verdenk op volgorde:

1. Mobo: Condensatoren staan bol & op sommige zitten minimale scheurtjes!
Als dat al met het oog zichtbaar is, dan is je mobo goed gaar. Dit staat ook gewoon uitgelegd in de Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter die je via de sticky/FAQ van dit subforum kunt vinden :)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat óók zou kunnen is dat je voeding te zwak is om voldoende vermogen te leveren voor én alle casefans én het mobo. Fans trekken nou eenmaal ff kort veel stroom bij het opspinnen, dus kan het best zijn dat dan de spanningen inzakken waardoor het mobo dienst weigert.

Verwijderd

Topicstarter
aha dus een combinatie van voeding en mobo dus dat wordt effe nieuwe voeding als het daarmee niet lukt dan doen we ook maar gelijk een Athlonnetje + mobo (als we toch bezig zijn!) heb helaas geen beschikking over reserve-componenten om de boel te testen!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 14:54:
aha dus een combinatie van voeding en mobo dus dat wordt effe nieuwe voeding als het daarmee niet lukt dan doen we ook maar gelijk een Athlonnetje + mobo (als we toch bezig zijn!) heb helaas geen beschikking over reserve-componenten om de boel te testen!
Nee, is onzin van die voeding... Ligt echt 100% aan je mobo

Edit:
Als je echter toch al een nieuwe pc gaat halen (Athlon of P4) dan moet je uiteraard wel sowieso een nieuwe voeding halen, daar die oude (ik neem aan dat dit geen 300W of hoger is) dit niet gaat trekken.

Evt kun je abit emailen, geef je alle condensatoren door die bol staan of zelfs al lekken. Abit zal dan nieuwe caps opsturen die je dan evt zelf (of een kennis ofzo) kunt insolderen.
Hierna zal het mobo weer goed functioneren

[ Voor 35% gewijzigd door KBDE op 21-07-2003 15:07 ]

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Las dat je cpu-koeler had vervangen, nieuwe koelpasta over een oude laag gesmeerd?

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Verwijderd

Ik heb 2 jaar lang systeembeheer gedaan bij Stichting Valentijn. Die hadden in die tijd zo'n 10 keer hetzelfde probleem als jij hebt. Het bleek dus de voeding te zijn.

VeeDubBug

Verwijderd

De voeding ff uittesten. De hardware die je niet nodig hebt ff afkoppelen bv. DVD, Cd-rom, Brander.

En dan even proberen of ie het dan wel goed doet. Als ie het nu wel normaal doet dan heb je dus een betere voeding nodig, en anders grote kans dat je mobo defect is.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

lijkt mij eerder de voeding.

Het enige wat hij gedaan heeft is casefans toegevoegd en een ander coolertje erop gezet.
-> extra stroom -> reboots en vaag gedoe.

Imho een btje een hype verhaal over lekkende condensatoren. Sure het zal veel voorkomen, maar dat wil niet zeggen dat ALTIJD zo is.

Goed, zonder testen zal je het nooit weten dus suc6 aan de TS.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Ik zou indd wel eerst de voeding uittesten, het zou best kunnen dat dat het probleem is, dus test het effe en anders is het echt het mobo

[ Voor 80% gewijzigd door the_RJ op 22-07-2003 13:40 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Topicstarter
ja sowieso krijg ik binnenkort een voeding binnen voor mijn nieuwe systeem dus effe kijken of het daarmee lukt zo niet dan weet ik dat het gewoon de mobo is! evt ga ik nog proberen om een andere cpu (zelfde exemplaar) erin te prikken en te kijken of het misschien toch daaraan ligt maar dat sluit ik voor 75% al uit!
Pagina: 1