hallo allemaal,
na de search, faq te hebben doorgenomen leek het me het beste om dit gewoon te posten want een vergelijkbaar probleem heb ik niet kunnen vinden!
heb sinds een paar weken problemen met mijn pc (spontane reboots) en met deze hitte had ik eignelijk zoiets van Ach! het is gewoon te heet dus gewoon een nieuwe cpu-cooler (zalman ding) een paar casefans erbij en ik dacht nu kan er niets meer mis gaan want mijn pc fans koelen nu zelfs een gedeelte van mijn kamer! maar NEE ik had het bij de verkeerde eindjes! nu gebeurt het volgende:
ik druk op aan/uit knop
alles begint te draaien
leds branden en blijven branden!
het scherm blijft ZWART
als ik aan/uit knop indruk om computer uit te zetten gebeurt er verder niets
reset knop weigert ook dienst
enige oplossing is dus vanuit de voeding uitzetten!
als ik dit een aantal keer heb gedaan dan wilt de computer soms wel's meewerken en start het gewoon op en soms heeft het zoiets van doe maar nog lekker een paar keer!
nu is het zo dat mijn PIII 933 op 700 mHz draait anders krijg ik de ene reboot na de ander als ik hem op normale snelheid zet!
dus mijn vraag (als jullie het nog kunnen volgen) is:
wat is er stuk!? of wat doe ik verkeerd!
het volgende zit er in de kast:
Abit BX133-raid
PIII 933 mhz
2 x maxtors (60 Gb & 30 Gb)
DVD, Cd-rom, Brander
Asus V7100 pro Geforce 2 mx 400
Sixpack 5.1
realtek netwerkkaart
ik verdenk op volgorde:
1. Mobo: Condensatoren staan bol & op sommige zitten minimale scheurtjes!
2. Cpu: Kan niet meer op volle snelheid draaien en het systeem weigert dienst
3. Voeding! weet ook niet waarom!
4. VGA: heeeel misschien omdat er in het begin geen beeld is maar na een aantal keer de computer aan en uit gezet te hebben wel! maaaaar dan zou er helemaal geen beeld zijn als het daaraan lag denk ik dan!
dus hierbij vraag ik jullie om mee te denken en graag jullie reacties als jullie een oplossing denken te hebben!
groet
na de search, faq te hebben doorgenomen leek het me het beste om dit gewoon te posten want een vergelijkbaar probleem heb ik niet kunnen vinden!
heb sinds een paar weken problemen met mijn pc (spontane reboots) en met deze hitte had ik eignelijk zoiets van Ach! het is gewoon te heet dus gewoon een nieuwe cpu-cooler (zalman ding) een paar casefans erbij en ik dacht nu kan er niets meer mis gaan want mijn pc fans koelen nu zelfs een gedeelte van mijn kamer! maar NEE ik had het bij de verkeerde eindjes! nu gebeurt het volgende:
ik druk op aan/uit knop
alles begint te draaien
leds branden en blijven branden!
het scherm blijft ZWART
als ik aan/uit knop indruk om computer uit te zetten gebeurt er verder niets
reset knop weigert ook dienst
enige oplossing is dus vanuit de voeding uitzetten!
als ik dit een aantal keer heb gedaan dan wilt de computer soms wel's meewerken en start het gewoon op en soms heeft het zoiets van doe maar nog lekker een paar keer!
nu is het zo dat mijn PIII 933 op 700 mHz draait anders krijg ik de ene reboot na de ander als ik hem op normale snelheid zet!
dus mijn vraag (als jullie het nog kunnen volgen) is:
wat is er stuk!? of wat doe ik verkeerd!
het volgende zit er in de kast:
Abit BX133-raid
PIII 933 mhz
2 x maxtors (60 Gb & 30 Gb)
DVD, Cd-rom, Brander
Asus V7100 pro Geforce 2 mx 400
Sixpack 5.1
realtek netwerkkaart
ik verdenk op volgorde:
1. Mobo: Condensatoren staan bol & op sommige zitten minimale scheurtjes!
2. Cpu: Kan niet meer op volle snelheid draaien en het systeem weigert dienst
3. Voeding! weet ook niet waarom!
4. VGA: heeeel misschien omdat er in het begin geen beeld is maar na een aantal keer de computer aan en uit gezet te hebben wel! maaaaar dan zou er helemaal geen beeld zijn als het daaraan lag denk ik dan!
dus hierbij vraag ik jullie om mee te denken en graag jullie reacties als jullie een oplossing denken te hebben!
groet