ATA-66 kabel

Pagina: 1
Acties:

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
Hoi,

In de manuals van m'n HD (Maxtor) en mamabordje (Abit KV7) staat dat de grijse connector voor slave is, en zwart (uiteinde) voor master. Nu komtdat in m'n bigtower slecht uit, maakt 't voor de performance uit als ik die omdraai?

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Volgens mij is dat alleen van invloed op de master/slave toewijzing als je cable slect aan hebt staan.

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bij mij doetie het ook andersom. (Geen CS aanzetten dus, maar stug master / slave met jumpers). No problemo. Maar volgens mij zit bij mij de zwarte middenin op ATA66 kabel, terwijl op gewone IDE altijd de master aan het einde moest zitten, en slave tusseen controller en master.

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
Op dinsdag 28 november 2000 17:35 schreef Oviparous het volgende:
bij mij doetie het ook andersom. (Geen CS aanzetten dus, maar stug master / slave met jumpers). No problemo. Maar volgens mij zit bij mij de zwarte middenin op ATA66 kabel, terwijl op gewone IDE altijd de master aan het einde moest zitten, en slave tusseen controller en master.
Ik heb dus grijs in 't midden. Ga 't gewoon aansluiten, lijkt me dat master = dichterbij mamabordje = sneller toch?