Sinds ik mijn pc opnieuw geinstalled heb krijg ik met geen mogelijkheid een AC3 stroom door mijn SB live platinum spdif poort. Het vreemde is dat dit altijd zonder problemen gewerkt heeft. Echter nu ga ik erg aan mezelf twijfelen omdat ik volgens mij alle stappen heb gedaan en t nu toch echt zou moeten werken.
-Ik heb de laatste sblive drivertjes uiteraard geinstalleerd.
-Heb het laatste nimo codec pack geinstalleerd.
-Ook windvd 4.0 geinstalleerd.
-BSplayer geinstalleerd ( en onder opties uiteraard "enable spdif" aangefinkt )
daarnaast is er in bsplayer onder opties audio de mogelijkheid "disable equalizer for ac3 streams " ik heb volgens mij nooit deze optie gebruikt maar zoals ik al zei ik begin erg te twijfelen aan mezelf
Dit zou normaal gesproken genoeg moeten zijn maar zelfs de standaard 5.1 test vob filetjes werken niet in windvd. Sterker nog nadat ik de audio HQ gedeinstalleerd had kon ik niet eens spdif aanvinken in windvd. Maar kan mij herinneren zodra windvd de test goed afspeelt ( dus dat het lampje op de receiver aan springt zodra het een ac3 stroom ontvangt ) bsplayer ook geen probz had met divx rips met ac3 geluid.
Ik heb de laatste creative handleiding binnen gehaald en daar staat dat je in je volume regeling door bijv auxilary uit te schakelen spdif inschakelt. En andersom omdat beide poorten niet tergelijkertijd kunnen samenwerken
. Maar bij mij werkt t helemaal niet en ben nu een beetje de tel kwijt met al dat heen en weer geschakel 
Heeft iemand nog suggesties want ik weet t echt ff niet meer
edit : mijn receiver ontvangt wel standaard pcm geluid bij bijv winamp...
-Ik heb de laatste sblive drivertjes uiteraard geinstalleerd.
-Heb het laatste nimo codec pack geinstalleerd.
-Ook windvd 4.0 geinstalleerd.
-BSplayer geinstalleerd ( en onder opties uiteraard "enable spdif" aangefinkt )
daarnaast is er in bsplayer onder opties audio de mogelijkheid "disable equalizer for ac3 streams " ik heb volgens mij nooit deze optie gebruikt maar zoals ik al zei ik begin erg te twijfelen aan mezelf
Dit zou normaal gesproken genoeg moeten zijn maar zelfs de standaard 5.1 test vob filetjes werken niet in windvd. Sterker nog nadat ik de audio HQ gedeinstalleerd had kon ik niet eens spdif aanvinken in windvd. Maar kan mij herinneren zodra windvd de test goed afspeelt ( dus dat het lampje op de receiver aan springt zodra het een ac3 stroom ontvangt ) bsplayer ook geen probz had met divx rips met ac3 geluid.
Ik heb de laatste creative handleiding binnen gehaald en daar staat dat je in je volume regeling door bijv auxilary uit te schakelen spdif inschakelt. En andersom omdat beide poorten niet tergelijkertijd kunnen samenwerken
Heeft iemand nog suggesties want ik weet t echt ff niet meer
edit : mijn receiver ontvangt wel standaard pcm geluid bij bijv winamp...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 13:21 ]