Toon posts:

Negatief fotoscanner: LS30, 2740S of Dimage 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik het kader van het digitaliseren van me oude foto's ben ik me aan het orienteren op een negatiefscanner. Ik heb hiervoor de diverse topics op gathering al doorgespit maar ben op zoek naar gebruikerservaringen.

De opties waar ik op dit moment aan zit te denken zijn:

- een tweedehands nikon coolscan LS30 voor ongeveer 350 euro, net diverse technieken zoals ICE voor krasverwijdering en techniek voor het opfrissen van kleuren

- een benq (voorheen acer) 2740S voor 384 euro, incl. ICE krasverwijderingstechnologie, maar niet met de andere technieken van de coolscan

- een minolta dimage III, voor ongeveer 350 euro

Ik ben van plan om in ongeveer een half jaar een heel stel negatieven te scannen en dan de scanner weer te verkopen.

De coolscan zou dan een goede optie zijn ware het niet dat je geen garantie hebt of het apparaat nog goed (blijft) functioneren. Heeft iemand ervaring met de duurzaamheid van dit apparaat en wat zijn de risico's qua mankementen? Denk dat vooral de ccd het meest gevoelig is voor storing.

Dan komt het vooral neer op de benq 2740s maar die is 384 euro, er bestaat ook een 2720s zonder de ice technologie, hoe vaak is de ice technologie nuttig? Het scannen duurt ook stukken langer met deze technologie.

Zoals jullie zien nog heel wat vragen over dit onderwerp. Ik ben opzoek naar gebruikerservaringen van mensen met bovenstaande apparaten. Reviews op het internet heb ik gelezen maar twijfel over de objectiviteit van de reviewers soms. Daarom het liefst uit eigen hand.

Verwijderd

Topicstarter
een heel rustig schopje