Toon posts:

[Draadloos] SpeedToch 570 & USRobotisCard verliest connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
- WirelessRouter: Alcatel SpeedTouch 570
- WirelessNics : US-Robotics Pci kaartjes
- Windows XP - Home

Op de een of andere manier, vliegt bij een kennis van me steeds de verbinding
tussen client (USRobotics Wireless Nic) en de Alcatel SpeedTouch 570 na een
aantal dagen eruit.

Ieder keer als ik er kom, maak ik de verbinding, wacht ff paar uurtjes, verbinding blijft, maar na een dag of 2-3 dan is toch de verbinding weg. De fysieke link is echter op zich prima (groen lampje onderin traybar van signaalsterkte).

Wat gedaan:
- ESS-ID Ingesteld
- WEP Key

Hoe of wat is er voor nodig om ervoor te zorgen dat deze verbinding constant blijft.
Het lijkt wel of Windows de instellingen vergeet of iets degelijks?
Ik kan moeilijk om de twee tot drie dagen bij die mensen langs gaan, om die connectie op te zetten.

Verder zit er altijd (of vaak) een netwerk met een onbekend (leeg) ESS-ID bij de netwerkkeuzes, kan dit ermee te maken hebben? Zoja hoe kan ik forceren dat Windows alleen connectie moet maken met de juiste ESS-ID ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
mag pas na 24uur, maar toch subtiel kickje??
(kan morgen niet kicken namelijk)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik heb het zelf ook met mijn ASUS accesspoint. Op bepaalde plekken in en om het huis valt de ontvangst af en toe weg, soms gebeurt het vrij snel en soms duurt het een behoorlijke tijd. Het is wel gerelateerd aan de afstand tot het AP dus ik denk toch dat het iets met ontvangst te maken heeft.

Maar i.d.d. ook bij mij wordt op sommige plekkenaangegeven dat de signaalsterkte "Excellent" is, evenals de signaalkwaliteit (wordt aangegeven in de Intel Wireless applicatie).

Verwijderd

Topicstarter
Cap schreef op 22 July 2003 @ 20:10:
Ik heb het zelf ook met mijn ASUS accesspoint. Op bepaalde plekken in en om het huis valt de ontvangst af en toe weg, soms gebeurt het vrij snel en soms duurt het een behoorlijke tijd. Het is wel gerelateerd aan de afstand tot het AP dus ik denk toch dat het iets met ontvangst te maken heeft.

Maar i.d.d. ook bij mij wordt op sommige plekkenaangegeven dat de signaalsterkte "Excellent" is, evenals de signaalkwaliteit (wordt aangegeven in de Intel Wireless applicatie).
Ik heb het misschien niet duidelijk gemeld in m'n starpost, maar het gaat dus om een vaste computer, de op een vaste plek staat.
Of kan de ontvangst zoveel varieeren door het weer/invloeden van buiten af etc.?

Verwijderd

Topicstarter
! K I C K !

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Dat had ik begrepen. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat de door de software aangegeven signaalsterkte geen absolute maat is voor de stabiliteit van de verbinding.
Pagina: 1