Magnat Vintage 1 Serie (vraag)

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik ben pas begonnen naar het informeren van speakers.
Mijn oog is vrijwel direct gevallen op de Magnat Vintage 1 Serie compleet natuurlijk.
Er staan prijsen bij vermeld. Maar nu mijn vraag? Staan de prijsen van de vintage 120 per box vermeld of per paar? Daarbij zijn ze heel onduidelijk!

Hier de link:

http://www.magnat.nl/magnat-home/vintage_1.htm

Dan nog een paar vragen als jullie deze serie kennen wat zijn jullie ervaringen er mee?
Mooi geluid geen geruis als je de 100 watt reikt met je versterker?
Extreem lage bass voor zuilspeakers?
En hoe zit het met de Tweeters van deze serie?

Alvast Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 19:52

Eijkb

Zo.

Over het algemeen zijn de prijzen per speaker tenzij het een hele set betreft (5.1 of iets dergelijks.) Ga bij magnat zeker uit van prijzen per speaker! Prijzen vallen nog mee. Kan me niet voorstellen dat ze voor dat bedrag 2 speakers leveren :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

per stuk is dat

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt! :)

En hebben jullie ervaring met deze speakers of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

geen ervaring, maar ik vind ze er iig mooi uitzien.

Ga anders even ergens luisteren op dezelfde amp als je zelf hebt.
of neem je amp mee naar de winkel

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja is ook een optie. Dan nog een probleem de boxxen hebben BI-Wiring amping
Heb je daar een speciale versterker voor nodig :S ?
Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Motion 144

Configuratie: 3- weg standluidspreker, "dubbel-bass" bassreflex. Power handling: 170 / 340 watt. Impedance: 4-8 Ohms. Frequentie bereik: 19 – 35.000 Hz. Crossover: 800/3.500Hz. Aanbevolen versterker: 40-340 Watt SPL: 91dB. Maten: (BxHxD) 220 x 950 x 293 mm. Prijs: 179,- Euro

http://www.magnat.nl/magnat-home/motion.htm

Iets goedkoper ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 19:52

Eijkb

Zo.

Bi-wiring is alleen dat je per stereokanaal 2 aansluitingen hebt. Eentje hoog en eentje laag. Vaak krijg je een koperstuk bijgeleverd voor als je maar 1 speaker snoer hebt. Koop echter wat duurdere speakerdraad welke ook bi-wired is. Aan je amp kun je die gewoon samenbinden aan 1 uitgang.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha oke, ik wou net zeggen ik heb gegoogled en ik zag 1 draadjes in 1 uitgang zitten ik dacht van dat is niet normaal bij gewonespeakers 2 op 1 uitgang.
Maar bij BI wiring duidelijk wel. Mooi dan hoef ik me versterker ook niet te vervangen.
Overigens ik wil deze speakers gebruiken als Front Left en Front Right, en dan me amp level verhogen.
Is toch ook een optie dan alleen van die kleine rot dingen :S die ik nu heb. Sony 120watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben in bezit van de oudere serie vintage van magnat, die zullen kwa geluid niet veel verschillen. Een paar ervaringen: Wat ik erg negatief vind is de afwerking van de luidsprekers aan de binnenkant er wordt goedkope dunne kabel gebruikt om het wisselfilter met de luidsprekers te verbinden.

Het geluid is echter het belangrijkste en wat mij opvalt is dat het een heel snelle speaker is, en daar bedoel ik mee geen boemeffecten in het laag en een vrij scherp maar gebalanceerd hoog. Verwacht alsjeblieft geen extreme basweergave want deze speaker is duidelijk meer op zijn gemak bij een stevig partijtje rockmuziek of popmuziek, het laag gaat vrij diep maar je merkt wel dat je met een fatsoenlijke versterker al snel op de max van de speaker zit, dat vond ik zelf een tegenvaller. Als je ze gaat luisteren moet je zeker een stevige bassline opzetten en goed open draaien om eens te luisteren of het bevalt niet generen maar gewoon echt FLINK opendraaien stuk gaan ze NIET :) maar je hoort wel wanneer het maximaal is.

Wat ik zelf erg prettig vind is dat stemmen die wat lager zijn ontzettend mooi uitkomen, een heel levendig middengebied zeg maar. Dus eigenlijk is deze speaker perfect voor een stevige blues. Zeker ook omdat het geluid enorm ruimtelijk is kun je bijna de rook en de whiskey ruiken zeg maar :P

Pas met deze speakers wel een beetje op, ze verhullen namelijk de waarheid op het gebied van muziek en dat is voor sommige mensen teleurstellend, daarmee bedoel ik te zeggen dat als de kwaiteit van de opname laag is dan hoor je dat onmiddelijk, dus MP3tjes spelen kan frustrerend zijn. Zorg dus voor een goede versterker en cd-speler om het maximale eruit te halen en vooral zorg voor een goede geluidsdrager !

22 - 32.000 Hz is echt bullshit ik denk dat de speaker bij 35 Hz al de brui geeft ! 32.000 Hz geloof ik wel.

speaker prijs is 100% zeker weten Per stuk !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
heb zelf de motion 222, vroeger project 10 genaamd, bevallen zeer goed en de prijs valt mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze Ruime samenvatting van jou visie heel erg bedankt!
Ik heb het ook in de winkel gevraagd maar daar doen ze er een beetje schuilig over die mensen werken ook met zoveel boxxen dat je de geluiden haast niet uit elkaar kunt halen.
Maar kwa bass waarschijnlijk geen probleem ik heb een 160watt woofer aan me versterker hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor soort muziek wil je gaan beluisteren ?

De speakers zijn inderdaad GESCHIKT voor bi-wire.. maar het is nooit een voorwaarde ! Dus je kunt er elke gangbare versterker op aansluiten. Mits de versterker voldoende vermogen heeft.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.koppelman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 21:34
Als je Magnat mooi vind klinken moet je ook eens gaan luisteren naar Quadral
Ik heb vroeger sonobull gehad en ben zeer tevreden met m'n Qaudral's
Argent 80 als front en Ascent 250 rear (Marantz 100w RMS Mono THX amp)
Homemade Subwoofer 2x 28" 2x 75w RMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Rudi_Koppelman schreef op 22 July 2003 @ 16:07:
Homemade Subwoofer 2x 28" 2x 75w RMS.
Typo? Anders wil ik wel weten waar je die 28" speakers vandaan hebt :D
Pagina: 1