Toon posts:

Draadloos Netwerk met Internet Toegang onzichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk een Draytek 2200 WE router aangeschaft, welke mij in staat stelt een draadloze connectie vanuit mijn PC te maken met het internet.

Nu wil ik voorkomen dat "derden" gebruik maken van mijn internet connectie. Ik heb begrepen dat een "ieder" die binnen het bereik (100-200 meter) van mijn router komt, in staat is een connectie te maken met het internet.

Kan iemand mij aangeven hoe ik dit kan voorkomen, dus dat ik alleen via mijn eigen computer(s) een wireless connectie met mijn router tot stand kan brengen?

Lyndon

Verwijderd

ESS-ID Invullen op zowel router als clients,
en WEP gebruiken.
Eventueel toegang tot de router alleen via bekende MAC-Adressen.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02
WEP aanzetten en evt. IP/DHCP adres(sen) uitdelen op basis van MAC.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

SSID Broadcast uitschakelen, alleen je eigen MAC-adres toelaten op je AP

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de feedback. Ben echter nog een leek wat betreft het configureren van de router. Heb nu ook nog af en toe problemen dat ik het internet niet op kom, wel bij de router. Nadat ik de router heb gereboot en enig geduld betracht heb ik veelal opeens wel weer contact met het internet (via Casema Cable L2TP). Ben eerst dit aan het oplossen (met hulp van Draytek zelf).

Wat betreft bovengenoemde suggesties voor het verbergen van je wireless router, zou ik het zeer op prijs stellen indien iemand mij nauwkeurig kan leiden door de instellingen van de router. Ik lees bijvoorbeeld dat ik het MAC-adres van mijn computer kan instellen in de router en WEP moet aanzetten. Maar hoe doe ik dit. Indien je dit eerder hebt gedaan, zou ik het handig vinden indien je mij de instructies toestuurt via e-mail (lyndon.jong-a-ten@questintl.com).

Bij voorbaat hartelijk dank.

Lyndon

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:09

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

En tot slot nog nieuwe firmware (altijd goed!):
- meuktracker: Draytek Vigor 2200 serie 2.2.3[/quote]

wow! kijk uit met de firmware upgrades van Draytek... upgrades doen een heleboel goed! MAAR de ervaring die ik heb met draytek is dat je SOMS hele andere problemen kan krijgen bijvoorbeeld dat je L2TP verbinding niet goed werkt...

je kan het altijd proberen maar zorg dan wel dat je de huidige fimware versie ook bij de hand hebt zodat je altijd nog kan downgraden!

[ Voor 36% gewijzigd door Mysteryman op 22-07-2003 09:16 ]

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

<offtopic> Ow ok dan, weer wat geleerd. Heb zelf helemaal geen ervaring met Draytek, dus vandaar... :X </offtopic>

Overigens denk ik dat Lyndon er met een beetje googlen en een gebruiksaanwijzing zelf ook heel goed uit kan komen... 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 09:23 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En daar hebben we dus een schitterende FAQ voor : http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.