Toon posts:

[win2k] Domain koppeling probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een domain koppeling, ik heb 2 domainen 1 in rotterdam en 1 in alphen aan den rijn gekoppeld door een huurlijn.

Nu heb ik het probleem vrijdag ondervonden toen in alphen aan den rijn een stroomstoring was, dat als het domain alphen wegvalt dat ze in rotterdam niet meer kunnen werken.

Ik wil dus dat als 1 van de 2 domainen weg valt dat de kant waar het domain nog is dat dat gewoon blijft door draaien.

Hoe krijg ik dit voorelkaar. ?

Verwijderd

Heb je bij beide domains een globel catolag aan staan dit help is het eene een sub domein van de andere. Op beide domains DNS DHCP en zo geinstallerd en de DNS naar zich zelf laten wijzen op de netwerk properties.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 12:14:
Heb je bij beide domains een globel catolag aan staan dit help is het eene een sub domein van de andere. Op beide domains DNS DHCP en zo geinstallerd en de DNS naar zich zelf laten wijzen op de netwerk properties.
daarbij vul ik aan

maak sites

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Even voor de goede uitleg. Een Global Catalog server die heeft een database met een summiere verzameling van objecten (niet alle details van elk object in de Active Directory).
Microsoft raad ook aan als je meerdere sites hebt om per site een Domain Controller neer te zetten en deze DC's ook Global Catalog server te maken. Een Global Catalog server is namelijk verantwoordelijk om objecten in Active Directory te resolven.

Op beide domains DNS installeren heeft niet zoveel nut. Je kunt beter op 1 domain controller DNS installeren(heb je trouwens al) en dan een Secondary Zone op de andere (minder administrative overhead). Zorg ook dat de DNS AD integrated is dit houd in dat updates met jou Active Directory synchronisatie meegaan dus minder belasting over jou lijn tussen de 2 sites. Een goed boek windows2000 server en Active directory zou je ook veel helpen in dit geval denk ik.