Toon posts:

Master File Table gedoe!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen!

Ik word me toch een partij gek hier!
Afgelopen weken viel AF EN TOE mijn 2e Harde schijf weg! (Maxtor 40 GB)
Gelukkig staat op de eerste (maxtor 15 GB) mijn sysyteem (Win XP pro) zodat ik nog wel wat kon doen...

Vaak na even rebooten was de disk er weer inclusief ALLES wat er op stond (AL mijn mp3's, spellen, en films)

Gisteren was hij totaal niet meer te fixen want Checkdisk constateerde bij het opstarten al een fout nl.: Corrupt master file table...

Heb wat gelezen over wat te doen, namelijk met een file recovery programma (Getdata back - werkt ERG goed!! In tegenstelling tot Easy-recovery bijv.)
de data redden en daarna de schijf herformateren...

Dus ik gisteren tot half 3 's ochtends "data recoveren" EN formateren...
Zit ik vandaag de gerecoverde files terug te zetten... en na 30 mins. PLOENK...
WEER de schijf "weg"!!

Hebben andere mensen wel eens dezelfde soort troubles gehad of weet iemand of de HD gewoon rijp is voor de prachtige prullenbak die ik heb?

Thanx iedereen,

MVG Pim

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb 2 weken geleden echt precies hetzelfde gehad met een 40gb Maxtor.

Die schijf is gewoon hardwarematig niet goed meer. Als het binnen de garantie is
RMA aanvragen op de Maxtor site en terug sturen.

Zo niet dan kun je idd je hele mooie prullenbak voor een stukje vullen.

[ Voor 58% gewijzigd door max op 21-07-2003 11:58 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zou een defecte mtr table door een defecte hardeschijf kunnen komen? Het vreemde is, dat de schijf het dus direct na 'reparatie' weer deed. Niets lijkt er op te wijzen dat het door hardware komt, alle oplossingen wijzen gewoon naar "opnieuw formatteren en dan doet-ie het weer" (zoals deze: http://www.ntfs.com/quest14.htm), maar deze schijf deed het dus direct weer :{.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

JvS schreef op 21 July 2003 @ 12:01:
Niets lijkt er op te wijzen dat het door hardware komt, alle oplossingen wijzen gewoon naar "opnieuw formatteren en dan doet-ie het weer" .
Daar heb je een punt maar enige tijd later is weer alles foetsie.

Ik zou het probleem, nu ik er nog eens over na denk, in je ide kabels of mobo zoeken.

Worth a try right. :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja maar als het aan de IDE kabels of MOBO zou liggen zou die het toch gewoon OF wel OF niet moeten doen?

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 12:16:
Tja maar als het aan de IDE kabels of MOBO zou liggen zou die het toch gewoon OF wel OF niet moeten doen?
Als je ergens een breuk in een kabel hebt kan het heel goed zijn dat die kabel heel vaak _wel_ contact maakt en af en toe _niet_ en daardoor krijg je corrupte data.

Met je mobo bedoel ik voornamelijk je chipset drivers of in het uiterste geval je complete Windows install. Als die op de een af andere manier verneukt is kun je ook dit soort problemen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. ik zet gewoon effies een andere kabel d'r in.. kijken of het helpt...
If not.. danne... tja wat dan.. hehe ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij is er OPEENS weer.. ik laat mijn system nu de hele dag aan staan en kijk offie het dan nog steeds doet... In ieder geval sowieso bedankt voor de tips mensen...

Mochten er nog andere mensen zijn die veel weten van spontane Master File Table-Corruption... leave some post...

Thx

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 20:36

GreyGhost

Het is een spook

Probeer eens de s.m.a.r.t. values te checken met bv aida32 (onder storage -> smart) of active smart, als bepaalde values errors geven dan is je hd aan het overlijden, kan best ff goed gaan, maar is wel een kwestie van tijd tot R.I.P. dus red je data iig.

For I am grey, between the darkness and the light

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Vanaf de maxtor site kun je ook een dos util downloaden die je schijf test op fouten. als je dat programma gebruikt krijg je exact te zien wat er kapot is en of het nog te maken is

Verwijderd

Topicstarter
Thanx! ga het testen...
Pagina: 1