Toon posts:

Computer Doet Helemaal Nixs Meer

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zaterdag een nieuwe computer aangeschaft, en die is nu al naar ze grootje volgens mij. Ik heb niks overclocked. Ik heb de processor niet aan geraakd helemaal nix. Dit zijn de Specs

MoBo:ECS K7VTA3 V5.0(de nieuwste op dit moment)
Proc: AMD Athlon XP2600+
Mem:512MB DDR
Video:128MB DDR GeForce4 MX440
Voeding:300 Watt

Ik heb hem nieuw gekocht.Bij de koop zat er een XP2200+ in, maar dat vond ik niet genoeg. Hij had ook nog een 2600+ liggen. Ik zei is goed zet die er maar in. Hij had de oude eruit gehaald en er een nieuwe ingedaan. Toen hij hem aanzette stond er dat het een AMD2000+ was. De CPU Frequency draaie toen op 133MHZ
JP3 stond op:Short 2-3 en
JP5 stond op:Short 1-2.
Toen had hij dit verander naar:
JP3:Short 2-3
JP5:Short 2-3
Toen zette hij de computer aan en toen stond er dat het een AMD2600+ was, met 2075MHZ, maar dit klopte dus al niet(kwam ik net dus achter op de site van AMD), want het moet 2133MHZ zijn. Toen ik de PC thuis geinstalleerd had deed ie het de 1e keer goed, en de 2 keer bleef ie hangen op het IRQ gedeelte enzo. Toen ging ik gister werken en kwam ik terug, druk op de knop van me PC en er gebeurt nix. Doodste stilte. Ik alle kabels gecontroleerd, maar er gebeurt nix. Hij blijft uit. Geen lampje geluidje briesje helemaal nix. De monitor die op de voeding is aangesloten doet het wel,dat betekent dus dat me voeding nog goed is. De PC is net 3 dagen oud en heeft in totaal 3 uur aan gestaan. Wat is er aan de hand 8)7.HELLLUUPPP _/-\o_

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Terug gaan naar de winkel?

Money for nothin' and your chicks for free

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 18:40

beerns

it is I, Leclerc

DeeJee schreef op 21 July 2003 @ 11:37:
Terug gaan naar de winkel?
Jah. Lijkt mij toch ook.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat kan het probleem zijn. WANT het lastige is dat ik zelf in Baarn woon(10 KM van Amersfoort), en degene van wie het heb gekocht in Landgraaf woont. Dus ff teruggaan is niet zo makkelijk, dus ik wil eerst kijken wat het probleem is.

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
Ja idd terug naar de winkel lijkt me het beste. Neem aan dat je nog wel garantie heb. En dat je monitor het doet via je voeding wil noig nie zegge dat de voeding helemaal heel is.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Klink een beetje alsof je voeding kapot is. Als er zelfs geen lampjes gaan branden...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Het lijk mij idd handig om ff een andere voeding er in te stoppne. Zowieso kan je elk onderdeel nagaan, die een probleem kan veroorzaken. (tenminste als je nog wat onderdelen hebt/kan lenen :P)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
die spullen komen rechtstreeks uit de fabriek(en dat scheel met toch een partij Pleuro's). Lijkt me niet dat ik dan nog garantie heb. Maar zou het niet kunnen dat de Proc er misschien verkeerd opzit of niet goed. en dat ie daarom instabiel was. Misschien als ik hem eraf haal en hem er dan weer opzet dat dat zin heeft.

En hoe kan het dat ie op een CPU Frequemcy van 133MHZ zegt dat het een 2000+ is, en op een CPU Frequency van 166MHZ zegt dat ie een 2600+ is. Dat snap ik niet helemaal.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Beetje raar... je hebt toch altijd garantie op nieuwe onderdelen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik dus niet zeker..????Wie verteld het mij????>><<

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 11:48:
De winkel waar je de zooi hebt gekocht lijkt mij.

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 11:46:
die spullen komen rechtstreeks uit de fabriek(en dat scheel met toch een partij Pleuro's). Lijkt me niet dat ik dan nog garantie heb. Maar zou het niet kunnen dat de Proc er misschien verkeerd opzit of niet goed. en dat ie daarom instabiel was. Misschien als ik hem eraf haal en hem er dan weer opzet dat dat zin heeft.

En hoe kan het dat ie op een CPU Frequemcy van 133MHZ zegt dat het een 2000+ is, en op een CPU Frequency van 166MHZ zegt dat ie een 2600+ is. Dat snap ik niet helemaal.
Rechtstreeks uit de Faq:
De FSB standaarden worden met de tijd steeds sneller. Op het moment van schrijven zitten we bij 333MHz voor AMD en 533MHz voor Intel. In principe moet de snelheid van je geheugen altijd gelijk zijn aan de FSB. Er zijn manieren om de snelheid van je geheugen hoger of lager in te stellen, maar daar komen we later op terug.
Nu hoor ik je denken "hoe zit het dan met die 266 en 333 MHz FSB van AMD en de 400 en 533 MHz FSB van Intel ?"
Vrij simpel: AMD gebruikt een FSB-systeem dat tweemaal per kloktik (per Hz dus) data kan versturen, een zogenaamde DDR-bus. In theorie kan een 166MHz DDR bus dus net zoveel data verstouwen als een 333MHz SDR bus. En omdat 333MHz nu eenmaal een stuk sneller klinkt dan 166MHz wordt vaak die eerste aanduiding gebruikt.
Hetzelfde geld voor de 400MHz en 533MHz FSB die intel voert. Dit zijn zgn Quad pumped bussen, dus per clockcycle wordt er 4x zoveel data verwerkt wat uiteindelijk resulteerd in een 400 MHz SDR bus (4x100MHz) of een 533MHz SDR bus (4x133MHz). Dit zijn echter theoretische waarden die in de praktijk niet gehaald worden.

De multiplier is niets meer en minder dan wat het woord zelf al aangeeft: een vermenigvuldigingsfactor. De multiplier bepaalt (in combinatie met de fsb) de uiteindelijke kloksnelheid van de processor. Een multiplier van 12 en een FSB van 166 resulteert logischerwijze in een kloksnelheid van 12 x 166 = 2000MHz.
Beter kan ik het ook niet uitleggen, maar sinds bepaalde snelheden bij de 2000+ horen en andere weer bij de 2600+, geldt dus fsb X multiplier=Snelheid=Nummer Athlon :P (daarom gaat de 'waarde' van je processor ook omhoog bij het overklokken :P )

Zie ook: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 21-07-2003 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 21 juli 2003 @ 11:49:
[...]

De winkel waar je de zooi hebt gekocht lijkt mij.
Het komt van een particulier die computers bouwt. dus geen winkel!!! 8)7

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:09

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Trouwens, AMD 2600+ is toch 2,08GHz? De mijne werkt prima op 2,08GHz.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 11:48:
Je krijgt als het goed is per fabrikant van elk onderdeel sowieso fabrieks garantie. Heb je de dozen meegekregen??? of de bon..... :?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 21:56
Trinsec schreef op 21 July 2003 @ 11:52:
XP2600+ is idd 2,08GHz ja
topicstarter heeft er dus waarschijnlijk langsgekeken, en die 2075 MHz klopt dus wel ;)
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 11:51:
[...]

Het komt van een particulier die computers bouwt. dus geen winkel!!! 8)7
dan moet je gewoon je garantie claimen/regelen via die particulier ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Crash op 21-07-2003 11:58 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Als het goed is heb je fabrieksgarantie.

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op 21 July 2003 @ 11:53:
[...]

Je krijgt als het goed is per fabrikant van elk onderdeel sowieso fabrieks garantie. Heb je de dozen meegekregen??? of de bon..... :?
Ik heb de dozen meegekregen ja, maar niet die van de Proc volgens mij. Maar als hij helemaal niet aangaat dan is dat dus waarschijnlijk een probleem van de voeding. Hoe kan het dan dat dat ding zo instabiel als de pest was.

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 11:58:
[...]

Ik heb de dozen meegekregen ja, maar niet die van de Proc volgens mij. Maar als hij helemaal niet aangaat dan is dat dus waarschijnlijk een probleem van de voeding. Hoe kan het dan dat dat ding zo instabiel als de pest was.
Wat bedoel jij met instabiel..... :? Dat ie niet opstart ofzow, ofdat ie een verkeerde snelheid aangeeft?? Want dat is meestal zo dat ie de bios heeftr gereset als je de power knop te lang heb ingedrukt

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 21-07-2003 12:02 ]

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Trinsec schreef op 21 July 2003 @ 11:52:
Inderdaad, aan TS: Er zijn/waren dus 2 versies van de 2600+, 1 met een fsb van 266 en een wat hogere clock, en een wat lager geclocked model met een fsb van 333, tegenwoordig zijn ze allemaal 333MHz, dus 2.08GHz is volstrekt normaal.

Verder komt het feitelijk neer op een "help, mn computer doet t niet" vraag..., maar goed.

Dingen om het eerst te checken:

-temperaturen (proc/vid kaart vooral)
-spanningen (ook onder load)
-bios reset/update
-memtest86 draaien
-schone windows install uiteraard

En zo kan ik nog wel even doorgaan, probeer wat specefieker te zijn in het beschrijven van je probleem.

Op het moment dat hij totaal niet reageert op de power knop (-echt- he-le-maal niks) is over het algemeen gewoon je voeding dood, genoemde instabiliteit vooraf kan daarvan de oorzaak geweest zijn, hoeft ook niet, zie daarvoor oa bovenstaand lijstje, de faq, en de leverancier ;)

Probeer dus eerst een andere voeding waarvan je zeker weet dat die werkt en voldoende vermogen levert voor dat systeem (een fatsoenlijke 300w moet meer dan voldoende zijn).

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:12

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 11:58:
[...]

Als de voeding niet goed is, kan het zijn dat hij voorheen ook geen goede (stabiele) voltages naar het moederbord gaf. Dit kan instabiliteit veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee in de periode dat de PC niet in coma was(3 uur) ging ie resetten bij het draaien van een dvd-tje(matrix reloaded met ondertiteling"""ff leuk om te vermelden"""). In het CMOS scherm(of hoe het ook heet) bleef ie hangen een keer of 4 na elkaar. Toen had ie ff uitgestaan en toen deed ie het weer goed. Daarna bleef i hangen op het WinXP opstart scherm. En nu doet ie dus helemaal niks meer.

• Notna

Notna

Where are you?®

Hier stond bla :|

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 21-07-2003 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sander Prinsen schreef op 21 July 2003 @ 12:03:
[...]

Als de voeding niet goed is, kan het zijn dat hij voorheen ook geen goede (stabiele) voltages naar het moederbord gaf. Dit kan instabiliteit veroorzaken.
Maar hoe kan het dan dat de monitor het wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
Sander Prinsen schreef op 21 July 2003 @ 12:03:
[...]

Maar die voeding is gloednieuw. Dan kan het toch niet dat er verkeerde voltages doorheen gaan. O-)

• Entity

Entity

9000rpm

De monitor zit gewoon direct doorgelust met de 220v ingang van de voeding. Het probleem kan zich dus wel verderop in de voeding zitten.

En dat hij nieuw is wil niks zeggen. Ik heb genoeg hardware gezien die DOA (dead on arrival) zijn, dat soort dingen gebeuren.

Dus, zoals al door meerderen hier gesuggereerd is: haal ff ergens een goeie 300w voeding te leen en probeer het daarmee. Als het systeem het dan nog niet doet, is het waarschijnlijk een probleem met het moederbord.

• olie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02-2025
Dat de voeding gloednieuw is, is altijd maar de vraag.
Bij de fabriek laten ze de voeding het even heel warm krijgen (HI-POT) door even heel veel stroom te vragen. Zo kunnen ze zien of er iets kapot gaat.
Als je voor zo weinig mogelijk geld een behuizing met voeding koopt, hoef van de voeding niet echt veel te verwachten.
(Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar A-open, maar daar betaal je ook wel voor)
Een goede voeding is net zo belangrijk voor een computer als voor jezelf! :9

Maar ja, bel nou maar eerst die gozer waar je hem vandaan hebt.
Hij zou het in principe voor je in orde moeten maken.
Want als je er zelf aan gaat sleutelen vervalt alle aanspraak op garantie.
Dit geld dan inderdaad niet voor de onderdelen op zich, want daar zit fabrieksgaratie op. :)

Win10 Pro x64, I7-3770, Z77A-GD65, 16GB G.Skill, SSD 850-256, GTX970

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee had ik ook al. Ik bedoel ik zou het wel kunnen maar zodra ik er aan ga zitten dan zal je het wel weer te horen krijgen van: Jea je hebt er zelf aan zitten sleutelen en toe hij hier weggging was ie nog goed en bla bla bla. Kan iemand me misschien een goede voeding aanraden

• Crash
Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 12:37:
Dat idee had ik ook al. Ik bedoel ik zou het wel kunnen maar zodra ik er aan ga zitten dan zal je het wel weer te horen krijgen van: Jea je hebt er zelf aan zitten sleutelen en toe hij hier weggging was ie nog goed en bla bla bla. Kan iemand me misschien een goede voeding aanraden
goede voedingen?
Antec, Enermax, iig de A-merken :)
maar als ik jou was zou ik toch eens gaan babbelen met diegene die jou je computer heeft geleverd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu met degene gepraat, en hij zegt dat de fabrieksgarantie erop zit, en dat ik alles kan terug sturen als ik dat wel.(kosteloos uiteraard)hij vertelde mij dat ik waarschijnlijk de jumper settings even terug moet zetten, van JP3:Short 2-3 JP5:Short1-2 en dan draait de CPU frequency op 133MHZ. Misschien dat ik dat es moet proberen. Maar nu snap ik nog steeds niet waarom er dan in godsnaam helemaal niks aangaat.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 12:06:
[...]

Maar hoe kan het dan dat de monitor het wel doet.
Die is intern direct doorverbonden aan de 230, dat heeft dus niets met de voeding te maken.

edit:
AAARGH, dat krijg je als je een topic open laat staan en een uur later terug komt...

[ Voor 17% gewijzigd door OverSoft op 21-07-2003 12:54 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Jij moet die jumper settings waarschijnlijk terugzetten omdat hij verwacht dat je het mobo ook op zult sturen, en als je daarop wijzigingen hebt aangebracht - ik weet niet of jumpers tellen - kan er wel eens wat van die garantie afgaan.

Enniewee, ik vind je hele verhaal erg warrig. Je zegt dat je in goed vertrouwen een pc hebt laten samenstellen, je wíst dat je niet elk moment terug zou kunnen bij problemen.
Als je thuis een dvdtje zit te kijken, wat dan ook, begint het ding te resetten. Als je op wilt starten, blijft ie hangen of weet ik niet wat.
Dan vraag ik me af, gaat er bij jou geen lichtje branden?! Als die bak zo instabiel is of als er gewoon onderdelen doa zijn had je hem helemaal niet moeten kopen!

Die kennis van jou doet zich er makkelijk vanaf door te zeggen dat je fabrieksgarantie hebt. Want wat wil je gaan opsturen? Waar zit de fout? Heb je genoeg mogelijkheden en kennis thuis om eerst alle onderdelen te gaan testen, en aan de hand daarvan spullen op te sturen naar diverse leveranciers? Dit kan weken gaan duren.

Ik zou zeggen, claim je geld terug bij die kennis, want voor iets meer geld laat je een bak assembleren bij een winkel in de buurt, en heb je ten allen tijde garantie en de mogelijkheid om met vragen terug te gaan.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
OverSoft schreef op 21 July 2003 @ 12:54:
[...]

Die is intern direct doorverbonden aan de 230, dat heeft dus niets met de voeding te maken.

edit:
AAARGH, dat krijg je als je een topic open laat staan en een uur later terug komt...
Sorry ,dit was mijn fout. Ik heb het antwoord al gekregen. Maar het moederbord is dus waarschijnlijk niet naar de maan???of de proc???Ja ditn is echt de eerste keer dat ik me computer na zo'n huge crash niet weer aan de praat krijg. Ik heb veel gehad met een computer en ook hele rare dingen, maar kwam er altijd wel uit na een tijdje.

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op 21 July 2003 @ 13:00:
Jij moet die jumper settings waarschijnlijk terugzetten omdat hij verwacht dat je het mobo ook op zult sturen, en als je daarop wijzigingen hebt aangebracht - ik weet niet of jumpers tellen - kan er wel eens wat van die garantie afgaan.

Enniewee, ik vind je hele verhaal erg warrig. Je zegt dat je in goed vertrouwen een pc hebt laten samenstellen, je wíst dat je niet elk moment terug zou kunnen bij problemen.
Als je thuis een dvdtje zit te kijken, wat dan ook, begint het ding te resetten. Als je op wilt starten, blijft ie hangen of weet ik niet wat.
Dan vraag ik me af, gaat er bij jou geen lichtje branden?! Als die bak zo instabiel is of als er gewoon onderdelen doa zijn had je hem helemaal niet moeten kopen!

Die kennis van jou doet zich er makkelijk vanaf door te zeggen dat je fabrieksgarantie hebt. Want wat wil je gaan opsturen? Waar zit de fout? Heb je genoeg mogelijkheden en kennis thuis om eerst alle onderdelen te gaan testen, en aan de hand daarvan spullen op te sturen naar diverse leveranciers? Dit kan weken gaan duren.

Ik zou zeggen, claim je geld terug bij die kennis, want voor iets meer geld laat je een bak assembleren bij een winkel in de buurt, en heb je ten allen tijde garantie en de mogelijkheid om met vragen terug te gaan.
Ahum...Het is geen kennis, mijn verhaal is niet warrig, en jij hebt gewoon een te druk weekend gehad. Het is gewoon een particulier die comps bouwt. En dat DVD'tje was ik thuis aan het kijken toen ie resette. Toen had ik hem dus al GEKOCHT. Enja als je toch niks boeiends te melden heb dan op mijn verhaal; te gaan zitten zeiken dan kan je maar beter niet reageren })

• Entity

Entity

9000rpm

Tsja, het spreekwoord "goedkoop is duurkoop" is toch nog steeds erg vaak toe te passen...

Verwijderd

Komt me bekend voor, bij mij zat de cpu niet goed vast, al gecontroleerd?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
IK denk dat die jumpersetting voor de CPU freq (166MHz) een overclocksetting is, omdat het een KT333 mobo is. Dat betekend dus dat die proc officieel waarschijnlijk niet ondersteund wordt, wat weer verklaard dat het niet al te best werkt. (Bij mijn mobo wordt op de site van asus genoemd dat je een bepaalde pcb versie moet hebben voor ondersteuning van 166 MHz bus, ik zag dit echter niet staan op de site van ecs.)

• Crash
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 13:03:
[...]

Ahum...Het is geen kennis, mijn verhaal is niet warrig, en jij hebt gewoon een te druk weekend gehad. Het is gewoon een particulier die comps bouwt. En dat DVD'tje was ik thuis aan het kijken toen ie resette. Toen had ik hem dus al GEKOCHT. Enja als je toch niks boeiends te melden heb dan op mijn verhaal; te gaan zitten zeiken dan kan je maar beter niet reageren })
of je reageert gewoon ff normaal :|
ik geef haar namelijk compleet gelijk, want het verhaal komt nogal wazig over
en die particulier handelt ook niet echt zoals het moet...
maar als je van alles de verpakking en de bonnetjes/facturen hebt moet je het zelf makkelijk op kunnen lossen
eerst uitzoeken wat er nu precies kapot is door alles te testen en onderzoek te doen,
daarna de betreffende fabrikant mailen en daarmee alles regelen
en dan tenslotte je onderdelen opsturen en wachten tot ze vervangen worden

Verwijderd

edit:
sorry, ik liep achter zie ik :D

Misschien is het een niet zo'n beste voeding geweest of de boel slecht gekoeld en zo. De monitor aan de voeding is toch gewoon doorgekoppeld, dus dan kan de voeding wel degelijk stuk zijn en die doorkoppeling wel werken.
Er staan hier op het forum wel wat testen voor zo'n voeding (b.v. helemaal loskoppelen, groene met zwarte draad verbinden). Kijk ook effe of je powerknop het nog goed doet (en test anders met "de hand" (powerswitch op mobo effe zelf connectors verbinden)
Al eens geprobeerd: stekker er uit, powerknop inhouden, minuutje later stekker er weer in? (ik begrijp dat dat een ATX reset geeft).
Ik ben geen expert, maar misschien helpt het.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Crash-Override schreef op 21 July 2003 @ 13:16:
[...]

of je reageert gewoon ff normaal :|
ik geef haar namelijk compleet gelijk, want het verhaal komt nogal wazig over
en die particulier handelt ook niet echt zoals het moet...
maar als je van alles de verpakking en de bonnetjes/facturen hebt moet je het zelf makkelijk op kunnen lossen
eerst uitzoeken wat er nu precies kapot is door alles te testen en onderzoek te doen,
daarna de betreffende fabrikant mailen en daarmee alles regelen
en dan tenslotte je onderdelen opsturen en wachten tot ze vervangen worden
Dan zou ik graag wel willen weten wat het wazige gedeelte is....

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op 21 July 2003 @ 13:10:
IK denk dat die jumpersetting voor de CPU freq (166MHz) een overclocksetting is, omdat het een KT333 mobo is. Dat betekend dus dat die proc officieel waarschijnlijk niet ondersteund wordt, wat weer verklaard dat het niet al te best werkt. (Bij mijn mobo wordt op de site van asus genoemd dat je een bepaalde pcb versie moet hebben voor ondersteuning van 166 MHz bus, ik zag dit echter niet staan op de site van ecs.)
Maar in het boekje van het moederbord staat dat ie 166MHZ ondersteund, dus zou je verwachten dat ie het zou moeten doen. Ik dacht ook aan een overclock setting was. maar op de eerste pagina van deze topic kan je lezen dat het met de multiplier te maken heeft. Dus ik denk dat dat gedeelte nog wel kloopt. De cooler is ook goed want die kan tot 3000+ coolen. Maar bij jou deed ie het dus

• olie
Ik kan me je woede best voorstellen na veel geld te hebben uitgegeven.
Op de vraag "wat is een goede voeding" is het antwoord een voeding met een P4/Athlon keursticker erop (zoals een A-open voeding).
Op de vragen/antwoorden betreft jumpers en snelheden kan je dit precies in je mainboard handleiding vinden (die heb je erbij gekregen).
Kijk ook of het geheugen PC2100 of PC2700 is; overclocken verwoest het al snel!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 13:38:
[...]

Maar in het boekje van het moederbord staat dat ie 166MHZ ondersteund, dus zou je verwachten dat ie het zou moeten doen. Ik dacht ook aan een overclock setting was. maar op de eerste pagina van deze topic kan je lezen dat het met de multiplier te maken heeft. Dus ik denk dat dat gedeelte nog wel kloopt. De cooler is ook goed want die kan tot 3000+ coolen. Maar bij jou deed ie het dus
Nee, want ik had dus die oude pcb versie :(
Met de multiplier kun je idd ook overclocken, maar met de bus kan het ook, wat volgens mij gewoon hier het geval is. Jouw processor wil wel, maar je mobo niet zo best. (dat heeft ook met voedingsdingen op je mobo te maken.) Heb je al geprobeerd om die jumpers terug te zetten zodat ie weer op 133MHz loopt?

Verwijderd

Topicstarter
nee, maar dat was ik al van plan want dat zei degene ook al die het geinstalleerd heeft(de proc).

Verwijderd

Topicstarter
olie schreef op 21 July 2003 @ 13:43:
Ik kan me je woede best voorstellen na veel geld te hebben uitgegeven.
Op de vraag "wat is een goede voeding" is het antwoord een voeding met een P4/Athlon keursticker erop (zoals een A-open voeding).
Op de vragen/antwoorden betreft jumpers en snelheden kan je dit precies in je mainboard handleiding vinden (die heb je erbij gekregen).
Kijk ook of het geheugen PC2100 of PC2700 is; overclocken verwoest het al snel!
Het geheugen kan 200/266/333 MHZ zijn. Dat is dus volgens mij pc2100 en pc2700 zijn. Ik heb alle instellingen ook al gehad en volgens de handleiding moet het allemaal kunnen. Ik wil nogsteeds even kijken of de proc er goed opzit maar kan dat nu niet doen, want ik zit nu op me werk./

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 12:07:
[...]

Maar die voeding is gloednieuw. Dan kan het toch niet dat er verkeerde voltages doorheen gaan. O-)
Ook dingen die nieuw zijn kunnen op de een of andere manier niet 100% in orde zijn hoor..
De kans dat het dan kapot is is misschien wel klein, maar het kan wel zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 13:09:
Komt me bekend voor, bij mij zat de cpu niet goed vast, al gecontroleerd?
deed die pc het eerst wel dan, ook toen die proc er niet goed opzat. Dat ie ook instabiel was.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 12:07:
[...]

Ik heb hier een gloednieuwe voeding liggen die direct nadat'ie voor het eerst aanging de (glas)zekering liet doorbranden, tweaken zit in't bloed dus maar een iets zwaardere erin, weer met niks erop aangesloten opgestart, en opnieuw een mooie flits.. Bleek een van de 2 grootste elco's gebarsten...

En dat je monitor het wel doet zegt helemaal niks. In je voeding zit direct vanaf waar je de stekker erin doet een lus naar de connector voor je monitor. Ik heb 1 voeding gehad waarbij zelfs de monitor het niet meer deed (was 1 groot blok gesmolten plastic :+), maar over het algemeen is dat het allerlaatste wat er stuk gaat aan een computer :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen flitsen gezien...misschien komt dat wel als ik hem weer aan de praat krijg. Ik ga alsnog eerst proberen om die jumpers terug te zetten, en om hem dan als Athlon XP2000+ te laten draaien.>;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ook ff proberen om de jumpers te veranderen, en de processor na te kijken op verbogen pinnetjes, en controleren of ie wer wel goed opzit

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, processor checken zou ik mooi door de verkoper laten checken, zodat je daar niets aangewreven wordt op een later moment.

Verwijderd

doe doe ouder proc er nog eens in kijken of ie t dan doet

• olie
Heb je die gozer nou geproken waar je "het" vandaan hebt? :O

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal jullie is wat zeggen:

HIJ DOET HET WEER.

De voeding was inderdaad naar ze grootje. Had dus dinsdag jullie wijze raad opgevolgd en heb een nieuwe 300W voeding gehaald. Had eerst me oude voeding in de winkel laten testen maar die was dus naar ze grootje. Nieuwe gehaald en die erin gezet. Ik drukte op de power-knop en alsof er een wonder gebeurde, hij deed het weer. Iedereen bedankt voor zijn/haar hulp. Want nu kan ik eindelijk gebruik maken van me nieuwe computer. 8)7 :7 :z

• Entity

Entity

9000rpm

Gefeliciteerd! En draait hij nu wel stabiel?

Verwijderd

Topicstarter
Sander Prinsen schreef op 23 July 2003 @ 11:21:
Gefeliciteerd! En draait hij nu wel stabiel?
Ja hij draait zekers stabiel. Heb het gelijk ff getest met Microsoft FS2002 om die op de hoogste resolutie te draaien. Na 2 uur vond ik hem wel door de test gekomen, en dacht als ie nu nog niet stabiel is gooi ik hem het raam uit. Maar hij draait nog steeds en staat al bijna 1 dag non-stop aan en de voeding trekt het nog steeds. Ik hoop dat als ik straks thuiskom dat ie dan nog steeds aan staat en dat ik geen rare luchtjes ruik. Leuke site heb je trouwens. Ziet er wel grappig uit. Dacht dat ik de enige was die en autogek en hardware verslaafde was. 8)7
Pagina: 1