Toon posts:

office xp pakket op meerdere pc's met 1 licenite

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om binnen en bedrijfsnetwerk meerdere pc's uit te rusten met het office xp pakket zonder dat je voor elke pc een aparte licentie nodig hebt?

zo ja, hoe kun je die licentie problematiek omzeilen zonder weer opniew tig euro's neer te leggen?

Verwijderd

Ik zie hier alleen een illegale oplossing, en dat is gewoon gekraakte versies installeren. Echter dit zou ik je ten sterkste afraden bij een bedrijfsnetwerk.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Enige mogelijkheid die ik nu ff kan bedenken is ergens in je netwerk een servertje te hangen waarop je office installeert. En de gebruiker snelkoppelingen geven naar de executables op die server.

Zal vast nog wel op andere manieren kunnen maar mijn hersens werken nu nog niet zo snel. :)

/edit typo's

[ Voor 5% gewijzigd door max op 21-07-2003 11:42 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
nou dat lijkt me idd geen strak plan illegale versies,

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dit is best wel vragen naar een overbekende weg. Je kan niks anders doen, of illegaal de zooi cracken ozid of allemaal licenties kopen. Het is een dure grap dat laatste. maar zoals hierboven al gezegd wordt, bij een bedrijf is het niet slim om te gaan cracken en installen met 1 licentie

edit:

dit kan ook :) :
Fire_escape schreef op 21 July 2003 @ 11:41:
Enige mogelijkheid die ik nu ff kan bedenken is ergens in je netwerk een servertje te hangen waarop je office installeert. En de gebruiker snelkoppelingen geven naar de executables op die server.

[ Voor 37% gewijzigd door Notna op 21-07-2003 11:44 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

ja hoor. Je kunt dan een aantal keer Office opentrekken en dan houd'ie op

ik ben bang dat je laatste vraag niet binnen de policy past...
Fire_escape schreef op 21 July 2003 @ 11:41:
Enige mogelijkheid die ik nu ff kan bedenken is ergens in je netwerk een servertje te hangen waarop je office installeerd. En de gebruiker snelkoppelingen geven naar de executables op die server.

Zal vast nog wel op andere manieren kunnen maar mijn hersens werken nun nog niet zo snel. :)
dat gaat natuurlijk niet zomaar. Moet je terminal services installen, en dan nog heb je licenties nodig voor iedere gebruiker

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan toch gewoon je licentie omzetten, in 1 licentie, voor "X" aantal werknemers...

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 11:43:
ja hoor. Je kunt dan een aantal keer Office opentrekken en dan houd'ie op

ik ben bang dat je laatste vraag niet binnen de policy past...

[...]

dat gaat natuurlijk niet zomaar. Moet je terminal services installen, en dan nog heb je licenties nodig voor iedere gebruiker
Zeg ik toch:
Zal vast nog wel op andere manieren kunnen maar mijn hersens werken nun nog niet zo snel. :)
:Y)

[ Voor 3% gewijzigd door max op 21-07-2003 11:45 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Gewoon extra licenties kopen, met maar 1 licentie is het niet legaal en raad ik je ook niet aan om dat op een kantoor te doen, aangezien je bij controle een enorm boete kan krijgen.

Lees ook de Policy nog eens door, dan snap je hopelijk dat cracks en dergelijke niet iets is dat we hier willen hebben ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.