Toon posts:

[IRC] while loop in remote script doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben bezig met een remote irc scriptje. En nou zit ik al redelijk snel vast omdat een simpele while loop het namelijk niet goed doet. En toch is deze loop letterlijk uit de help overgenomen.

Het probleem is dat hij bij de "bot" wel de hele loop afgaat en dat bij degene die het script aanroept niet doet. Daar blijft ie namelijk halverwege hangen. Dit klinkt vaag maar als je die screenshots onderin bekijkt snap je vast wat ik bedoel.

Dit is het remote script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
on 1:TEXT:!loop:#:{
  var %i = 1
  while (%i <= 10) {
    msg $chan %i
    inc %i
  }
}

Bot (met de remote scripting erin dus)
http://members.chello.nl/~f.sande/gekkewhile.gif

Wie kan mij verder helpen?

• Delpix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11-2021

Delpix

Alanis Fan

Haal die inc %i eens weg. Messchien dat de while loop het zelf al doet

...beter bekend als AMFan

Verwijderd

Topicstarter
Dan doet ie het helemaal niet :(

Verwijderd

Volgens mij heeft je client gewoon last van lag :? De bot replied namelijk gewoon zo te zien.

Het script klopt volgens mij ook.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
Delpix schreef op 21 July 2003 @ 12:44:
Haal die inc %i eens weg. Messchien dat de while loop het zelf al doet
die inc %i moet zowiezo blijven staan.. anders hoogt hij de waarde van i namelijk nooit op....

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 2 vensters van mIrc geopend waar 1 de "bot" was. Channel was op de tweakers. Bij het typen van teksten heeft ie geen last lags of iets.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56
Misschien doet de IRC server aan flood protection of iets dergelijks? (Als je trouwens timestamps even aanzet, dan kunnen we wat duidelijker zien hoe het nu precies verloopt.)

[ Voor 44% gewijzigd door Soultaker op 21-07-2003 17:43 ]

Pagina: 1