Toon posts:

Achterhalen van URL die Client side ActiveX Component creeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende.

Ben momenteel bezig een clientside activex component aan het schrijven en wil hier wat extra security inbouwen. Ik zou graag willen weten welke URL in IE het object creeert? Hoe kan ik dit achterhalen heeft iemand een idee?

Het idee hierachter is dat IE het object aanmaakt via JavaScript

<code> var obj = new ActiveXObject("X.CX"); </code>

Nu wil ik dus weten welke URL dit object aanmaakt zonder deze als property of parameter door te geven aan het object. Ik wil dus vanuit het object kunnen achterhalen welke URL het object aanmaakt. Ik maak deze activeX in Visual Basic.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 11:05 ]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Kun je een poging ondernemen je topicstart wat te verduidelijken en wat meer informatie toe te voegen?
Zo kan ik er geen chocola van maken.

Who is John Galt?

• klinz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 15:44

klinz

weet van NIETS

Importeer shdocvw.dll (microsoft internet controls) middels components -> import activex control. Hiermee kun je een interface opvragen naar IE.

De rest mag je zelf uitzoeken. Been there, done that... maar ik heb de code momenteel niet tot m'n beschikking.

verkeerd gelezen, ik nam aan dat het over Delphi ging. Maar vanuit VB kun je ook ook shdocvw.dll gebruiken/importeren/whatever

[ Voor 23% gewijzigd door klinz op 21-07-2003 11:37 . Reden: verkeerd gelezen ]

Verwijderd

Topicstarter
klinz
bedankt voor je input. Het probleem alleen is dat de instantie van IE al bestaat, de methode die jij aandraagt zou werken als ik zelf een instantie zou opstarten of een bestaande instantie kan overnemen. Dit laatste is mij echter nog niet gelukt.

De methode die ik nu heb gebruikt is dat ik alle Windowsmessages afloop, ik kan hier dan uit de adressbar van IE de url lezen. Dit is nog niet helemaal hoe ik het zou willen, maar voor voorlopig is dit goed. Ik moet nou nog zien hoe ik processen kan overnemen, zodat ik het via de shdocvw kan uitvragen. De methode nu werkt, maar vind ik iets omslachtig.

• klinz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 15:44

klinz

weet van NIETS

Nee, met shdocvw.dll kun je ook bestaande instanties van IE opvragen.

Zie: http://groups.google.com/...a11%40bornews.borland.com (delphi weliswaar, in VB zal het nog een stuk eenvoudiger zijn).