Toon posts:

software raid5 probleem onder xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met raid5-array onder windows XP, raid5 dus via software hack. Als ik pc ga overclocken en ga net te ver crasht deze, nu op zichzelf normaal. Bij het herstarten van mijn systeem, op lagere kloksnelheid, loopt deze stabiel voor 10 a 15 minuten en crasht dan. Windows is op dat moment bezig met het regeneraten van raid5-array. Het maakt niet uit als ik Cpu onder default kloksnelheid draait en of ik Cpu meer prik geef. ook al zet ik alles op laagste latencies en timing dan nog een crash. Ik dacht eerst:" zal misschien buggy software opstaan", maar na 2 schone installaties lijkt het me echt iets met hardware te maken hebben, zoals de mobo, doordat Southbridge niet al dhet dataverkeer aankan ofzo.

Hardware:

-Amd Athlon xp 2100+
-Abit AT7-max2 met highpoint 374 raid-controller.
-Radeon 8500
-Het geheel is watergekoeld.

Het regeneren van raid5-array gaat perfect onder veilige modes (F8) in XP, dan crasht systeem dus niet waar onder normale modes windows chrasht.

software op systeem, meer niet!:
- Office XP
-Windows XP
-Download accelerator
-Download meter
-Winrar
-MBM5
-Ati Catalist drivers
-Via 4in1 4.48
-Sound blaster rijders

Dus misschien toch niet de hardware, maar een app. in windows?!
WHAAAHHHH WORDT GEK, ik kom er niet uit $%^&#&^!!!!!

Herkent iemand deze problemen en weet evt de oplossing? :P :'(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Heb je de schijven aangesloten op die highpoint controller?

Meestal worden dit soort problemen veroorzaakt door drivers, dus het lijkt me wel belangrijk om je schijven-config te vermelden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 schijven via de Highpoint 374-controller lopen en een schijf loopt via de southbridge als primary master en geen slave op deze IDE-channel, op deze staat ook Xp.

Verwijderd

Topicstarter
KICKJE!!!!!!

Configuratie:

Dynamic disks Normal Raid5 Raid5
SB IDE : 80Gb ---> 20 Gb C: 15Gb D: 45Gb E:
HP 374: 60Gb ----> 15Gb D: 45Gb E:
HP 374: 60Gb ----> 15Gb D: 45Gb E:
--------------------------------------------------------------------------------- +
C: 20Gb D: 30gB E: 90Gb

Help me ff'tjes mensen!