Xtreme shop opzetten.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 808 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Aan een ieder die dit leest en een zinvolle mening heeft!

Zoals merendeel van jullie weet had ik een geinig jobje bij een aardige toko. Helaas gaat deze toko inkrimpen en andere werkzaamheden doen :( gevolg ik zonder baantje per eind aug 2003.

dit is een economische maatregel van de eigenaren van deze toko dus ik wil aub geen flames richting hun. het blijven persoonlijke vrienden van me en dat blijft ook zo!!!!! jammer maar het heeft niet zo mogen zijn :(

Ik wil mijn kennis van de xtrme oc-spullen op een andere manier aan de man gaan brengen. Nu is er eigenlijk geen andere toko die dit heeft dus solliciteren heeft noppes zin :(

Wat verder te doen ?
Ik was er altijd voor de tweakers en wil dit ook blijven doen, enkel weinig nut als ik straks een normale baan neem ( geen actuele kennis van zaken op den duur)
Contacten heb ik genoeg dus waarom niet voor mezelf vanaf home een toko starten?

Wat neem ik mee :

prometeia
vapochill
waterkoeling xtreme oa waterchiller
tecs
kennis van veel verschillende koelings technieken
de kenniskring (heel belangrijk gezien de reacties van sommige van jullie)
de contacten

Wat ga ik nieuw doen

LN2 of te wel op naar de -180 graadjes
pre-oc-ed producten met handleiding
assemblage voor partikulier en bedrijven voor de wat minder standaard pc's
modding in opdracht (water/lazer cutting, lichtplan voor in de kast enz)
airbrushen
gewone pc klussen niet te vergeten

Wat te doen om daadwerkelijk te starten:

KVK + voorlichting
Belasting voorlichting
plan van aanpak schrijven
web hosting vinden
web site maken/opzetten
goed naar jullie voorstellen luisteren en sommige daadwerkelijk om hulp
vragen :)
ruimte creeeren @home
en nog veel meer natuurlijk

Echter wil ik jullie mening eens hebben wat ik nog meer zou moeten doen.

Dus kom op met je suggesties :)
Houd rekening er mee dat zaken die al in Nederland verkocht worden totaal een starter bijna niks kunnen opleveren

heren Mods

dit is voor de tweaker door een tweaker die noodgedwongen een andere stap in zijn leven moet gaan zetten

peter-out

[ Voor 39% gewijzigd door petervandamned op 21-07-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als eerste heel erg kl.te dat dit jou over komt en ik kijk zeker rond of ik iets weet voor je.
Maar als aanvulling op je assortie denk ik dat waterchillers zeker een aanvulling zijn voor europa.
Dit wordt eigenlijk nog niet door ook maar iemand op een normale manier geleverd binnen Europa, en aangezien je toch ook op dit vlak ervaring en kennissen hebt is dit misschien een goed idee voor de toekomst.

Sterkte, ik ben ook weer aan het werk en klaar met vakantie houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:06
Mja ik weet niet of je van het extreme gebeuren zou kunnen leven.
Volgens mij is je doelgroep vrij klein.
Mischien heb je wel succes met voorafgeteste cpu's en videokaarten, maar zelfs daarvoor moet je toch de goede mensen weten te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Probeer ook verschillende merken aan te bieden van diverse producten. Vaak worden bij computershops op dit gebied maar weinig dingen geboden en dan is het meestal ook maar van 1 merk waardoor het of te duur is of super cheap waardoor het nix waard is. Als je hier een leuke belans tussen kunt vinden is het goed id om hiermee te beginnen :)

Veel suc6!!

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met Dromer eens. Je kunt volgens mij in NL geen Ubertweaker-shop beginnen en daar een goede boterham mee verdienen. Die voorgeteste CPU's en Grafische kaarten vind ik een hele goeie, maar waar ik zelf al een tijdje mee rondloop, en misschien voor jou een leuke optie is, is een 'casemod werkplaats' (c) Copyright Magnum390... ;)

Als je een kleine loods kunt regelen waar alle benodigdheden liggen voor tweakers om hun kast eens flink onder handen te nemen. Dus Dremels, boren, schuurpapier enz enz.. Omdat niet iedereen geld heeft voor al die apparatuur, zal er denk ik best een markt voor zijn.. Stel je vraagt 10 Euro per uur en daarbij bied je raamrubber, plexiglas, lampjes en vooral casemod-kennis aan voor een redelijke prijs... Ik denk dat je hiermee wel wat meer kunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Laatst online: 19:50

Gamer

mobile

oeps, minder.

zelf een zaakje starten vraagt een investering.
en een gok is het natuurlijk.
op gebied van chillers is er weinig vraag, daar iedereen dit zo goedkoop mogelijk wil.
weinig afzet op dit gebied

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 25-09 12:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 10:45:
[...]

Als je een kleine loods kunt regelen waar alle benodigdheden liggen voor tweakers om hun kast eens flink onder handen te nemen. Dus Dremels, boren, schuurpapier enz enz.. Omdat niet iedereen geld heeft voor al die apparatuur, zal er denk ik best een markt voor zijn.. Stel je vraagt 10 Euro per uur en daarbij bied je raamrubber, plexiglas, lampjes en vooral casemod-kennis aan voor een redelijke prijs... Ik denk dat je hiermee wel wat meer kunt...
Heej, dat zou best een cool id zijn ja! :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 11:26
Dus als ik het goed begrijp wil je je eigen shop op gaan richten?

Hou je er wel rekening mee dat er weinig marge op zitten, en er best veel concurentie is, tenzij je zorgt dat iedere tweaker bij jou zijn spullen haalt zie ik weinig kans ;)

Wel acht ik de kans groter als je een dealtje kan maken met bijvoorbeeld prometeia, wellicht als je een goed en leuk contact met hun heb zou je ze kunnen vragen of ze je kunnen helpen.

Ik beloof je wel, mijn eerste waterkoelingsetje voor in mijn eigen pc koop ik bij jou (ik bouw ze zelf ook wel, maar dan niet bij mijzelf :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 10:45:
Ik ben het met Dromer eens. Je kunt volgens mij in NL geen Ubertweaker-shop beginnen en daar een goede boterham mee verdienen. Die voorgeteste CPU's en Grafische kaarten vind ik een hele goeie, maar waar ik zelf al een tijdje mee rondloop, en misschien voor jou een leuke optie is, is een 'casemod werkplaats' (c) Copyright Magnum390... ;)

dit zijn de zaken die ik nu ook al doe en de xtrme systemen bouwen voor de klanten.
daar blijf ik mee doorgaan idd :) ruimte heb ik ook al :) ik bezit een dubbelhuis waarvan de onderverdieping nog niet in gebruik is dus ruimte zat
Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 10:34:
als eerste heel erg kl.te dat dit jou over komt en ik kijk zeker rond of ik iets weet voor je.
Maar als aanvulling op je assortie denk ik dat waterchillers zeker een aanvulling zijn voor europa.
dit ga ik 100% doen uiteraard

peter-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je Kan mss volledige bureau's gaan maken met PC & koeling & zo inbegrepen :d !! Voor de rest weet ik niet echt iets origineels !!

PS: They should B shamed kicking you out but anyway, good luck with this one m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Dit zijn geen leuke berichten :(
Helaas is de markt voor phagers heeeeeeeeeel gering en denk ik ook dat je daarbij gewoon niet je brood kan verdienen.
De dingen eromheen misschien :

Prom + Mach II

Extreem -> Extreem²

-R404a
-andere condensor

Waar volgens mij nog wel een markt voor is is een phager in de prijsklasse van 250 - 300 want van veel mensen hoor je dat ze de prijzen gewoon veel te hoog vinden.

Pre Tested cpu/ram/vga
Kant en klaar gevmodde moederborden

Peter ik wens je veel suc6 :)

[ Voor 7% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 21-07-2003 11:21 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dat je je kennis zou verliezen door het hebben van een 'normale' baan zou vele tweakerts hier meteen degraderen tot goed bedoelende amateurs. Deze conclusie kan ik daarom ook niet helemaal volgen.

Om aan de safe side te gaan zitten, kan je alsnog een 'normale' baan nemen, kijken hoe de markt zich ontwikkelt en naderhand van je hobby weer je werk maken. De suggestie van voorbewerkte videokaarten of een tweakruimte zijn daarbij best aardig, al denk ik dat bij eerstgenoemde je terdege rekening moet houden met consumentengezeur (garantie) en leveranciers/fabrikantengeneuzel (kaart met hun naam er op overgeklokt (potentieel gevaarlijker voor defecten) verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Wekkel schreef op 21 July 2003 @ 11:25:
Dat je je kennis zou verliezen door het hebben van een 'normale' baan zou vele tweakerts hier meteen degraderen tot goed bedoelende amateurs. Deze conclusie kan ik daarom ook niet helemaal volgen.
ik wil ook niet de tweaker degraderen ! totaal niet

enkel heb ik door mijn werkzaamheden nu de beschikking over vele materialen.
het vele test werk is een van mijn taken. verder bouw ik in de week diverse xtrme systemen met telkens de nieuwste onderdelen. dit ben ik kwijt als ik straks dus de normale baan heb :( gezien de snelheid waarmee de computer wereld gewoon is zie ik mezelf niet elke week nieuwe spullen kopen.

dit bedoel ik met dat het zonde zou zijn :9

peter-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 21 July 2003 @ 11:25:

Om aan de safe side te gaan zitten, kan je alsnog een 'normale' baan nemen, kijken hoe de markt zich ontwikkelt en naderhand van je hobby weer je werk maken. De suggestie van voorbewerkte videokaarten of een tweakruimte zijn daarbij best aardig, al denk ik dat bij eerstgenoemde je terdege rekening moet houden met consumentengezeur (garantie) en leveranciers/fabrikantengeneuzel (kaart met hun naam er op overgeklokt (potentieel gevaarlijker voor defecten) verkopen).
ik denk dat het toch waar is wat Peter zegt, hoe lullig ook voor jouw gevoel van ik weet heel erg veel.
Je weet pas heel erg veel als je net als Peter dag in dag uit met deze extreme dingen en hardware bezig bent. Dus helaas is dit zo.

Peter weet nu heel erg veel van alles, en met de meeste tweakers is het zo dat ze aardig wat weten van hun eigen setup en hardware.
Maar daar red je het niet mee als er om de 15min. weer iemand telefoneerd voor een andere setup met weer een andere extreme cooling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Akkoord, maar hij bracht het wel erg dramatisch. Ook aan de zijlijn kan je best aardig in de scene blijven. Er zitten meer uren in een dag dan 8 uur werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 11:36:
[...]

ik denk dat het toch waar is wat Peter zegt, hoe lullig ook voor jouw gevoel van ik weet heel erg veel.
Je weet pas heel erg veel als je net als Peter dag in dag uit met deze extreme dingen en hardware bezig bent. Dus helaas is dit zo.

Peter weet nu heel erg veel van alles, en met de meeste tweakers is het zo dat ze aardig wat weten van hun eigen setup en hardware.
Maar daar red je het niet mee als er om de 15min. weer iemand telefoneerd voor een andere setup met weer een andere extreme cooling.
Nou is het natuurlijk wel zo dat als je een xtreme cooling set koopt je wel weet waar je aan begint ( bij 9 van de 10 mensen dan ).
Maarja je hebt van die mensen ...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 21 juli 2003 @ 11:41:
Akkoord, maar hij bracht het wel erg dramatisch. Ook aan de zijlijn kan je best aardig in de scene blijven. Er zitten meer uren in een dag dan 8 uur werk :P
aardig is niet genoeg als je met dit soort dingen voor je zelf wil beginnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 21 July 2003 @ 11:42:
[...]

Nou is het natuurlijk wel zo dat als je een xtreme cooling set koopt je wel weet waar je aan begint ( bij 9 van de 10 mensen dan ).
Maarja je hebt van die mensen ...........
als jij een moederbord koopt, dan mail je ook nooit de support als je problemen hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ga je nog steeds verder (eigk beginnen) met de service om r134a tot r404a om te bouwen? Verder wens ik je veel succes natuurlijk en hoop voor ieder het beste. Denk dat een xtrme shop toch wel succes heeft in NL.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 11:50:
[...]

als jij een moederbord koopt, dan mail je ook nooit de support als je problemen hebt? ;)
O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 08:33
petervandamned schreef op 21 juli 2003 @ 10:22:
heren Mods

wordt dit topic op basis van knulligheid weer verbannen dan ga deze jongen echt ergens anders voortaan verder !!!
dit is voor de tweaker door een tweaker die noodgedwongen een andere stap in zijn leven moet gaan zetten
Als dit een algemeen probleem zou zijn, zou dit meer in SG thuishoren, maar dit is te specifiek voor DOC, dus ik laat het topic hier mooi staan :)

Overigens wel vervelend om zo'n bericht te krijgen :(

Ik denk alleen zelf dat het behoorlijk lastig zal zijn om je eigen toko op te zetten.. Niet alleen heb je een behoorlijk startkapitaal nodig (meestal nog wel te regelen via banken en misschien via bedrijven als je daar goede contacten hebt), maar ook heb je en heel veel tijd nodig, en je moet rekening gaan houden met de hele financiele, administratieve en juridische afhangeling..

En inderdaad, er is vrij weinig te krijgen voor de extreme overclocker, maar 't lijkt me dat juist die doelgroep te klein is om daarvan rond te komen. Je zult waarschijnlijk eerst bekendheid moeten krijgen, en tot die tijd (en dat kan best een poosje duren) zal het moeilijk worden.
En ik denk eigenlijk zelf dat om zoiets goed op orde te krijgen dat je een groter assortiment moet hebben. Vaak is het zo dat mensen meer gaan bestellen bij een shop als die een breder assortiment heeft.. Als ze toch een prom nodig hebben, waarom dat niet meteen de andere CM-dingetjes erbij..

Mijn idee is in ieder geval dat je behalve de extreme oc-spullen ook de iets minder extreme oc-spullen zou moeten hebben, en ook veel CM-spul, kasten, specifieke hardware, stilte-gerelateerd spul en al dat soort zaken. casemodding begint steeds meer main-stream te worden, evenals bijv. waterkoeling.

Maargoed, 't lijkt me best een gewaagde stap om zoiets op te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Tsja, een shop beginnen met onderdelen die zeer weinig worden verkocht is natuurlijk lastig, eerst moeten mensen vertrouwen krijgen (niet iedereen komt hier @ GoT ;) ) en je moet veel investeren.

Dat idee van een grote loods met casemod stuffies is wel een leuk idee, je moet alleen nagaan hoeveel mensen er intresse hebben... veel mensen doen het thuis omdat ze de spullen al hebben, en stel dat het in limburg is die loods, dan kom ik nooit in de buurt...

Best shit voor je :(

Ik denk dat de die hard stuffies toch lastig worden. En er is al grote concurrentie op inet van goedkope shops, dat je echt dingen moet bestellen bij leverancies en meteen doorsturen wil het te halen zijn; veel shops kopen groot in en dat gaat moeilijk voor jouw.

Wat je zou kunnen doen is de goedkopere stuffies leveren. Kijk eens bij laupro, waar IA's worden gehouden met spul dat moeilijk leverbaar is. Je zou gewoon dat soort spullen kunnen gaan verkopen, en langzaam aanvullen met waterblokken, en zo opbouwen als het lukt. Als jij 50 meter cablemesh koopt en raamrubber, en de zaken lopen niet zegmaar, is het geen grote ramp zegmaar. Je kunt dan gewoon "normaal" werk ernaast blijven doen, zolang het nodig is.

:)

edit:
Wat mij slim lijkt is een beetje afkijken van anderen waarbij de zaken aardig gaan, en hoe ze een zaak hebben opgebouwd. [Hoe heeft jouw "toko" kunnen beginnen?]

[ Voor 10% gewijzigd door pierre-oord op 21-07-2003 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat je weggaat bij de OC-shop. Ik wens je alle succes met het opstarten van een eigen onderneming. Ik denk dat er zeker een markt is voor mensen die eens wat verder willen dan met lucht koelen. De laatste tijd komen er steeds meer artikelen in mainstream publicaties en daardoor zal de vraag alleen maar groter worden.

Phase-Change zal voor veel mensen een stapje te ver zijn maar ik denk dat je met het tevens aambieden van een uitgebreide waterkoelingselectie een breder publiek trekt.

Jammer dat we nu geen prommies kunnen kopen in Nederland, net nu ik besloten had om de stap te wagen |:( . Maar goed dat is nu niet belangrijk.

Alle Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Het is de kunst om jezelf te onderscheiden van andere shops.

@ Twynn

Casemodding spul vind je echt nog net niet bij een pakje boter bij de AH.
Het aanbod is daarin gewoon te groot dus ik denk niet interresant om dat te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 26-09 22:24
stel dat ik als phase change n00b bijvoorbeeld een prom wil aanschaffen, dan zal ik dat eerder doen bij een winkel waar iemand werkt die er heel veel verstand van heeft EN de mogelijkheid heeft het daar in te bouwen (de loods, verdieping, etc...) onder begleiding van iemand die het al vaker gedaan heeft, als dat ik zelf thuis moet gaan zitten prutsen. op zo'n marnier wordt DOC ook aantrekkelijker voor de mensen die er weinig/minder verstand van hebben (of er te lui voor zijn) :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
MewBie schreef op 21 July 2003 @ 12:12:
[...]

stel dat ik als phase change n00b bijvoorbeeld een prom wil aanschaffen, dan zal ik dat eerder doen bij een winkel waar iemand werkt die er heel veel verstand van heeft EN de mogelijkheid heeft het daar in te bouwen (de loods, verdieping, etc...) onder begleiding van iemand die het al vaker gedaan heeft, als dat ik zelf thuis moet gaan zitten prutsen. op zo'n marnier wordt DOC ook aantrekkelijker voor de mensen die er weinig/minder verstand van hebben (of er te lui voor zijn) :P
DOC = Die hard Overclocking en Cooling

Als je zelf thuis moet prutsen zou ik niets aan je gaan verkopen, geheid namelijk dat je dan de volgende dag op de stoep staat "hij doetut niet, er loopt wel water over m'n mobo, kan dat kwaad?"

Niet persoonlijk bedoelt ofzo, maar je snapt wat ik bedoel :P

edit:
Weet je wat ook leuk is peter? Een shop bouwen voor stille PC's.
Zovan: Je PC amper hoorbaar voor 150 euro.

Dan zet je een heel eenvoudige WC in de kast, boeit niet hoe warm het is, al is die processor 60 graden. Zacht fannetje, en daarmee videokaart en processor koelen. Mensen blij met een doodstille PC, jij blij met het geld :)

Lijkt me goed idee, want niet iedereen is zo handig om een nieuwe CPU cooler te installeren (getuige het grote aantal processoren hier die ik krijg te zien met core-crush :P )

[ Voor 24% gewijzigd door pierre-oord op 21-07-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

MewBie schreef op 21 juli 2003 @ 12:12:
[...]

Dat is waar. Bij de oc-shop kon je langs komen voor die prometeia, en peter kan je daar vet mee helpen. Met een eigen onderneming zonder winkel wordt dat wel wat moeilijker. Maar aan de andere kant, wie een prom wilt, heeft zich er al redelijk in verdiept (op de vorige eigenaar van mijn prom na dan, hè peet ;) ), en er zijn veel guides te vinden en er is een goede handleiding bij de prometeia. Ik denk dat je nieuwe shop ook vooral bekend moet zijn vanwege het verkoop van prometeia, dat net zoals met oc-shop de enige naast space promotion was die deze verkochten.

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-07-2003 12:23 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik wil hier natuurlijk niemand afkraken, maar als je hier om extra ideeen komt vragen van wat je nog met je nieuw te beginnen shop kunt doen, zul je je toch afmoeten vragen of je wel de kwaliteiten hebt om een onderneming te beginnen.

Want laten we eerlijk zijn alleen een gedegen kennis van zaken is niet genoeg, wel erg belangrijk in een erg gespecialiseerde business natuurlijk, maar er komt veel meer bij kijken.

Het idee van voor geteste kaarten is opzich leuk, maar wat ga je met de kaarten doen die moeilijk tot niet over te klokken zijn? Normaal verkopen?? Met een marge van hooguit 5%, daar haal je het niet mee... Komt je uit bij wat als eerdere aangehaald werd, garantie.

Als verkopende partij moet jij de garantie problemen oplossen, ga jij garantie geven op een product welke door jou leverancier niet meer onder de garantie valt? Enorm risico wat je dan loopt, een verlies van 300-400 euro op een videokaart is dan zo gemaakt en hoe wil je dat zo snel weer terug gaan verdienen (met die gemiddelde marge van 5-10%)

Ik heb altijd gezegt dat als ik weer wat ga doen het een specialistische zaak zal gaan worden want dat is het enige waar nog wat geld in zou zitten. Dus bijvoorbeeld alleen maar videokaarten.

Dit heeft het voordeel dat je groter in zou kunnen kopen, want denk niet dat je als je net begint je direct 10 videokaarten per type inkoopt. Je zit natuurlijk met je budget en er is geen bank die je geld gaat lenen, alles moet dus uit eigen pocket betaald worden. Tuurlijk kun je de kosten in eerste instantie laag houden door van uit huis, schuur oid te gaan werken, maar na loop van tijd heb je wel de oplagruimte nodig, garagebox, extra schuur oid.

Ik zou dus zeggen denk er eens goed overna. Is het wel de tijd om nu voor je zelf te beginnen? Is je 'idee' echt zo goed? Kun je er financieel van rond komen? Zijn de vooruit zichten in de markt goed?

Anyway succes met je ideeen en eventueel met je toekomstige toko.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik denk dat hij er al wel goed over heeft nagedacht en zeker al ervaring heeft omdat hij eerst owner van oc-shop was. Starten blijft een risico, en afwachten, is overal zo. En starten met een onderscheidende shop (waarom hij dus ook dit topic opent) geeft meer kans :)

[ Voor 22% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-07-2003 12:27 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
offtopic:
Krijgen tweakers in je toekomstige winkel(s) korting :P :P

Het verhaal van Dizzytal is best goed. Zowieso is het opzetten van een shop niet 1 2 3 gedaan. Zoveel dingen die erbij komen kijken met belasting enzo denk ik, je zult formulieren moeten maken etc.

Over die videokaarten verkopen met garantie enzo: Je kunt moeilijk daar garantie op geven. Als iemand z'n pelt er verkeerd om op zet ofzo is de kaart kapot, krijgt die er 100-en van terug. Je moet ze dan stug _zonder_ garantie verkopen! Mensen die die kaartjes willen OC-en hebben meestal toch wel wat geld, en OC-en is altijd een risico. Wat is nou de kans dat zo'n kaartje stuk gaat? Niet hoog nee... (of zit ik fout :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:44
pierre-oord schreef op 21 July 2003 @ 12:20:
[...]
edit:

Dan zet je een heel eenvoudige WC in de kast, boeit niet hoe warm het is, al is die processor 60 graden. Zacht fannetje, en daarmee videokaart en processor koelen. Mensen blij met een doodstille PC, jij blij met het geld :)

Lijkt me goed idee, want niet iedereen is zo handig om een nieuwe CPU cooler te installeren (getuige het grote aantal processoren hier die ik krijg te zien met core-crush :P )
dat is wel een goed idee. En verkoop dan naast Xtreme dingen (like prommie's) ook WC setjes (ook de simpelere). Met mogelijkheid om te laten inbouwen :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
DizzyTal, sinds wanneer is er garantie op ge-OC'ed materiaal?

Maar goed:
Peter, ik vind je idee geweldig. Maar wat al eerder werd gezegd, het is maar de vraag of je er helemaal van rond kan komen. Tuurlijk, er zullen best wel wat mensen zijn die een extreem systeem willen, maar of het voldoende is om een shop van draaiende de houden, vraag ik me af. Misschien zou je een "normale" computershop kunnen beginnen in een plaats waar er nog niet eentje zit, en daar behalve gewone PC's ook een stuk extreme bij kunnen doen. Een kennis van me heeft op diezelfde manier een hengelsportwinkel geopend, terwijl hij zich eigenlijk puur op vliegvissen wil toeleggen. Maar om het vliegvissen draaiend te houden, verkoopt hij er ook ander materiaal naast. Hij bestaat nu al een aardige tijd, dus zijn keuze is uiteindelijk wel verstandig gebleken.

Verder wens ik je veel succes, en houd ons op de hoogte.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
alle goede ideeen zijn welkom :) thnkz ook voor de ondersteunende woorden

denk dat ik zeker eerst erbij in de avonduurtjes een speciaal zaakje ga runnen
goed online kijken wat nieuw is en dan voorzichtig kijken voor de nederlandse markt

maar ja Dizzytal ik ben totaal geen zakenman meer een techneut vandaar mijn vraag hier
Tutti-frutti schreef op 21 July 2003 @ 12:26:
Ik denk dat hij er al wel goed over heeft nagedacht en zeker al ervaring heeft omdat hij eerst owner van oc-shop was. Starten blijft een risico, en afwachten, is overal zo. En starten met een onderscheidende shop (waarom hij dus ook dit topic opent) geeft meer kans :)
ik was nooit een owner kerel
enkel de laatste tijd meer het gezicht en aanspreekpunt daar mijn collega's dus andere werkzaamheden gingen doen

peter-out

[ Voor 50% gewijzigd door petervandamned op 21-07-2003 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 19:49

Sm0k3r

cough...cough...

veel game waar want de tweakers is ook meestal een gamer, zoals de func muis mat, ben je meteen enoge in NL die ze dan importeerd, ehhhh diensten tevens aanbieden ipv van hardware alleen...

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op 21 July 2003 @ 12:38:
veel game waar want de tweakers is ook meestal een gamer, zoals de func muis mat, ben je meteen enoge in NL die ze dan importeerd, ehhhh diensten tevens aanbieden ipv van hardware alleen...
[Off topic]

fUnc, RatPadz etc. zijn allemaal gewoon te koop in Nederland.

[/Ontopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat als je het aankunt je een job moet zoeken met NIET teveel uren per week om zo al aardig wat te verdienen en in die andere uurtjes je je Xtreme-Shop kan behandelen, zo verdien je $ en na het $ verdiennen in je nog is geld met je hobby, btw vond ik dat idee van martijn ook niet slecht, zoek is een leuke cooltechnicus die jou zou kunnen helpen met het modden van proms, dan heb je iig al (bijna) allen PROM eigenaren in je zak zitten.
succes he peet, ik sta 8er je!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Peter,

Omdat waterkoeling steeds meer mainstream gaat zou ik daarin wat geen doen in nl en omstreken.
Ik denk dat je het breder moet trekken dan alleen Nederland.

Dtekcustoms is een zeer goed "merk" mbt. waterkoeling , alleen zijn de artikelen niet in nl. en elders in europa te krijgen(behalve dtek whitewater bij tweakstore)
Hetzelfde geldt voor silverprop blokken uit australië en de blokken van Cathar.
Ik bedoel dus niet de standaard innnovatek spullen die je overal kan krijgen in europa, maar de meer exlusieve en vaak betere waterkoelingsspullen voor de die hards.
Ook de radiatoren en setjes van jpiperformance kan je nergens in europa kopen.
Daarnaast zou je inderdaad een plekje kunnen maken voor waterchillers, etc. die ook nergens in europa te krijgen zijn.
Voor de rest zou je contact kunnen zoeken met een metaalbewerkingbedrijf )lasercutter,watersnijder, vouwmachines) om klanten die extreem willen modden maar zelf dit niet kunnen ter dienst te kunnen zijn.

BTW± ik vind het erg rot voor je, maar de recessie slaat overal toe, reorganisaties,etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Halo_Master op 21-07-2003 13:07 ]

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OCDH-shop.com , lijkt me wel wel wat. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 07:34
allereerst sterkte Peter, nog een suggestie om je te onderscheiden vd rest is b.v. een product range a'la FrozenCPU heeft/doet! Dat vind je nog net niet hier in NL, precies hetzelfde met LCD'tjes van Crystalfontz. Dat soort dingen doet het goed onder de Tweakers, en het zal waarschijnlijk ook een brede doelgroep niet tweakers treffen!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 18:56

Paulus0013

pom pom

hmm klinkt aan de ene kant niet zo leuk (iemand met verstand van zaken kan nu zijn werk/hobby niet doorzetten)
en klinkt aan de andere kant als een vette uitdaging!

ik moet voor me laatste jaar school een ondernemingsplan schrijven en had toen zelf iets als de oc-shop in gedachten
uniek in zijn soort, heeft producten die anderen niet hebben, een of andere gestoorde verkoper, die weet waar ie over praat, iets wat je in weinig andere winkels terug vind eigenlijk.
ik kan jou echt helemaal begrijpen, je zit nu zover in die tweak en overklok wereld van je, dan kan je niet even een jaar gaan werken en dan verder kijken.
ik heb zelf ook stage gelopen in computerwinkels, maar zodra je even een jaar niet in een winkel staat of je er even niet mee bezig houd, dan loop je al weer een stukje achter.
zoals ik jou kende als verkoper van de oc-shop was je altijd enthousiast in je werk.
je komt ook niet arrogant over, want als je zelf vragen hebt stel je die ook gewoon, dus je bent niet iemand die doet alsof ie alles weet.
maar de dingen die je weet, weet je 9 van de 10 keer uit eigen ervaring.
het zou zonde zijn als je nu niet verder zou kunnen met wat je wilt.
juist hetgeen waar jij je mee bezig houd is voor ons tweakers uiterst interessant en de dingen die jij en oc-shop verkochten waren niet zomaar overal te krijgen.
als ik in jou situatie zou zitten, zou ik het wel weten.
ik moet zelf nog 1 jaar school.
maar anders zou ik gewoon een baan zoeken, maakt niet uit wat, als je maar je telefoon op kan nemen tijdens dat werk.
dan zou ik in de avonduren of weekenden, middagen, whatever, in de tijd die je naast je baan hebt, zeker je hobby doorzetten.
zoek er iemand of 2 iemanden bij die je kunnen helpen, want om alles alleen te doen lijkt me niet haalbaar.
iemand voor de administartie ofzo, of voor de kleine dingen, zodat jij je kan bezig houden met hetgeen dat je ook echt wilt.
je hebt wel 1 voordeel: je connecties/klanten, aangezien die toch nog steeds in die producten geinteresseert zijn.
enig nadeel is de stad Dordrecht :( woon er zelf ook, maar tis een klote publiek om dingen aan te verkopen. het zijn z**kerds 1e klas echt waar.
je zal het echt moeten hebben van de tweakers e.d. de mensen die pc echt als hobby zien op het hogere nivo.
ik wens je iig veel succes ermee.
ennuh als je hulp nodig hebt, ik moet voor mijn ondernemingsplan ook onderzoeken doen, misschien dat ik een stukje van jou branche mee kan pakken, hebben we allebei wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter ik heb nog even nagedacht, en ik hoor in mijn omgeving veel mensen die ook aan waterkoeling zitten te denken maar totaal niet weten hoe en wat. Zoals eerder aangegeven in dit topic is een winkel met voornamelijk waterkoeling spul nog zeker wel een optie. En dan niet 2 verschillende radiatoren en 4 blokjes, maar gewoon een groot assortiment. Raamrubber is iets anders waarmee je volgens mij aardig kunt scoren. Verder is het natuurlijk moeilijk om 'originele dingen' te bedenken waarmee je de Nederlandse markt kunt bestormen.. Je kunt bijvoorbeeld ook denken aan een verkooppunt voor Europa. Ik denk dat er genoeg bedrijven in Amerika zijn die jou kunnen gebruiken als reseller. Ik zag op een website iets over SilenX die alleen via Internet aanbieden,... mail ze eens..

Verder denk ik dat je kunt kijken of je misschien samen kunt werken met een aantal aanbieders in Duitsland. Daar is veel meer HARDCORE hardware te krijgen, alleen kost het voor de gemiddelde Tweakers wel meer om het naar NL te krijgen.

Als laatste kun je proberen om eerst eens bij een van de concurrenten een baantje te krijgen en dan vanuit die 'vastigheid' iets anders te beginnen... Misschien Internet-winkels met nog niet zoveel Tweaker-ervaring (Wintelco misschien.....)... Want het belangrijkste is dat je nu eerst een inkomen hebt, die winkel kan natuurlijk altijd nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En anders kan je altijd nog airco's gaan servicen, je STEK licentie halen, voor zover je die niet hebt, en op deze manier zijdelings in de koeling wereld blijven hangen, met natuurlijk altijd voordelen voor de extreme-koeling-gebruiker.

Airco's met een inhoud van meer dan 3,5 liter zijn verplicht aan een onderhoudscontract. (milieuwetgeving) Hier betekende dat 1 condensor op dak, en 3 units in de kantoren. (3,9 liter totaal). Er zijn er nog zat die geen contract hebben. Een gericht mailinkje kan je wat klanten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Laatst online: 20:06
Maar iedereen heeft het maar over dat hij tweakers moet gaan bedienen.
Maar daar kun je dus gewoon niet full-time van leven.
Zeker als hij alleen extreme spullen gaat verkopen houdt het gauw op, dan is de doelgroep alleen nog maar kleiner.
Mijn idee zou gewoon een webshop zijn, dat naast je normale werk doen, en ondertussen kun je nog steeds custom made bestellingen doen.
Je hebt nu eenmaal een naam in deze wereld, kun je er gebruik van maken.

Gaat OC-shop helemaal weg of stoppen ze alleen met bepaalde producten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Waarom ga je je niet richten op de high-end markt, Servers e.d. het aanbieden van
betere chill systemen kan daar het nodige geld besparen (hehe...)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 23:11
Je kan idd de koeltechniek zoals Herman als zei ingaan, en dan computerkoeltechniek erbij.

Maar je zou ook bij grotere bedrijven kunnen kijken, zoals IBM of zoiets. Computers worden steeds heter, en die supermachine's helemaal!

[ Voor 23% gewijzigd door bredend op 21-07-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zozo, een topic @ GOT :) @ home kan je mischien wel erg veel problemen gaan opleveren met newbs die komen zeuren omdat er een vreemd geluidje uit zijn fannetje komt van zijn prometeia etc, maar voor de rest wel een strak idee, beetje europees gaan denken met wc chillers is helemaal toppie, mischien productie van custom wc blokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
BredeP schreef op 21 July 2003 @ 12:32:
DizzyTal, sinds wanneer is er garantie op ge-OC'ed materiaal?
Het ging hier om voorgeteste kaarten en CPU's.

Je koopt dus, zeg eens, 10 kaarten of CPU's gaat die testen en vervolgens zet je op je site: getest op dat mainboard, dat geheugen en met die koeling, met de volgende resultaten.

Naar gelang de prestaties zou je meer voor de cpu (of kaart) kunnen vragen.

Dan zit je met het punt, wat doe je met die producten waar je geen aanmerkelijkere resulaten mee haalt? Ga je die gewoon verkopen, met dus een te kleine marge?

Wat garantie betreft zit je met het probleem wat als het toch stuk gaat. Je krijgt dan een hele discussie, een klant mag er vanuit gaan dat ie dat natuurlijk ook stabiel en voor een langere periode doet. Het heeft namelijk geen zin om te zeggen: 'Op die snelheid werkt ie, maar daar geeft ik geen garantie op'

Ander punt, is dat je een deel van dat gene wat leuk is aan OC'en weg haald... het 'onbekende', wat kan zo'n product.

Je zult het om die reden toch echt in het product assortiment moet gaan zoeken.

Ik zou zelf dan eerder denken aan een handelsonderneming die zelf producten importeerd uit het buitenland (denk dan voornamelijk aan Azië)

Het geld zit niet direct bij de B2C markt, maar bij de B2B markt. Je zou kunnen denken om opzoek te gaan naar producten met een hele goede prijs/prestatie verhouding en dat je dan gaat leveren aan de kleinere PC zaken, die niet de kennis hebben. Dus niet de eindgebruiker (tweaker) gaan bedienen maar de detailhandel.

In NL zijn de producten op cooling/tweaking/modding beperkt. Ze komen allemaal van veelal dezelfde leverancier. Er zijn over de grens nog heel veel intressante producten leverbaar. Haal die naar NL en zet ze niet zelf in de B2C markt, maar laat dat doen...

Ik ken Peter niet, weet dus ook niets van zijn achtergrond, opleiding, burg.staat, e.d. , maar uit de post hierboven op te maken is de kennis aanwezig. Waarom die dan niet toepassen als dienst voor detailhandel. Ik weet uit eigen ervaring dat de PC boer 'op de hoek' regelmatig opzoek is naar iemand die in staat is om de wensen van een bepaald klant (wanabe tweaker?) te vervullen maar hebben daar de mogelijkheid niet toe. Als jij dat voor hun gaat doen, zit daar meer geld dan in de directe verkoop van producten aan eindgebruiker.

Tuurlijk gaat hier in eerste instantie veel werk, tijd en geld inzitten. Voornamelijk het geld gedeelte is belangrijk als je zelf wilt gaan importeren. Kijk dus eerst of je dit goed op de rails kunt krijgen, mogelijkheiden zijn er nog genoeg, je moet ze alleen net wat eerder zien dan anderen ;)

nogmaals succes.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik zou idd eerder kijken naar eigen productie waterblokken, dan de boel in te voeren vanuit de USA. Transportkosten en transporttijden killen je marge. En waarom zouden we dit soort zooi niet in NL kunnen maken? Wellicht bij een sociale werkplaats welke in metaal en assemblage is gespecialiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet erg goed nieuws, maar misschien juist een goede kans om voor jezelf te beginnen (wat je zelf nu ook ziet natuurlijk :) ).

Even een samenvatting van dit topic, van wat mensen allemaal willen enzo :)
-Waterkoeling: in alle soorten en maten, setjes, losse koelblokjes, pompen, reservoirs, goedkope setjes voor de beginner en betere, duurdere setjes voor de meer ervaren tweaker :)

-Extreme cooling: denk hierbij aan Prometeia's, VapoChill's, waterchillers, en andere apparaten die temperaturen onder het nulpunt halen. Je kan deze los verkopen (zonder case, als dat mogelijk is), losse onderdelen van die apparaten (heb ik niet zoveel verstand van, dus ik kan ze niet zo allemaal ff los opnoemen), bijvoorbeeld evaporators, slangen (nieuwe slangen, het repareren van slangen, slangen in alle maten en soorten), hele koelunits en nog meer onderdelen los verkopen.

-Extreme cooling: ook kan je je misschien 'specialiseren' in gassen, zodat je andere gassen in Prometeia's en VapoChill's mag pompen, dat wordt nog niet zoveel gedaan, en als je daar een aantrekkelijk prijsje voor kan maken, lijkt me een goed plan :)

-Moederborden: moederborden verkopen die als 'goed' uit verschillende testen komen, en die goed meewerken met het overclocken. Ook zou je op die moederborden zelf Voltmods kunnen doen, voor de overclocker is dit een groot voordeel, minpuntje is wel de garantie.....

-Proccesors: Zoiezo te top CPU's van dit/dat moment van Intel en AMD, ook zou je de goed overclockbare processors kunnen verkopen (hier zou je eventueel gelijk een koeler bij kunnen leveren die de klant kan uitzoeken).

-Videokaarten: Hetzelfde als de moederborden en de processors, gewoon de nieuwste modellen, versies van verschillende merken, zodat er veel keus is. Eventueel ook hier een voltmod op aanvraag oid.

-Assemblage: misschien wel het belangrijkste gedeelte, het in elkaar zetten van waterkoel set-up'jes, Prometeia's en VapoChill's inbouwen in systemen, systemen geassembleerd aanbieden, mobo-VGA-CPU en dan daarbij bijvoorbeeld nog waterkoeling (dat kunnen de mensen dan als optie kiezen)

-Een site: een aantrekkelijke website (laten) maken, banners plaatsen op sites die veel bezocht worden, en bijvoorbeeld maandelijks een nieuwsbrief met extreme systems ofzo ;)

-Casemod stuff: dit gaat toch vaak samen met overclocking, en het casemodden gaat ook steeds meer doordringen naar de 'gewone' mens, neem veel producten, vernieuwende producten, en producten die niet overal verkrijgbaar zijn mee in je assortiment.

Ik had niet erg veel tijd om dit rijtje te maken, andere mensen: maak het helemaal af zou ik zeggen :) Ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb, succes iig! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit eigen ervaring met waterkoeling wil ik in ieder geval aangeven dat voordat je de
complete setup echt rond hebt zoals je wilt (ik wilde), je al tig verschillende winkels verder bent.
En dan bedoel ik ook echt alles, schroefjes, slangetjes, rubber, vloeistoffen, enz. nog NAAST alle daadwerkelijke apparatuur.

Maarrr... zoals al geopperd, het wordt lastig om
a) dat hele assortiment op te gaan nemen
b) winst te gaan pakken uit die kleine marges
c) om het allemaal alleen te doen (adm, fin, sales, pr EN dan nog wat je zelf wil)

Je eerste prioriteit lijkt mij in ieder geval een gezonde financiële basis, want (zoals ook
al aangegeven) staan geldschieters niet klaar met een zak poen.
Daarom is het wijs om een aanverwante baan te zoeken in de wereld van
bijvoorbeeld sales, koeling, modding, e.d.

Stippel een route uit voor jezelf, want een ding is zeker: je gaat er niet van de ene
op de andere dag mee voor de dag komen.

Bouw aan je toekomstplannen zoals je ook aan je reputatie hebt gebouwd.
Dus langzaamaan uitbreiden. Ruimte, materialen, reputatie, connecties, expertise
heb je allemaal mee. Nu wordt het tijd om te gaan werken aan de economische kant
van de medaille:

- een goede ruggegraat door degelijk opgebouwde administratie/finances/reclame (enfin,
alles wat al genoemd is)
- een stuk marktonderzoek (ook al reeds aangeboden door iemand hierboven) door jou zelf (wat is haalbaar, wat niet)
- een uitgestippeld pad en keuzes maken op basis van conclusies (is het de tijd en de
investering allemaal waard? Is het droomscenario haalbaar? Kan ik niet alvast aan
de basis gaan werken door slechts delen uit te gaan voeren?)

Waterkoeling moet je naar mijn bescheiden mening wel meepakken, want op
phage alleen kan je nauwelijks bouwen.

Computerkoeling & modificatie is zeker een groeiende markt (merk het overal om me
heen), maar zorg dat je op het juiste tijdstip (doe je volgens mij) instapt, maar belangrijker
nog: dat de stap die je maakt goed onderbouwd, geanalyseerd en overpeinsd is.

Bijna iedereen kan een stap maken, maar in welke richting doe je die stap? En zet je
meteen je volle gewicht op je volgende been zodat de weg terug er misschien
niet meer is (bijv. afstand nemen van je hobbies door ander werk te accepteren)
of maak je slechts een pasje? :+

...Okay, nu wordt het te filosofisch ;)

Aan de slag Peter, je kan het, daar zijn de meesten
van overtuigd, nu laten zien dat je ook een logische slag/keuze kan maken.
Maak een soort SWOT-analyse. Waar ben ik goed in? Waar moet ik me
absoluut niet aan gaan wagen om mijn doel (subdoelen) te bereiken?
Klim in de pen, laat de raderen in werking treden, schrijf/mail/telefoneer tot
je een ons weegt. Oriënteer en inventariseer je op de Have's, Want's, Do's en
Don't's en ga over tot actie...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonnosoeke schrijft zeker een mooi epistel over het opzetten van je basis als ultieme OC / MOD zaak van nederland (en buiten?) maar wat ik wel wil zeggen is dat zoals je weet de markt van de computers erg snel verandert en dus moet jij eigenlijk continu bezig zijn met het zoeken van de nieuwe generatie spullen en dat kost erg veel tijd dus een andere baan er op na houden is verstandig maar het wordt erg veel werk voor je om alles te kunnen doen... regelen van klanten, appartatuur, je normale job, modden, tweaken, enz... is dit te doen moet je ook jezelf afvragen.. kan jij dit lange tijd volhouden want dat zal je wel moeten als je dit echt serieus gaat doorzetten.....
Iig ik wens je heel veel sterkte met je keuzes en hoop snel iets vernieuwends bij je te kunnen bestellen :) succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
het is fijn om al deze goede ideeen te lezen :)
ik was inderdaad niet van plan om het rustig aan te doen maar goed zoals al eerder vermeld, ik ben een techneut geen business man.
alle voorstellen en ideeen ga ik eens goed bestuderen en als ik alles op 1 rij heb staan kom dat natuurlijk hier weer voorbij. maar goed laat de gedachten nog maar vloeien hoor :)

peter-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
peter check je hotmail :) , heb je gemailed over een aanbod...

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

als je er echt verstand van hebt dan heb je al snel klanten denk ik hoor, als ik kijk bij een computerzaak bij mij in de buurt, daar hebben ze vrij veel spul, van alles wat enzo. aleen ze zijn nogal n00b, en erg simpel qua hulp. ze zijn maar al te trots dat ze WC hebben. aleen zijn dat van die simpele kant en klaar setjes, maar wie wil er nou WC in zijn familie PC, niemand toch? mensen denken "dat geeft kortsluiting, is duur en nieuw, lijkt mij nix" mensen die een goede PC willen weten dat die standaard setjes slecht zjn, en zullen veel eerder zelf opbouwen, maarjah, de goede koelblokjes hebben ze in die winkel weer niet. dus zo blijf je met de standaard klanten zitten. en zal je dus IDD met betere spullen moeten komen wil je echte OC'ers in je shop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
gameenergy schreef op 21 July 2003 @ 17:25:
peter check je hotmail :) , heb je gemailed over een aanbod...
done en replyed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 15:02:
Gonnosoeke schrijft zeker een mooi epistel over het opzetten van je basis als ultieme OC / MOD zaak van nederland (en buiten?) maar wat ik wel wil zeggen is dat zoals je weet de markt van de computers erg snel verandert en dus moet jij eigenlijk continu bezig zijn met het zoeken van de nieuwe generatie spullen en dat kost erg veel tijd dus een andere baan er op na houden is verstandig maar het wordt erg veel werk voor je om alles te kunnen doen... regelen van klanten, appartatuur, je normale job, modden, tweaken, enz... is dit te doen moet je ook jezelf afvragen.. kan jij dit lange tijd volhouden want dat zal je wel moeten als je dit echt serieus gaat doorzetten.....
Iig ik wens je heel veel sterkte met je keuzes en hoop snel iets vernieuwends bij je te kunnen bestellen :) succes
het is ook nog eens me hobby
ik steek al veel tijd in alles bijhouden van de nieuwste apparatuur
verder doe ik wel eens wat testwerk met beta modelen dus dat is voor mij gelukkig normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee Peet.........dat is ff een flinke bummer.............

Wij moeten maar eens snel gaan babbelen..........bel me ff .......je heb me nummer toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48
Een eigen zaak moet zeker wel te doen zijn, echter zal het pas lekker verdienen als je importeur bent voor Europa van bepaalde merken.
Zoals je zelf wel merkt kan je hier erg moeilijk aan leuk en nieuw spul komen. Pas als het al een tijdje op de markt is, zie je het hier verschijnen.

PCPower&Cooling PSU bv. zij hebben helemaal nog geen dealers of verkooppunten in heel Europa. Nanotherm idem dito... ik geloof dat die 1 verkooppunt hebben in heel Europa.

Als je het zelf moet inkopen bij een a-force ofzo, dan schiet het allemaal niet echt op. De concurrentie is echt enorm, check die pricewatch eens op een koelertje ofoz. Je hebt zo 70 winkels te pakken...

Ik ben ervan overtuigd dat je met de juiste produkten een enorm mooi bedrijf/importeurschap kan opzetten.

De grote vraag is of je de naam en website van oc-shop kan overnemen? Dan is het een makkie , want het begin is er allemaal al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet meschien een idee om ook mobos, cpu's enz. te gaan verkopen, denk aan abit en epox en dan aan AMD en INTEL (DUH) maar niet te vergeten corsair ect. ect. en dan meschien ook wel PREmodded casses of PREOCedcases ofzo, leuk voor de newbe die het niet zelf durft maar wel een stil/snel systeem zoekt, en vraag naar GOEDE en OCbare HARDWARE is en BLIJFT er wel denk er is over na.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 20:42
_ferry_ schreef op 21 July 2003 @ 17:35:
als je er echt verstand van hebt dan heb je al snel klanten denk ik hoor, als ik kijk bij een computerzaak bij mij in de buurt, daar hebben ze vrij veel spul, van alles wat enzo. aleen ze zijn nogal n00b, en erg simpel qua hulp. ze zijn maar al te trots dat ze WC hebben. aleen zijn dat van die simpele kant en klaar setjes, maar wie wil er nou WC in zijn familie PC, niemand toch? mensen denken "dat geeft kortsluiting, is duur en nieuw, lijkt mij nix" mensen die een goede PC willen weten dat die standaard setjes slecht zjn, en zullen veel eerder zelf opbouwen, maarjah, de goede koelblokjes hebben ze in die winkel weer niet. dus zo blijf je met de standaard klanten zitten. en zal je dus IDD met betere spullen moeten komen wil je echte OC'ers in je shop krijgen.
Is het niet een idee om zo'n zaakje op te zoeken en je erbij aan te sluiten? Zij een professionele koelexpert+producten, jij je hobby en een bestaande administratie zodat de opzet voor jou gemakkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

de ideen zijn super goed,
alleen het probleem van ALLEEN een OC shop is is dat het hele TWEAKING idee er af is.

de meeste tweakers zijn tweakers omdat ze ZELF met hun apparatuur zijn gaan rotzooien (tuurlijk met hulp van anderen vaak, zeker veel advies van anderen)

ik heb bijvoorbeeld net me processor (ben N00b in OC) 100 Mhz ophoog gekregen zonder gezeik (een xp 2000)
dat stelt in principe geen flikker voor als ik zie dat een xp2000 ook wel 2Ghz kan draaien, maar het feit dat je het zelf gedaan hebt heeft de meeste waarde.

het iz namelijk helemaal niet interressant wat de snelheid is, een redelijk nieuwe pc draaid toch haast wel even snel (er zijn wel verschillen OK, daar doen we het ook voor maar toch)

persoonlijk vind ik het grenzverleggender hoe IK me pc kan overklokken en tot hoever, dan dat iemand het voor me doet en ik direct 2,6 Ghz draai op een XP2000

maaja, thats just me....

veel suc6 zowieso ermee, ik denk dat joinen als het lukt bij iemand ook een verstandiger plan is.
maar bedenk wel dat de meeste mensen die een PC aansgaffen vrij digibeet zijn, en dat wij (/jullie) toch de harde kern techneuten zijn ;)
en ja.. waarom door iemand anders laten doen wat je zelf cool vind om uit te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 19-09 22:29
Even om een hart onder de riem te steken: waarom zal een OC zaak niet rendabel kunnen zijn? Als je ziet wat voor specialisten winkeltjes er bestaan op allerlei gebied die wel rendabel kunnen zijn, moet dit ook lukken.
Je moet wel iets speciaals bieden, ook exclusieve dingen hebben. Al verkoop je het niet veel maar heb je het wel komt men toch wel langs en halen ze desnoods wel een coolertje met een lampje erin of een tl balkje. De usual stuff dus. Maar het trekt wel klanten.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
phYzar schreef op 21 juli 2003 @ 19:28:
[...]

Is het niet een idee om zo'n zaakje op te zoeken en je erbij aan te sluiten? Zij een professionele koelexpert+producten, jij je hobby en een bestaande administratie zodat de opzet voor jou gemakkelijker is.
idd zou dit ook een oplossing zijn
ben er zelf nog niet helemaal uit

en toch al een hele dag bezig met denken :*)

maar eens een nachtje over slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Tof idee.....

Wat ook leuk zou zijn als je gewone hele systemen bij jou kan samenstellen.
Bij veel andere winkels kan dat ook ja, maar daar hebben ze toch niet alle echt tweakshit.

Mn moeder kan bijv. via dr werk een pc kopen en dan krijgt ze belasting terug. Maarja het moet wel een hele pc zijn, je mag niet upgraden, en et moet allemaal bij 1 winkel gekocht zijn. Nou kan ik wel bijv. bij mycom of informatique een PC-tje gaan samenstellen, maar waterkoeling of andere echte tweak zooi moet ik toch altijd later los erbij kopen en zelf dr inzetten.

Dus wat ik probeer te zeggen is, dat je bij jou al gewoon een PC kan samenstellen waar waterkoeling, prometia oid. Ook gewoon een optie is, dat je een pc koopt waar dat zo in zit. En misschien ook nog al overgeclocked.

Naja kheb et niet egt helemaal duidelijk geformuleerd geloof ik, maarja khoop dat je et snapt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 19:29

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik denk dat als je het rendabel wilt maken dat je je assortiment dan uit moet breiden, denk dat je beter wat dieper in de waterkoeling kan duiken en prometeia ernaast doen, omdat daar simpelweg een grotere markt voor is. Daarnaast denk ik dat je een flink assortiment casemod spul aan moet bieden, ccfl's fans, windows, fanguards, thumbscrews etc etc. Ik geloof niet dat jij een winkel draaiende kan houden die voornamelijk gericht is op Xtreme oc, de markt is gewoon niet groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
AtomicShockwave schreef op 21 July 2003 @ 20:24:
ik denk dat als je het rendabel wilt maken dat je je assortiment dan uit moet breiden, denk dat je beter wat dieper in de waterkoeling kan duiken en prometeia ernaast doen, omdat daar simpelweg een grotere markt voor is. Daarnaast denk ik dat je een flink assortiment casemod spul aan moet bieden, ccfl's fans, windows, fanguards, thumbscrews etc etc. Ik geloof niet dat jij een winkel draaiende kan houden die voornamelijk gericht is op Xtreme oc, de markt is gewoon niet groot genoeg.
Ja klopt, richten op waterkoeling voor de doorsnee thuisgebruiker, daar valt denk ik wel geld mee te verdienen. Veel mensen hebben dr wel wat van gehoord maar snappen het niet echt.

Als jij een goede winkel hebt die niet louche overkomt en je informeerd klanten goed... en ze kunnen bij jou systemen kopen waar het kant en klaar inzit.

gat in de markt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op 21 July 2003 @ 17:38:
[...]
verder doe ik wel eens wat testwerk met beta modelen dus dat is voor mij gelukkig normaal
Dit brengt me op een idee, een magazine >:) !! Ik nam vroeger altijd PC Magazines, maar ben er mee gestopt omdat je alles toch véél sneller op internet vind, maar Xtreme Cooling, overclocking met uitgebreide uitleg over werking, casemod how to's, ... zou ik zeker kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 21 July 2003 @ 20:22:
Tof idee.....

Wat ook leuk zou zijn als je gewone hele systemen bij jou kan samenstellen.
Bij veel andere winkels kan dat ook ja, maar daar hebben ze toch niet alle echt tweakshit.

Mn moeder kan bijv. via dr werk een pc kopen en dan krijgt ze belasting terug. Maarja het moet wel een hele pc zijn, je mag niet upgraden, en et moet allemaal bij 1 winkel gekocht zijn. Nou kan ik wel bijv. bij mycom of informatique een PC-tje gaan samenstellen, maar waterkoeling of andere echte tweak zooi moet ik toch altijd later los erbij kopen en zelf dr inzetten.

Dus wat ik probeer te zeggen is, dat je bij jou al gewoon een PC kan samenstellen waar waterkoeling, prometia oid. Ook gewoon een optie is, dat je een pc koopt waar dat zo in zit. En misschien ook nog al overgeclocked.

Naja kheb et niet egt helemaal duidelijk geformuleerd geloof ik, maarja khoop dat je et snapt :D
kijk wij zijn het met elkaar eens, ik poste dit ook al alleen onder de woorden PREmodded en PREODed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Ik denk dat je het nogal zwaar krijgt vooral met deze slechte tijden en een kleine doelgroep. Ik zou daarom er nog iets bij doen bijvoorbeeld PC onderdelen die goed OC-baar zijn. Je zou dan een reputatie kunnen opbouwen als PC winkel voor OC-bare onderdelen (Abit , Epox , OCz, HyperX , etc) met daarbij goeie koeling (Prometeia , Swiftech , Papst , Vapochill , etc) . Volgens mij kan dat aardig goed gaan lopen als je het goed aanpakt (Website netjes en verzorgd en niet zo slordig :)).

Iig veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Av3ng3rtje schreef op 21 juli 2003 @ 21:15:
Ik denk dat je het nogal zwaar krijgt vooral met deze slechte tijden en een kleine doelgroep. Ik zou daarom er nog iets bij doen bijvoorbeeld PC onderdelen die goed OC-baar zijn. Je zou dan een reputatie kunnen opbouwen als PC winkel voor OC-bare onderdelen (Abit , Epox , OCz, HyperX , etc) met daarbij goeie koeling (Prometeia , Swiftech , Papst , Vapochill , etc) . Volgens mij kan dat aardig goed gaan lopen als je het goed aanpakt (Website netjes en verzorgd en niet zo slordig :)).

Iig veel succes
lol weer iemand die hetzelfde denkt als mij (zie een paar post terug van mij) peet als jij idd een eigen bedrijfje/...... begint waneer denk jij dit dan zeker te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K*t om dit van je te horen Peter :(

Maaruh wat je zegt, je hebt er de ervaring voor om zo'n soort shop te beginnen, bijkomend probleem is dat je niet echt een businessman bent. Wil je zelf een shop beginnen moet je toch wel businessman zijn en ervaren met de producten. Wat ik dus in jou geval zou doen is een mannetje derbij nemen die een goede businessman is. Dan hoef jij je daar geen zorgen over te maken en dat is ook eigelijk totaal niets voor jou lijkt me ;)

Daarnaast zou ik dus alleen van die xtreme stuff verkopen zoals jezelf al aangaf. Tegenwoordig is er al zéér gemakkelijk aan waterkoeling en casemodding spullen te komen. Als je dan ook weer zo'n shop start, dan heb je gewoon veel concurrentie. Maar zo'n xtreme shop daar bestaan der in Europa volges mij nog géén een van. Zekers als je de shop internationaal maakt, krijg je mijn inziens veel klanten. Daarmee bedoel ik een groot percentage van het aantal mensen op deze aardknol wat geïntereseerd is in extreme producten.

Zoals je al aangeeft heb je best aardig wat ruimte ter beschikking. Ook dit is een fijn voordeel. Zo kunnen mensen die toch geïnteresseerd zijn in extreme producten maar het toch niet durven te wagen om dit soort spul te bestellen en thuis in elkaar te bouwen, het bij jou in de shop in elkaar bouwen onder het deskundige oog van jou ;).

Ook zou ik dus voorgebouwde extreme rigs verkopen. Met een ingebouwde Prom en Waterchiller ofzo? Het idee van het verkopen van LN2 sets en waterchillers vind ik zelf ook erg vet. Daar ben ik zelf misschien nog wel geïnteresseerd in. Natuurlijk zou ik niet alleen aan zo'n LN2 set gaan prutsen. Ook al heb ik ervaring met WC, Prom etc. LN2 waag ik me dan toch wel aan, maar dan alleen met hulp van iemand anders. En dat zou den wel fijn zijn bijv. zoals ik al eerder aangaf bij jou in de shop...

Kortom ik vind het initiatief om zelf een extreme shop te beginnen een prachtig idee. Ik zou wel een mannetje erbij nemen dat alle zaken erom heen regelt, zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Ook zoals je zelf al zegt al de main stuff weg laten en alleen nog overgaan tot Phase-change, Waterchillers, LN2 Sets, Pre-build xtreme riggs, etc...

Overigens vind ik Xtreme-Shop ofiets in die trand wel leuke naam ;)

Suc6 dermee en laat ons wat weten over enige vorderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je pre.. rigs gaat bouwen heb je alsnog de mobo's enz. nodig, verkoop dus enkel hardware van de goede merken als abit/epox/corsair/wd/maxtor enz. dan weet ik zeker dat ik al een klant ben aangezien ik dit vaker upgrade als mijn cooling.. al word het wel interessant wat ik hier allemaal in het topic hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Iemand die LAN party's organiseert hier in de buurt. Die kwam ook zonder baan te zitten en is nu dus dealer geworden van Powerline [online webshop geopend enzo]
en geeft LANs om aan de kost te komen. Dit is zeer recentelijk en het ziet er naar uit dat het wel gaat lukken.

Dus het is in ieder geval goed mogelijk.

[o hij heeft niet echt veel verstand van overklokken enzo zelfs]

[die rare blokjes vanwege kapot toetsenbord]
Een CPU waterkoeling die zonder water komt te zitten is NOOIT grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
ik denk je dat je je gewoon een aantal dingen moet realiseren :

als iemand iets nieuws haalt doet hij het meestal ook goed , stel ik wil waterkoeling ...
ik kom op de site www.peter.nl coole waterkoeling daar. maar ik ga naar freezinghardware.. oow ook zeker coole waterkoeling , maar daar alles aan fans en led's lcd's noem maarop.

en ik wil waterkoeling , maar ik wil ook een dual ccfl , en 4 xtra 80mm's led fan's ....

rara bij wie zou ik dat dan kopen ?

bij freezinghardware, waarom?? peter verkoopt geen ccfl's alleen maar xtreme koeling :) ...

ik denk dat ik het daar goed mee heb uitgelegt?

maar peter wat je mischien ook kunt doen is : waterkoeling tegen bodem prijzen.

zoek een bedrijf waar je goedkoop metaal kan laten bewerken en start gewoon een eigenlijn in waterkoelblokjes edg... denkt dat het beste is je laat ze maken voor 10 euro en verkoopt ze rond de 30/40 euro... haal jij je kosten er uit , en geen tweaker die het niet haalt bij www.peter.nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41
Ik denk inderdaad dat daar niemand tweak spullen gaat kopen:

peter.nl:
Peter ReklameStudio is sinds 1994, een klein en dynamisch, full service reklame adviesbureau

Maar goed, ik wil zelf ook graag watercooling en zou het eerder kopen bij iemand die er verstand van heeft dan een zaak om de hoek. Er zijn al veel adviezen gegeven en ik hoop dat peter eruit komt.

Succes met brainstormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet een combi hebben van OC en CM spullen.....en daarbij OOK het xtreme OC spul hebben. Dan trek je alle mensen die bv in het DOC en CME forum zitten.... dat zijn al een hele hoop. En door mond op mond reclame krijg je nog een veel grotere groep. Ik zou bij jou bijvoorbeeld zeker dingen kopen als je maar een goede prijs biedt. Een duidelijke en goede website is daarbij ook erg belangrijk. De site moet ook uitstralen. Dat doet de site van de OC-shop dus absoluut niet. Als je een goed assortiment, goede site en een goede prijs levert komen de mensen vanzelf wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 07:40
Peet i will support ya, smaken de biertjes al ? hehehe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 18:56

Paulus0013

pom pom

iedereen stelt het allemaal wel erg simpel vind ik:
je moet gewoon dit en dat....
hebben jullie al uitgebreid (markt)onderzoek gedaan dan?
al uitgerekend wat de winstmarges e.d. moeten zijn om rond te kunnen komen?
al gedacht dat meneer dat alleen niet gaat trekken.
als ik peter was zou ik proberen de dingen die de oc-shop had aan te houden.
en aangezien peter druk bezig is met de branche op de voet te volgen, zou ie zelf ook wel unieke producten weten te vinden.
kijk complete systemen bouwen zal het probleem niet worden, alle onderdelen kan je als winkel zo bij een groothandel krijgen.
hij kan zich juist gaan onderscheiden met de producten die een ander niet heeft.
de extreme koeling, de extreme kasten.
noem maar op, peter zal dat zelf wel beter weten dan ik wat zich daar allemaal afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 22 July 2003 @ 00:12:
Peet i will support ya, smaken de biertjes al ? hehehe :*)
kuch, alcohol is slecht voor je :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 00:56:
[...]

kuch, alcohol is slecht voor je :/
totdat je 16 bent wel ja :+

maar ff ontopic, ik denk dat er zeker wel een gaatje in de markt zit op dit moment voor pre-watercooled-pcs zeker als je dit icm kan doen met een koelbedrijf die het hergassen voor hun rekening nemen ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 23:55:
Je moet een combi hebben van OC en CM spullen.....en daarbij OOK het xtreme OC spul hebben. Dan trek je alle mensen die bv in het DOC en CME forum zitten.... dat zijn al een hele hoop. En door mond op mond reclame krijg je nog een veel grotere groep. Ik zou bij jou bijvoorbeeld zeker dingen kopen als je maar een goede prijs biedt. Een duidelijke en goede website is daarbij ook erg belangrijk. De site moet ook uitstralen. Dat doet de site van de OC-shop dus absoluut niet. Als je een goed assortiment, goede site en een goede prijs levert komen de mensen vanzelf wel!
psies..en alles wat je niet heb..van de site afhalen. Als ik me ergens wel aan irriteer dan is het dat. Zie je bij OC-Shop waterchillers.."wow..waterchillers!! ff checken!" Ja niet dus..want er staat niks. :D

Succes Peter, een goede naam heb je iig al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Yupz ik zit zelf op een ICT opleiding dus mocht je ooit een Shop beginnen die alles bied voor een strakke prijs kan ik je beloven dat men klas genoten bij jouw komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Laatst online: 08:02

dfr0st

Geel is mooier

pierre-oord schreef op 21 juli 2003 @ 12:20:

En zulke kasten zullen het zeer goed doen bij de muziek freaks, en hobby / semieprofesionele opname studios.

Dit kan natuurlijk een bepaald gedeelte zijn van je activiteiten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
ja absoluut worden er ook 3 van besteld in het jaar lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan door het overlijden van mijn videokaart dit topic noulijks lezen, dus ik weet niet of het al aan de orde is geweest...maar als jij een "standaard"-arbeidskontrakt hebt met de oc-shop, staat daar in dat jij niet mag doen wat jij wil...het "concurentie-beding"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 13:50

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 10:35:
ik kan door het overlijden van mijn videokaart dit topic noulijks lezen, dus ik weet niet of het al aan de orde is geweest...maar als jij een "standaard"-arbeidskontrakt hebt met de oc-shop, staat daar in dat jij niet mag doen wat jij wil...het "concurentie-beding"..
De mensen van de OC-Shop zijn goede vrienden van Peter, het lijkt me heel stug dat juist zij moeilijk gaan doen over zijn eventuele activiteiten.

Juist zij zullen begrijpen wat Peter wil/kan en hem daarin ook geen strobreed in de weg leggen :) (correct me if I'm wrong)
Anyway Peter, succes met wat je ook gaat doen, hopen dat het maar groots mag worden :D

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Mijn activiteiten zullen een vervolg zijn wat ik tot heden gedaan heb. Er wordt dan verder gekeken waar er behoefte aan is aan uitbreiding en waar geen behoefte meer aan is.
Geen enkele webshop zal ooit iedereen tevreden kunnen stelen maar ik zal er alles aan doen om nu eens naar de koper te luisteren. Echter geld hier wel natuurlijk de stelregel ik doe dit ook om wat geld te verdienen dus zal ik mezelf wat commercieler moeten opstellen dan tot nu toe.

Ik zie zoveel leuke dingen in de wereld echter is daar de nederlandse markt soms daar wel mee geholpen?

Ik heb straks alle vrijheid om verder te gaan met mijn contacten dus de phase changers zullen zekers doorgaan (dit voor een ieder die al een bestelling heeft staan bij mij )

peter-out

ps : hopelijk binnenkort goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
petervandamned schreef op 22 July 2003 @ 18:00:
Mijn activiteiten zullen een vervolg zijn wat ik tot heden gedaan heb. Er wordt dan verder gekeken waar er behoefte aan is aan uitbreiding en waar geen behoefte meer aan is.
Geen enkele webshop zal ooit iedereen tevreden kunnen stelen maar ik zal er alles aan doen om nu eens naar de koper te luisteren. Echter geld hier wel natuurlijk de stelregel ik doe dit ook om wat geld te verdienen dus zal ik mezelf wat commercieler moeten opstellen dan tot nu toe.

Ik zie zoveel leuke dingen in de wereld echter is daar de nederlandse markt soms daar wel mee geholpen?

Ik heb straks alle vrijheid om verder te gaan met mijn contacten dus de phage changers zullen zekers doorgaan (dit voor een ieder die al een bestelling heeft staan bij mij )

peter-out

ps : hopelijk binnenkort goed nieuws :)
Ik zal eerst moeten sparen voor een prommie :9

Als er btw een site moet komen met winkelsysteem kan ik je wel helpen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Proms voor de prijs van 1 8)7 Goede reclame ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:41
dan neem ik er 4 en koop ik er 3 door :P

wat misschien ook wel handig is, als je een webshop begint zorg dan eventueel dat mensen ook kunnen afhalen (desnoods onder afspraak),
want er zullen denk ik best veel mensen die niet graag op internet bestellen en vooraf (of onder rembours) mopgen of durfen te bestellen (ik behoor tot de niet mogen groep :P)

[ Voor 80% gewijzigd door Puc van S. op 22-07-2003 18:32 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet dat je je activiteiten gaat voortzetten is al goed nieuws, keep us informed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 24-09 15:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

*kuch* het is phaSe change, als in faseverandering. Misschien handig om te weten als je er een winkel in wil beginnen ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op 22 July 2003 @ 21:17:
*kuch* het is phaSe change, als in faseverandering. Misschien handig om te weten als je er een winkel in wil beginnen ;)
demon, dat doet peter altijd, het zelfde als ik altijd prometheia zeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zou je eerst eens in het MKB moeten gaan kijken.
Die bedrijven hebben meestal geen grote server ruimte maar de hardware ergens in het kantoor staan.
Je zou misschien aan dit soort bedrijven je kennis en hardware kunnen aanbieden om die machines te voorzien van stillere fans en eventueel waterkoeling.
Ook flink wat bureau computers zullen niet echt stil zijn.
Op deze manier kun je direct wat meer hardware aan een klant kwijt en je kunt weer nieuwe contacten krijgen.
Je zou bij een klant naar binnen kunnen gaan om de situatie te bekijken en wat het budget is en daar een complete oplossing voor kunnen aanbieding.
Stillere en/of extra fans in de bureau computers en een mooie waterkoeling met baybus in de server.
Voor de particulieren is er al flink wat te koop in de meer normale winkels op het gebied van dit soort koeling. Misschien dat het MKB nu eens aan de beurt is.
Het is dan wel economische malaise maar 200 euro om van die herrie af te zijn naast je bureau of in de kantoor ruimte waar de server staat is misschien niet eens teveel. Zeker met deze temperaturen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al vermeld is (ik heb niet ieder bericht gelezen), maar denk ook aan een aansprakelijkheidsverzekering als je aan andermans PC's gaat klussen, en leveringsvoorwaarden waarin je diverse zaken onderbouwt (dingen zoals overmacht, maximale schadevergoeding etc.). Die leveringsvoorwaarden dien je te overhandigen of tenminste kenbaar te maken dat men ze op aanvraag kan krijgen. Dat is een justitiele eis.
Dek jezelf goed in, dat kan ik je als ondernemer in deze business meegeven. Gelukkig heb ik nog weinig negatieve zaken mee hoeven maken, maar het kan fout gaan, zeker als je met vloeistoffen en electronica aan de slag gaat.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 22:01:
Ik weet niet of het al vermeld is (ik heb niet ieder bericht gelezen), maar denk ook aan een aansprakelijkheidsverzekering als je aan andermans PC's gaat klussen, en leveringsvoorwaarden waarin je diverse zaken onderbouwt (dingen zoals overmacht, maximale schadevergoeding etc.). Die leveringsvoorwaarden dien je te overhandigen of tenminste kenbaar te maken dat men ze op aanvraag kan krijgen. Dat is een justitiele eis.
Dek jezelf goed in, dat kan ik je als ondernemer in deze business meegeven. Gelukkig heb ik nog weinig negatieve zaken mee hoeven maken, maar het kan fout gaan, zeker als je met vloeistoffen en electronica aan de slag gaat.
Succes!
Een dagje KVK, www.justitie.nl, www.belastingdienst.nl en je weet alles......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 17:15
Peter,

Lullig om te horen dat de oc shop een andere richting in gaat slaan.Maar het idee dat je al had om een winkel oid voor je zelf te gaan beginnen is imho best okay.

Ik denk alleen dan dat je naast wat je zelf al zei, wat meer "mainstream"dingen moet gaan doen.Zodat je de Extreme dingen( waar minder markt voor is) erbij kan blijven doen.Let wel ik zie de mainstream dingen dan meer om jezelf van enige regelmatige inkomsten te laten voorzien.

Daarnaast lijkt mij , dat het zeker gezien je bekendheid hier in Doc en ook cme best hoog is om bijv. hulp of uitbesteden van case mods voor diegene die wel willen maar twee linker handen hebben ook een optie.Zoals je zelf al aangeeft je hebt er wat ruimte voor.

Ik denk ook dat de trend om jezelf te onderscheiden van de rest op pc gebied nog wel even voort blijft gaan.Daarom lijkt het mij dat JUIST iemand als jij die al heel wat gezien heeft daar de aangesproken persoon voor is.

Just my two cents.....

Verder alle succes gewenst met de nieuwe stap in je leven, ik snap best dat het soms hard zal zijn.Maar ik hoop voor jou in ieder goed gaat uitpakken. :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter, als ik je kan helpen met een ondernemingsplan of wat anders?
Ben al enige tijd eigen baas in een voor banken moeilijke branche.
Ik weet niet of je van een bank gebruik wilt/moet maken maar heb de nodige ervaring opgedaan :'(
Gaan dit jaar fors uitbreiden en moest echt moeite doen om, gezien de forse investering, de bank mee te krijgen maar met een goed plan en durf lukt het altijd.
Ik hoor het wel als je iets nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog wel een webadres dat je kan gebruiken. Ik doe er zelf niet zo veel mee op dit moment, en misschien dat je hem wel interresant vindt.

het is trouwens http://www.devplanet.nl---->>>>>>>>LET OP
waag het niet dit adres in je browser in te tikken, want het is toch zo UGGLLYYYY!!!!!

maar het was ook tijdelijk dus let niet op de fucked up layout

<font color=blue>ravikris, gebruik de edit-knop als je iets wilt toevoegen, twee posts onder elkaar staat een beetje slordig. Ik heb even de post die hieronder stond hierin gepaste.</font>

Ahhh...sorry, had al gedrukt voor ik het in de gaten had. Zal het onthouden.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Zelf vond ik de service die ik kreeg van je als ik in de OC-Shop was erg prettig... Je liet veel en leuke dingen zien.. Dit was zeker wel een goed punt en ik denk dat het dus met de mond-op-mond reclame wel goed zit.. Alleen zeg je zelf dat je niet echt een zakenman bent... Is het niet mogelijk om nog een compagnon te vinden die echt een zakenmannetje is?? Denk dat dat echt wel nodig is...

Of een avond-cursus management natuurlijk ;)

Swiftec blokje met pelt werkt fantastisch btw :) en heb inderdaad een voeding bij de dump gevonden... zal binnenkort wel een verslagje posten.. lees het weekend..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 2 Laatste