[XviD] Springt bij fullscreen terug linksonder in het scherm

Pagina: 1
Acties:

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Vage topic titel mss, maar here goes:

Bij sommige (niet allemaal) xvid vids die ik wil afspelen, als ik fullscreen ga gaat het ~10 seconden goed op fullscreen, ook goed beeld geen problemen, maar dus na die 10 seconden springt het beeld in zijn originele formaat terug naar linksonder in het scherm.
Ik heb verschillende xvid codecs geprobeerd, met gspot de file gechecked, gspot zegt dat ik wel de goede codecs heb enz., maar een oplossing voor dit probleem heb ik niet gevonden :S

Verwijderd

heb je nimo erop staan :?

• Bert-Jan
ik heb nimo build 6, 7 en 8 geprobeerd, maar mijn bevindingen met codec packs is dat het sucked :)

ik heb ffdshow geprobeerd, verschillende xvid binaries (nic's, koepi's en nogeentje), stable/unstable, allemaal gewoon spelen maar nog steeds dat ie terugspringt naar linksonder in de hoek in klein formaat :(

Om af te spelen gebruik ik Light Alloy, maar ik heb ook wmv en divx player geprobeerd.

Als ik hem afspeel in Winamp3, dan blijft ie wel mooi fullscreen, maar dan zijn de kleuren weer fucked up (geen rood ofzo).

[ Voor 28% gewijzigd door Bert-Jan op 21-07-2003 10:22 ]

Verwijderd

De Tsunami Filter Pack is heel goed vind ik... die installeer ik altijd in het begin.. nooit een andere codec hoeven te gebruiken 8)
je kan misschien ook een andere 'player' gebruiken.... iets als Power of Win DVD
succes!

=> http://www.codec-download...Tsunami_Filter_Pack_3.9.7

;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 10:25 ]

Verwijderd

Codec packs moet je niet installeren digitalis, het beste is dat je alleen installeert wat je nodig hebt, voor de meeste mensen is dit: Divx3.11/Divx5.xx/Xvid en AC3 filter.
Verder voor de TS zo je het eens met deze player kunnen proberen is een fantastische player :)

• Bert-Jan
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 10:29:
Codec packs moet je niet installeren digitalis, het beste is dat je alleen installeert wat je nodig hebt, voor de meeste mensen is dit: Divx3.11/Divx5.xx/Xvid en AC3 filter.
Verder voor de TS zo je het eens met deze player kunnen proberen is een fantastische player :)
Zelfde probleem nog.
Het gaat trouwens om een film.avi, en nog wat anderen. Mss dat iemand hem kent en ff kan posten welke codecs/player combo's die gebruikt?

[ Voor 7% gewijzigd door Bert-Jan op 21-07-2003 10:50 . Reden: ;x ]

Verwijderd

Ok ;)

edit:
deze post is nu overbodig

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 10:52 ]

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-12 07:26
Probeer BSplayer eens die gebruik ik ook en vind hem er goed werken

http://download.softnews..../PLAYER/bsplay086.499.exe

suc6 :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-12 15:40
Ik heb exact dit probleem gehad. Ik had het toen zowel met MP6.4 als Zoom Player, dus de player is het niet. Ik heb toen alle geinstalleerde codecs moeten trashen om vervolgens alleen ffdshow/ac3-filter/ogg directshow/directvobsub erop te zetten. Die set is voldoende als je zelf niet encode.

• Bert-Jan
Ik heb net met codec sniper die bij die tsunami codec pack zat, álle codecs weggehaald (ja, echt allemaal), daarna ffdshow geinstalleerd, en nóg hetzelfde probleem :/ :/
Nou weet ik het dus echt niet meer :(

edit:
ook die ffdshow weer weggehaald, nog verschillende losse xvid builds geprobeerd, en nog steeds :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Bert-Jan op 21-07-2003 15:53 ]

Verwijderd

misschien is dit een hele domme suggestie, maar heb je al gekeken of het kabeltje van je monitor naar je videokaart er aan beide kanten wel goed in zit? had laatst een probleem met m'n kleuren, ik had dus ook ineens geen rood meer (dit naar aanleiding van je WA3 verhaal). uiteindelijk bleek de video kabel niet goed achter in de monitor te zitten, er zaten een paar pinnetjes aan de linkerkant los. 8)7

• Bert-Jan
Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 20:13:
misschien is dit een hele domme suggestie, maar heb je al gekeken of het kabeltje van je monitor naar je videokaart er aan beide kanten wel goed in zit? had laatst een probleem met m'n kleuren, ik had dus ook ineens geen rood meer (dit naar aanleiding van je WA3 verhaal). uiteindelijk bleek de video kabel niet goed achter in de monitor te zitten, er zaten een paar pinnetjes aan de linkerkant los. 8)7
heh ja ff gechecked, meestal zijn het van zulke dingen :) (was het maar zo'n feest in dit geval)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kan het niet zijn dat een andere applicatie de windowfocus overneemt en dus de betreffende mediaspeler z'n overlaywindow kwijt is?

• Bert-Jan
MissingDog schreef op 21 July 2003 @ 22:58:
Kan het niet zijn dat een andere applicatie de windowfocus overneemt en dus de betreffende mediaspeler z'n overlaywindow kwijt is?
dan zou het niet alleen met mpeg4/xvid films moeten zijn denk ik

• Bert-Jan
Ok, het is opgelost :D
ik heb wat gekloot in mijn driver instellingen, ik heb géén idee wat ik gedaan heb, maar het werkt dus ik zal er nu maar vanaf blijven :)
Pagina: 1