Toon posts:

Asus A7N8X + DDR400

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

allereerst wil ik ff melden dat ik nieuw ben op dit forum, hallo allemaal!

Maar mijn probleem is: ik ben een newbie op gebied van moederboarden.

Ik had vorige week een nieuwe A7N8X gekocht (non-deluxe) en 2 reepjes DDR400 256.

Maar ik weet nu niet hoe je het goed instelt, want hij geeft me geheugen nu maar 100mhz ofzo geeft hij aan in het post menu.

wat info:

AMD XP 2200
Asus A7N8X
2x Twinmos DDR400 256

Ik begreep uit wat andere posts dat ik iets moet doen met de fsb ofzo... maar wat dit is weet ik ook niet echt.

Me processor werd gisteren 90 graden :( dus vandaag ga ik ff nieuwe koelertje halen. Vanochtend probeerde ik het weer en werd hij 58 graden in bios zonder hevige activiteiten... dus heb ik hem maar weer op 1350 MhZ gezet ipv 1800. Iemand die nog een goede cooler heeft te adviseren?

Nou... alvast bedankt voor de hulp :*)

P.S ik wil me system niet overclocken ofzo... ik wil gewoon dat ie het normaal doet... dus plz ook advies waarmee ik een stabiel system uit krijg :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 10:04:
Hi,

allereerst wil ik ff melden dat ik nieuw ben op dit forum, hallo allemaal!

Ik had vorige week een nieuwe A7N8X gekocht (non-deluxe) en 2 reepjes DDR400 256.

Maar ik weet nu niet hoe je het goed instelt, want hij geeft me geheugen nu maar 100mhz ofzo geeft hij aan in het post menu.
Allereerst, welkom op GOT!

Om maar met het belangrijkste te beginnen, je koeling. AMD geeft hierover gedetaileerde info dus check die eerst maar eens even: http://www2.amd.com/us-en...5e4356,00.html?1057997997

De FSB van je moederbord is in je BIOS aan te passen, druk op de DEL knop wanneer de bios geladen wordt. Vervolgens klik je in het verschenen menu op de advanced tap, daar staat je CPU speed maar ook je memory Frequence (MHZ) Die zet je dan op 400 of auto mocht die daar niet op staan.

Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
maar deze gaat maar tot 200 :( en auto gaat hij ook naar 100

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 15:19
Je hebt natuurlijk wel te maken met DDR (double data rate) dus 200 = 400 (correct me if i'm wrong)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

200 is het snelste wat nu officieel door AMD wordt verkocht (Barton). Met jouw XP proc houdt het bij FSB 166 (= 333 Mhz) wel op. 200 aan FSB moet dan ook meer dan voldoende zijn.

Verwijderd

Topicstarter
is er dan ook gevaar als ik de FSB nu naar 200 zet?

Verwijderd

Lees de faq eens :) :
Technische PMG FAQ

Verwijderd

Nee, je mobo kan het makkelijk trekken 200 fsb. Maar dan moet je wel goed geheugen hebben of de timings wat losser zetten. meestal is het geheugen wat een fsb van 200 (400mhz) niet kan trekken. Of je moet de voltages wat hoger zetten. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :)

Zoals je vast tijdens je registratie de [faq]registratievoorwaarden[/] had gelezen, wordt hier op GoT van je verwacht dat je om voldoende basiskennis beschikt en indien nodig vooronderzoek verricht eer je een topic opent. Met dit topic sla je op dat punt namelijk goed de plank mis. Herlees eens de registratievoorwaarden en dan met name het forumgedrag gedeelte :)

Het antwoord had je zelf kunnen vinden met behulp van de handleiding van je mobo, de search, de FAQ van dit subforum, etcetera B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.