Toon posts:

Xircom Cardbus 10/100 niet werkend te krijgen op Mandrake 9

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een hele tijd te rommelen om mijn Xircom Cardbus Ethernet (RBE-100) aan de praat te krijgen onder Mandrake 9.0 Ik hbe lekkerlijk heel internet afegstruind (including hier) om te kijken wat er aan de hand is. Mijn mening na alles wat ik gelezen en probeerd heb is dat Mandrake een Xircom niet ondersteund maar het moet toch werkend te krijgen zijn.

Heeft eimand hier ervaring mee ??

Ik widle knoppix installeren maar daar gaat het al fout in het begin van de Setup, komt vaker voor schijnt maar op geen enkel forum iets te vinden :s dus vandaar mandrake.

• phreggle
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Om te beginnen maakt het (in feite) niet uit welke disto je gebruikt voor hardware support, omdat de support in de kernel (of kernel-uitbreiding) zit. Wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat Mandrake de kaart niet automatisch installeert (en daarom dus ook niet support).

In linux kan je in feite op twee manieren pcmcia kaarten aansturen. Als eerste met directe kernel support; dus in de kernel config alle pcmcia zut aanzeten samen met de goede driver (als deze dus door de kernel-versie ondersteund is). De tweede manier is om gebruik te maken van pcmcia-cs, welke kernel modules samen met user-space tools installeert.

De laatste methode gebruik ik zelf voor mijn RE-10 en dat werkt perfect. Als ik hier kijk dan is de RBE-100(BTX?) kaart gesupport door de tulip_cb driver, wat dus betekent dat die kaart wel aan de praat te krijgen moet zijn.

Ik ben alleen bang dat dit voor jou iets te ingewikkeld klinkt/lijkt dus misschien dat er nog iemand is die Mandrake gebruikt en je een schop in de goede richting kan geven. Anders zal je het toch zelf moeten compilen/installeren. :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

En... Wat verschijnt er in je logs? Op deze manier kunnen we er niet veel over zeggen he ;)

Verwijderd

Topicstarter
@ PHreggle: Idd dat dacht ik dus ook van die distro's. Onder redhat werkte hij ook perfect en aangezien iedere versie alleen uiterlijk is aangepast leek me het ook onwaarschijnlijk.

Ik heb wel in de modules.conf "alias eth0 xircom_cb" toegevoegd maar helaas werkt dit niet. Overigens zag ik bij HDburst ofzo wel alle gegevens van de Xircom goed staan !! :) maar bij mijn netwerk staat weer Cardbus Hotswap ofzo.

Een schop in de goede richting zou welkom zijn idd.......... kun jij niet iets meer vertellen ???

P.S. aan de loggings denk ik nietd at we zoveel hebben......... het si een algemeen mandrake probleem dat die kaart nietw erekt heb ik al begrepen maar helaas kon ik nergens een oplossing vinden :(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 11:00 ]

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 22:29

JaQ

Ik heb onder Mandrake 8.2 zelf ook een xircom kaartje gebruikt in mijn laptop. Je moet enkel even een pcmcia howto opzoeken en deze goed lezen. Ook kan je via google best vinden welke module je nodig hebt voor zo'n xircom kaart.

Dit is in ieder geval een pcmcia howto, waarmee je wat verder kan komen. http://pcmcia-cs.sourcefo...oc/PCMCIA-HOWTO.html#toc3

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Verwijderd

Topicstarter
DrFrankenstoner schreef op 21 juli 2003 @ 10:59:
Ik heb onder Mandrake 8.2 zelf ook een xircom kaartje gebruikt in mijn laptop. Je moet enkel even een pcmcia howto opzoeken en deze goed lezen. Ook kan je via google best vinden welke module je nodig hebt voor zo'n xircom kaart.

Dit is in ieder geval een pcmcia howto, waarmee je wat verder kan komen. http://pcmcia-cs.sourcefo...oc/PCMCIA-HOWTO.html#toc3
Hier ben ik vannacht ook nog bezig geweest, zal wel te laat geweest zijn dus ik ga het opnieuw lezen ! Thnx

Verwijderd

Topicstarter
phreggle hoe heb jij jou kaart aan de praat gekregen dan ?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

mijn Xircom Cardbus Ethernet (RBE-100) aan de praat te krijgen onder Mandrake 9.0
Toshiba Satellite?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien is het wel de laptop die niet cardbus PCMCIA cards aankan? Ik heb 2 Xircom kaartjes, 1 cardbus, 1 niet-cardbus. Mijn laptop heeft geen cardbus, dus ja.. Misschien bij jouw ook dat probleem? Mijn lappie is wel een ouwe, Compaq Armada 1560D (p166). en die doet momenteel dienst als router in de meterkast.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Tecra 8100 (eventueel tekoop :)) en hij kan het kaartje zeker wel aan want onder Redhat doet ie het ook :)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 15:53:
Het is een Tecra 8100 (eventueel tekoop :)) en hij kan het kaartje zeker wel aan want onder Redhat doet ie het ook :)
Uit http://pcmcia-cs.sourceforge.net/ftp/BUGS

* Xircom CardBus ethernet cards lock up some Toshiba laptops

Met oudere kernel- en pcmcia-versies gebeurt dat niet. De redhat die werkt is zeker 7.3 ofzo?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Onder RH 7.3 werkt ie idd wel !

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Laat anders even de output van lspci -v, dmesg en lsmod zien. Misschien is het ook handig je kernel-config even te posten. Anders blijft het allemaal een maar beetje gokken.

[ Voor 1% gewijzigd door sebas op 04-08-2003 03:12 . Reden: typos ]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 13:11
Ik heb mijn Xircom 10/100 Xbem_314 (incl 56K modem) onder Debian aan de praat gekregen, door alle PCMCIA dingen in de kernel uit te zetten, dan de kernel compilen en geïnstalleerd. Toen de pcmcia-cs source gedownload, die gecompiled en ook geïnstalleerd en hij werkte als een zonnetje! :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Mja, ik heb ze werkend zonder die pcmcia-cs, maar met native linux pcmcia support, voor Lucent chipsets zit er de Orinoco driver in, voor een Atmel chipset het ik er een van sourceforge gebruikt.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
Owja mijn post wilde niet posten hier gisteren dus dan nu maar even :) Ik heb alles op vakantie eens opnieuw geinstalled omdat ik even van Knoppix af wilde...... rara ?? Ik plug hier thuis in en het werkt zowaar :) zou het kunnen zijn dat je mandrake zonder netwerk-connectie moet installen omdat anders de netwerkkaart niet goed wordt geinstalled ?? Ik hbe het destijds met netwerk-connectie wel 3x geprobeerd en helaas niets....... nu op vakantie zonder, kom thuis plug aan en het werkt :lol:
Pagina: 1