Toon posts:

[XP] CPU 100% load bij alle media *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een avi (DivX film) bestand wil zien in Media Classic of windows media player 9, dan wordt de cpu 100% belast met Windows Media Classic of Windows media player(dat geeft ie aan in Windows Task Manager).

Dit gebeurt ook als ik iets anders doe, alles wat met geluid of video te maken heeft... dan wordt de cpu ook 100% belast met dat ene progje...

Als ik een WAV bestand wil omzetten naar MP3 dan gebeurt ook hetzelfde....

Voor alle duidelijkheid, ik gebruik Spybot Search & Destroy en gebruik AdAware om spyware eruit te krijgen...

Ik gebruik kazaalite, maar die staat uit!

Specs? zie hieronder linkje naar specs:-

Ik heb de search al gebruikt, maar kon geen antwoord vinden op deze vraag!

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:16
probeer eens wat met:
gfx / sound drivers ?
direct X ( dxdiag )

"Als ik een WAV bestand wil omzetten naar MP3 dan gebeurt ook hetzelfde...." dat is logisch, dat is puur rekenwerk en veroorzaakt 100% cpu load.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 19:02
Wat zijn de instellingen van de DivX codec?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:45
Deinstalleer de Nimo(als je dat hebt) en installeer het opnieuw en dit keer zonder FFDShow filter. Of anders gooi die filter er uit als je hem appart hebt geinstalleerd.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Probeer eens te kijken naar verschillende codecs jah.
Dat zou samen met drivers van geluid het enige zijn wat met alles qua media te maken heeft.

+ titel fix

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Semt-x_ schreef op 21 July 2003 @ 08:26:
probeer eens wat met:
gfx / sound drivers ?
direct X ( dxdiag )
huh? wat moet ik met de dxdiag doen??

Verwijderd

Topicstarter
Sir_Killalot schreef op 21 July 2003 @ 08:31:
Wat zijn de instellingen van de DivX codec?
Gewoon standaard? ik heb DivX codec verwijdered, en opnieuw geinstalleerd... daar wordt 't niet beter van!
The_Greater schreef op 21 juli 2003 @ 08:40:
Deinstalleer de Nimo(als je dat hebt) en installeer het opnieuw en dit keer zonder FFDShow filter. Of anders gooi die filter er uit als je hem appart hebt geinstalleerd.
Ik gebruik helemaal geen Nimo of FFDShadow filter....

ik heb dus een SoundBlaster Live! Patinum en gebruik de laatste drivers, daarbij gebruik ik XViD+DivX ... en dat is het een beetje qua codecs...

Ik zou niet weten wat ik moet doen met de codecs :?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een andere idee???

Verwijderd

Dom idee---> Als je een video afspeelt, of een mp3 convert, gaat je CPU toch bijna altijd op 100% lopen? De proc wilt toch een maximale performance en kwaliteit? dus als hij een video afspeelt, kan toch zijn dat hij dan 100% doet?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat doet ie niet op m'n andere 1500MHz Celeron

Zelfs bij een virusscan of AdAware of Spybot - Search &Destroy loopt ie naar 100%

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Waarschijnlijk kan je harde schijf sneller data aanvoeren dan je CPU de data op virussen kan scannen, denk je niet dat het dan vrij normaal is dat een virusscanner 90 a 100% van je CPU gebruikt? :D
Zelfde met MP3 coderen, dat wil je toch zo snel mogelijk? -> CPU tegen de 100% :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
limoentje schreef op 25 July 2003 @ 15:11:
Waarschijnlijk kan je harde schijf sneller data aanvoeren dan je CPU de data op virussen kan scannen, denk je niet dat het dan vrij normaal is dat een virusscanner 90 a 100% van je CPU gebruikt? :D
Zelfde met MP3 coderen, dat wil je toch zo snel mogelijk? -> CPU tegen de 100% :)
Het gaat hier om decoderen.

Een echte verklaring voor het probleem heb ik niet. Misschien kan je je videodrivers downgraden of terug gaan naar SB Live standaard drivers. Anders even beetje in dxdiag spelen.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

LinuxUser schreef op 25 July 2003 @ 18:17:
Het gaat hier om decoderen.
En ik doelde natuurlijk op de zin "Als ik een WAV bestand wil omzetten naar MP3 dan gebeurt ook hetzelfde" uit de openingspost, wijsneus.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Als ik een WAV bestand wil omzetten naar MP3 dan gebeurt ook hetzelfde....

ok, dat is logisch omdat dat op full speed gaat natuurlijk.

Ik zou eens even kijken of er geen IRQ conflict is bij je soundcard ofzo. Als dat zo is moet je em evne op een ander pci slot gooien
Pagina: 1