[bug] Aanhalingstekens in URL resulteert in foute URL

Pagina: 1
Acties:

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00

deadinspace

The what goes where now?

Topicstarter
Op zowel GoT en de FP kun je URLs opgeven in de volgende vorm:
code:
1
[url=adres]beschrijving[/url]

Alleen gaat dit niet altijd goed, bijvoorbeeld vanwege speciale tekens in de URL, zoals [ . Gelukkig kun je daarom URLs ook zo opgeven:
code:
1
[url="adres"]beschrijving[/url]

Met aanhalingstekens om het adres heen dus.

Dit werkt nu op de FP niet meer. Als ik een URL met aanhalingstekens eromheen gebruik (zoals bovenstaand voorbeeld), dan maakt de FP parser er het volgende van (te zien bij een edit van het bericht):
code:
1
[url=\"adres\]beschrijving[/url]

Het lijkt erop alsof hij de aanhalingstekens wil escapen, maar het is opmerkelijk dat het tweede aanhalingsteken zelf ontbreekt. In de post op de FP linkt die URL vervolgens naar "\", waar de browser "http://www.tweakers.net/\" van maakt ("\" is immers een relatieve URL), en dat geeft natuurlijk een 404.

PS:

Ik ben me er van bewust dat bugs op http://devtrack.tweakers.net/ gereport moeten worden, maar daar kun je je bug niet anoniem submitten, en mijn GoT en/of tweakers.net account werkt daar niet.

Ik ga me niet speciaal registeren om een bug te reporten, daarom doe ik het op deze manier. Als jullie dat niet willen, maak dan het anoniem reporten van bugs mogelijk, of koppel de registratie aan de GoT / t.net accounts.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

deadinspace schreef op 21 July 2003 @ 01:09:
Op zowel GoT en de FP kun je URLs opgeven in de volgende vorm:
code:
1
[url=adres]beschrijving[/url]

Alleen gaat dit niet altijd goed, bijvoorbeeld vanwege speciale tekens in de URL, zoals [ . Gelukkig kun je daarom URLs ook zo opgeven:
code:
1
[url="adres"]beschrijving[/url]

Met aanhalingstekens om het adres heen dus.

Dit werkt nu op de FP niet meer. Als ik een URL met aanhalingstekens eromheen gebruik (zoals bovenstaand voorbeeld), dan maakt de FP parser er het volgende van (te zien bij een edit van het bericht)
Heeft volgens mij nooit gewerkt, dus van een bug is niet echt sprake.
code:
1
[url=\"adres\]beschrijving[/url]

Het lijkt erop alsof hij de aanhalingstekens wil escapen, maar het is opmerkelijk dat het tweede aanhalingsteken zelf ontbreekt. In de post op de FP linkt die URL vervolgens naar "\", waar de browser "http://www.tweakers.net/\" van maakt ("\" is immers een relatieve URL), en dat geeft natuurlijk een 404.

PS:

Ik ben me er van bewust dat bugs op http://devtrack.tweakers.net/ gereport moeten worden, maar daar kun je je bug niet anoniem submitten, en mijn GoT en/of tweakers.net account werkt daar niet.

Ik ga me niet speciaal registeren om een bug te reporten, daarom doe ik het op deze manier. Als jullie dat niet willen, maak dan het anoniem reporten van bugs mogelijk, of koppel de registratie aan de GoT / t.net accounts.
Mantis kan die hoeveelheid users niet aan (en het is al traag als dikke stront door een trechter zonder 140000+ accounts :+).

Professioneel Hyves-weigeraar

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00

deadinspace

The what goes where now?

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 21 July 2003 @ 09:11:
Heeft volgens mij nooit gewerkt, dus van een bug is niet echt sprake.
Hmm, ik ben dit probleem nog nooit eerder tegengekomen (of althans, het is me nooit eerder opgevallen), terwijl ik toch al vrij lang regelmatig aanhalings-URLs gebruik...
Mantis kan die hoeveelheid users niet aan (en het is al traag als dikke stront door een trechter zonder 140000+ accounts :+).
Waarom dan eigenlijk niet een subforum op GoT, zoals React Bugs en Featurerequests ? :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit werkt nu op de FP niet meer. Als ik een URL met aanhalingstekens eromheen gebruik (zoals bovenstaand voorbeeld), dan maakt de FP parser er het volgende van (te zien bij een edit van het bericht):
Heeft nooit op Tweakers.net gewerkt, is ook nooit de bedoeling geweest.