Toon posts:

Napa Adapter = oplader...ook voor niet-Napa rechargeables?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De adapter van de Napa MCD380 functioneert tevens als oplader van de bijgeleverde Napa oplaadbare batterijen (Pana) die je in het batterijvakje van de MP3 speler moet stoppen.

Mijn vraag (staat niet in de handleiding en ook nergens op GoT):
Kan je ook niet-Napa rechargeables in de MCD380 stoppen en deze dan met de Napa adapter opladen? (Mijn originele zijn nl. gaar en wil niet met EN een oplader EN een adapter steeds op pad moeten)

Aub geen antwoorden met 'je kan ook een batterij-oplader gebruiken' }:O

Thnxxxx :>

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:08
Een oplaadbare batterij is een oplaadbare batterij... De bijgeleverde zijn gewoon NiMH als ik me niet vergis dus waarom zou je andere NiMH batterijen niet kunnen opladen met die lader ?

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is niet echt een batterij-oplader as in 'je stopt de batterijen in de lader en doet hem in stopcontact (ehm ok indirect wel natuurlijk)', zoals je ze gewend bent en in de winkel koopt.

Het lijkt op een gewone net-adapter, want je kan zo zonder batterijen muziek luisteren (doh hehe), bijkomstigheid is als toevallig de Napa batterijen in de MP3 speler zitten, dat ie ze meteen laadt. Maar omdat er nergens gesproken wordt over of het mogelijk is om andere nimh batterijen ermee op te laden (OF omdat men er vanuit gaat dat je die originele batterijen nog hebt OF omdat het misschien wel te logisch is hehe 8)7) en er alleen maar op wordt gehamerd dat je hem niet mag laden met andere ALKALINE batterijen, wil ik het risico niet nemen.

Ik heb dus nimh batterijen AAA 750Mah gekocht, de originele waren 650Mah....

Sjoko, thanx 4 the reply... je hebt waarschijnlijk gewoon gelijk, maar kwil wat meer zekerheid... Misschien andere Napa MCD380 gebruikers met ervaringen...?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 10:42 ]

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 10:40:
... en er alleen maar op wordt gehamerd dat je hem niet mag laden met andere ALKALINE batterijen, wil ik het risico niet nemen.
Dat komt omdat je alkaline batterijen niet kan opladen.
Je kan dus gewoon alle oplaadbare batterijen erin stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
I feel like a real idiot :( Ik vond het wel logisch, maar omdat ik alles altijd logisch vindt, sneuvelt er nog wel es wat. Daarom dacht ik : dit keer niet eigenwijs doen, gewoon eerst navragen.
Bedankt! :)

PS ik weet nog net wel dat je alkaline batterijen niet op kan laden, Jur }:O Anders kan ik beter op het Viva forum gaan zitten haha, maar thnx hoor (serious)!!!!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 12:28 ]

• Stropdas
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Jur schreef op 21 July 2003 @ 11:31:
[...]

Dat komt omdat je alkaline batterijen niet kan opladen.
Je kan dus gewoon alle oplaadbare batterijen erin stoppen.
K weet niet of NiCD zo fijn is in dat apparaat. Als de batterijen die er bij worden geleverd NiMH zijn dan kan je zonder probleem andere NiMH erin opladen zonder dat je het apparaat kapot maakt :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Korvaag
  • Laatst online: 19:08
Laadstroom in die Napa is geloof ik 20 milliampere.. dus als een type oplaadbare batterij dat leuk vindt kan je die er gewoon instoppen neem ik aan. Andere NiMH werken iig zoieso.

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1