Hoi,
Kben bezig met een samba PDC op te zette op woody.
De samba versie is 2.2.3a (standaard debian versie)
De windows systemen bestaan uit win xp pro en windows 2003 standaard server.
Het probleem: telkens wanneer we een van de computers aan het domein (ddomain) toe proberen te voegen krijgen we: remote procedure call failed.
Dit is wanneer in de samba config encrypted passwords op yes staan en plaintext op windows ook af staan. Anders krijgen we iets als "this account may not log on from this machine".
De machine accounts zijn ook toegevoegd dus daar ligt het probleem denk ik ook niet.
De smb.conf
in samba.log na een niet successvolle poging om het domein te joinen
De netwerk homes browsen gaat perfect. Enkel een domein joinen lukt niet, met of zonder de winxp registry veranderingen/policy veranderingen trouwens.
Dit is de eerste keer dat ik een samba pdc configureer, jammer genoeg dat er niet wat duidelijkere informatie word gegeven door samba wanneer er iets fout gaat imo, maar ik neem aan der er hier mensen zijn die al dezelfde problemen hebben gehad.
Kben bezig met een samba PDC op te zette op woody.
De samba versie is 2.2.3a (standaard debian versie)
De windows systemen bestaan uit win xp pro en windows 2003 standaard server.
Het probleem: telkens wanneer we een van de computers aan het domein (ddomain) toe proberen te voegen krijgen we: remote procedure call failed.
Dit is wanneer in de samba config encrypted passwords op yes staan en plaintext op windows ook af staan. Anders krijgen we iets als "this account may not log on from this machine".
De machine accounts zijn ook toegevoegd dus daar ligt het probleem denk ik ook niet.
De smb.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| [global]
domain logons = yes
encrypt passwords = yes
log level = 2
log file = /var/log/samba.log
logon drive = p:
logon home = \\DDOMAIN\%U
netbios name = SERVER
os level = 99
preferred master = yes
security = user
socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
wins support = yes
workgroup = DDOMAIN
[homes]
read only = no
create mode = 0600
directory mode = 0700
[netlogon]
path = /home/netlogon |
in samba.log na een niet successvolle poging om het domein te joinen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [2003/07/21 00:20:24, 0] rpc_server/srv_samr.c:api_samr_set_userinfo(670) api_samr_set_userinfo: Unable to unmarshall SAMR_Q_SET_USERINFO. [2003/07/21 00:20:24, 2] smbd/reply.c:reply_special(92) netbios connect: name1=SERVER name2=WORKSTATION [2003/07/21 00:20:24, 2] smbd/reply.c:reply_special(111) netbios connect: local=server remote=workstation [2003/07/21 00:20:24, 1] smbd/ipc.c:api_fd_reply(292) api_fd_reply: INVALID PIPE HANDLE: 75aa [2003/07/21 00:20:24, 2] smbd/server.c:exit_server(458) Closing connections |
De netwerk homes browsen gaat perfect. Enkel een domein joinen lukt niet, met of zonder de winxp registry veranderingen/policy veranderingen trouwens.
Dit is de eerste keer dat ik een samba pdc configureer, jammer genoeg dat er niet wat duidelijkere informatie word gegeven door samba wanneer er iets fout gaat imo, maar ik neem aan der er hier mensen zijn die al dezelfde problemen hebben gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door Apache op 21-07-2003 00:29 ]
If it ain't broken it doesn't have enough features