MS Intellimouse explorer optical vraagje

Pagina: 1
Acties:

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 22:55

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Afgelopen week een nieuwe muis gekocht ik zocht een goeiekope dus de intellimouse explorer van MS leek me wel wat, ik heb em via zo'n verloopje op de PS2 poort zitten, af en toe als ik de PC uitzet blijft het rode led branden, afgelopen weekend dus een hele dag hoe kan dit nou komen? Ik heb een asus P4Pe en een Aopen voeding.

o/t: Sorry hoor _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door EgoPro op 21-07-2003 00:43 ]

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Er staat gewoon stroom op je PS/2 port...

Sluit hem aan via USB, dan heb je er denk ik geen last van

(ik iig niet)

En het is niet M$, maar Microsoft :/

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

MMmm dat is inderdaad raar, ik neem aan dat er inderdaad nog stroom gewoon opstaat en dat je computer niet helemaal afsluit ofzo, bij mij branden ook nog lampjes op het moederbord als ik hem 'uitzet'...

Ik zet hem derhalve nooit meer uit haha,

o/t microsoft is tegenwoordig in mijn boekje weer ok :) althans redelijk ok :)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
simpel op te lossen! stroom van je computer afhalen na het afsluiten...
heb exact dezelfde muis maar ik stoor me daar dus echt niet aan...

[HK-mode]
Muiskabel eruit halen als je hem uitzet :P
[/HK-mode]

enne, het is altijd nog MS als je microsoft wil afkorten... :/

[ Voor 15% gewijzigd door Fludizz op 21-07-2003 00:38 ]

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Sowwy hoor MS :'( is ook goed tjonge jonge iedereen weet iig wat ik bedoel. Maar dat dat LED aanblijft lijkt me niet bevordelijk voor de levensduur van de muis. Het komt dus eigenlijk doordat de PS2 poort onder spanning blijft. OP de USB is dit probleem bij jullie dus weg?

Mmm het probleem is ik had em eerst op USB aangesloten en daarna wat lopen klooien met de drivers en toen viel mijn toetsenbord tijdens UT regelmatig uit dus meteen maar es de PS2 geprobeerd probleem weg alleen een mooi burolampje erbij.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB doet overigens hetzelfde hoor. Komt gewoon door de ATX voeding die erin hangt

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Mijn Huisgenoot: zelfde voeding + logitec optical muis = geen probleem, als ik de voeding 1x uitzet en daarna weer aan gaat de muis ook niet aan pas als de PC weer opstart

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

jrutjes schreef op 21 juli 2003 @ 00:46:
Mijn Huisgenoot: zelfde voeding + logitec optical muis = geen probleem, als ik de voeding 1x uitzet en daarna weer aan gaat de muis ook niet aan pas als de PC weer opstart
Dan is de bios gewoon anders ingesteld

• Fludizz
  • Niet online
Volgens mij kan je dat inderdaad ook in de BIOS instellen...

Overigens hang ik me muis niet aan me USB... heb een HEKEL aan USB muizen... ik zweer dan toch liever bij die ouderwetse (langzamere) PS/2 poort

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Bios instelling? Welke instelling kan ik daarvoor veranderen.

o/t: Ik zie hier dat er veel mensen, mijn woordspeling wat serieuzer opnemen dan ik bedoelde, ik kan de title niet editten, het spijt me, ik weet niet of een mod dit kan/wil veranderen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

waarschijnlijk wake up on.... meestal staat er zoiets (samen met restore on AC powerloss).

• Fludizz
  • Niet online
jrutjes schreef op 21 July 2003 @ 00:55:
Bios instelling? Welke instelling kan ik daarvoor veranderen.
Dat weet ik niet uit me hoofd... weet ook niet welke BIOS jij hebt...

zou ik moeten nazoeken, maar om daarvoor me comp te gaan rebooten heb ik geen zin in... nofi
o/t: Ik zie hier dat er veel mensen, mijn woordspeling wat serieuzer opnemen dan ik bedoelde, ik kan de title niet editten, het spijt me, ik weet niet of een mod dit kan/wil veranderen.
offtopic:
had al gemeld in SM, komt zo wel een modje daarvoor langs :)

[ Voor 18% gewijzigd door Fludizz op 21-07-2003 00:57 ]

Verwijderd

HET IS HELEMAAL NIET ERG! Je voeding "lekt" altijd stroom tenzij de stekker er helemaal uit is, of de switch achterop je computer op de voeding is uitgezet! Vandaar blijft je led branden op je optical muis! Is normaal en helemaal niet erg! (vind het wel kewl in me kamertje)! Dus tis alleen te verhelpen door:

1. De muis ontkoppelen
2. De stekker echt uit het stopcontact halen
3. De switch achterop de voeding op uit te zetten

Dat was hem weer :)

En nee, het is helemaal niet nadelig voor levensduur van je led ....

Nog zoiets, als je een desktop van logitech hebt die zwarte navigator(met een draadje) en je pc staat uit, en je drukt de "F-lock" knop in gaat die ook vrolijk branden :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 01:03 ]

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Ik heb rev1005 van de Asus website, zit momenteel te leptoppen dus niet echt de mogelijkheid om in me bios te checken maar ik zal daar eens kijken,

Ik heb wake up on keyboard iig aanstaan,
En die AC powerloss zal ik ook eens bekijken.

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

tsjone tsjonge .... waar topicstarter zich druk over maakt.
Ik heb ook een asus moederbord (zie specs hieronder .... jaja het is nog een oud systeem) :(
en ik heb ook een MS muis (optical), en hier blijft deze led ook altijd branden ..
SO WHAT ? ik maak mij daar echt niet druk over. Volgens mij is het zelfs NIET uit te krijgen, tenzij je uiteraard elke keer de muis uittrekt OF de stroomkabel van je pc eruittrekt.

Nogmaals : so what. Het ledje zal er heus niet van verslijten hoor :-|

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Nou waarom vroeg ik me bovenstaande af:
De muis die ik hiervoor had ging onderhand al 3 PC's mee,
De muis die ik nu heb levert als ik snel bereken:
30.000 branduren (veelal industrie-standaard, althans waar ik gewerkt heb)
Dus 3,4jaar levensduur, dat is dus korter maar de muis was minstens dubbel zo duur. Het viel me op en het leek me wel oke als die led uit zou kunnen.

Ander iets is ook mijn PC staat direct naast mijn bed, en aangezien die LED best fel is, heb ik terwijl ik lig te slapen een behoorlijk rode gloed in mijn kamer.

Anyway, het is een heel relaxte muis hoor daar niet van!
Pagina: 1