[Draadloos] Koop keuze tussen 2 accesspoints

Pagina: 1
Acties:

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 15:59
Ik wil thuis een draadloos netwerkje aanleggen omdat ik het beu ben om mijn utp kabel van 40m uit te rollen naar een lekker boompje in de tuin ;)

Nu heb ik na een beetje rondsnuffelen 2 accesspoints netwerkkart combinaties gevonden van D-link. Dit merk lijkt me prijs bewust en doet vrij degelijk aan(ik weet niet of dit klopt maar het ziet er degelijker uit dan sitecom waar ik al slechte ervaringen mee heb)
Ik heb de keuze uit de:
Dlink AirPro DWL-6000AP met als netwerkkaart de DWL-AB650
Dlink DWL-2000AP en netwerkkaart de DWL-G650
Voor de netwerk kaarten lijkt het me het beste om de bijbehorende kaarten te pakken.

Het verschil tussen de 2 is dat de DWL-6000AP geen (802.11g) maar wel de a/b ondersteund en de ander ondersteund zowel de a/b als de g standaard. Maar de DWL-6000AP heeft als voordeel dat hij dual band is en op de 5Ghz band en 2,4Ghz band kan uitzenden.

Aangezien er niet al te veel prijs verschil is tussen de 2 (niet meer dan 100eur) weet ik niet echt welke ik het beste kan pakken. Is D-link uberhaupt een goed merk? heeft hier iemand al ervaringen mee? Of kan ik beter voor een ander merk gaan?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, waar ik persoonlijk meer op let is hoe goed hij te beveiligen valt.

Kan je bijvoorbeeld filteren op MAC address. En hoe goed kun je de WEP beveiliging instellen!

Want tja...een draadloos netwerk..waar natuurlijk internet over stroomt..is en blijft smullen voor je buren!

Mmm, moeilijke keuze, ik zou zeggen....vindt zoveel mogelijk informatie over draadloos internet en natuurlijk die twee acces points die je aan het bekijken bent!

Pas zodra je het gevoel hebt TEVEEL te weten over het alles zou ik er een gaan kiezen!

There is no place like ::1

• sweetdude
swampy schreef op 21 juli 2003 @ 00:18:
Mmm, waar ik persoonlijk meer op let is hoe goed hij te beveiligen valt.

Kan je bijvoorbeeld filteren op MAC address. En hoe goed kun je de WEP beveiliging instellen!

Want tja...een draadloos netwerk..waar natuurlijk internet over stroomt..is en blijft smullen voor je buren!
...
De DWL-6000AP heeft met het
A protocol 64, 128, 152-bit WEP (Wired Equivalent Privacy) Encryption with Dynamic Keying en een Access Control List
en bet het B protocol 64, 128, 256-bit WEP (Wired Equivalent Privacy) Encryption en een Access Control List

De DWL-2000AP heeft 64-, 128-WEP en WPA** -- Wi-Fi Protected Access (64-, 128-WEP with TKIP, MIC, IV Expansion, Shared Key Authentication)

Dat lijkt me afdoende aangezien hier in de de omgeving ik een van de weinige ben die er iets vanaf weet :P

• swampy
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

sweetdude schreef op 21 July 2003 @ 00:24:
[...]

De DWL-6000AP heeft met het
A protocol 64, 128, 152-bit WEP (Wired Equivalent Privacy) Encryption with Dynamic Keying en een Access Control List
en bet het B protocol 64, 128, 256-bit WEP (Wired Equivalent Privacy) Encryption en een Access Control List
Smul, klinkt redelijk betrouwbaar als ik het zo mag zeggen. Redelijk goede keuse deze!
De DWL-2000AP heeft 64-, 128-WEP en WPA** -- Wi-Fi Protected Access (64-, 128-WEP with TKIP, MIC, IV Expansion, Shared Key Authentication)

Dat lijkt me afdoende aangezien hier in de de omgeving ik een van de weinige ben die er iets vanaf weet :P
Mmm....klinkt ook zeker goed....net iets minder als de 6000 maar toch ....128-WEP is al behoorlijk zwaar hoor!

Denk je naar de toekomst gericht....neem diegene met het g protocol erop! Lekker snel en dat is wel zo handig voor de toekomst!

[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 21-07-2003 00:31 ]

There is no place like ::1

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met de beveiliging zit het bij beide wel goed. Het is iig genoeg om je buren te weigeren op je netwerk. En als er toch op willen dan dan zullen ze er sowiezo wel in komen, ongeacht welk systeem je gebruikt.

Ik zou dus voor de snellere g versie gaan.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35

Ruudjah

2022

Als je een draadloss netwerk goed wil beveiligen dan wil je echt WPA (WiFi Protected Access). Als je door WPA beveiliging heen wil gaan moet je van hele goede huize komen, WEP is in principe voor ieder scriptkiddie te doen.
Zoals anderen al zeggen: heb je geld genoeg, ga dan voor de g standaard. Ben je in de toekomst redelijk voorbereid, en heb je backwards ondersteuning voor b.

TweakBlog

Verwijderd

Kijk ook eens naar de 54g-producten van LinkSys....

Ik ging eerst ook voor de D-Link apparatuur, maar zag toen dat het LinkSys-spul goedkoper (toen ik het kocht) en betere beveiliging heeft.
Na wat wikken en wegen heb ik toen gekocht:
- WRT54G, een wireless router met WPA (WPA zit in de laatste firmware)
- WPC54G, een wireless PCMCIA notebook-kaart
Deze producten ondersteunen ook WiFi (802.11b) naast de 802.11g standaard.

Zelf meen ik dat de a-standaard (802.11a) niet zo sterk zal doorbreken als de g-standaard, omdat het minder populair is.

Op www.linksys.com kun je ook alle specs. en manuals downen.
De goedkoopste die ik vond waar je de app. kunt kopen: www.hardwareconcurrent.nl

LinkSys heeft ook een goede naam en het spulletje werkt bij mij thuis perfect (incl. WPA)

• sweetdude
Er zit wat ik zo kan zien ook niet al te veel prijs verschil tussen de Linksys en de D-link apparatuur ook weer niet meer dan 50eur.

Beveiliging is ook niet echt een critisch punt voor mij als het maar een beetje beveiligd is.

Als er geen verdere argumenten zijn denk ik toch dat ik maar voor de Dlink DWL-2000AP en netwerkkaart de DWL-G650 combinatie gaan die kan ik voor net geen 225eur uithalen en ondersteund het G protocoll maar kan danniet over de 5Ghz band gaan. In hoeverre kan ik nog storing verwachten van het politie bureau 500m verder op en van de DECT telefoon in huis??

• Madnessi
  • Laatst online: 25-08-2025
Volgens mij is de 5 Ghz frequentie verboden in Nederland ( bijna overal in europa)
de 5 Ghz kan je alleen gebruiken in Amerika

http://www12.tomshardware.com/game/200303221/index.html

[ Voor 23% gewijzigd door Madnessi op 21-07-2003 12:18 ]

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 06:51
Storen op dect gaat niet, wel op de oudere draadloze telefoons.. Kwam ik van de week ook achter bij een klant :X

- hardware always changes.. -

• sweetdude
Jester schreef op 21 July 2003 @ 12:48:
Storen op dect gaat niet, wel op de oudere draadloze telefoons.. Kwam ik van de week ook achter bij een klant :X
Ik bedoelde eigenlijk andersom dat de Dect stoort op het draadloze netwerk.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 16:26

Beaves

Usque ad Finem

sweetdude schreef op 21 July 2003 @ 16:38:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk andersom dat de Dect stoort op het draadloze netwerk.
Wij hebben thuis draadloos ISDN en WiFi (Netgear spul) en ik heb er geen last van.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• sweetdude
Even een tussentijdse update door deze post:
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 10:38:
Kijk ook eens naar de 54g-producten van LinkSys....

Ik ging eerst ook voor de D-Link apparatuur, maar zag toen dat het LinkSys-spul goedkoper (toen ik het kocht) en betere beveiliging heeft.
Na wat wikken en wegen heb ik toen gekocht:
- WRT54G, een wireless router met WPA (WPA zit in de laatste firmware)
- WPC54G, een wireless PCMCIA notebook-kaart
Deze producten ondersteunen ook WiFi (802.11b) naast de 802.11g standaard.

Zelf meen ik dat de a-standaard (802.11a) niet zo sterk zal doorbreken als de g-standaard, omdat het minder populair is.

Op www.linksys.com kun je ook alle specs. en manuals downen.
De goedkoopste die ik vond waar je de app. kunt kopen: www.hardwareconcurrent.nl

LinkSys heeft ook een goede naam en het spulletje werkt bij mij thuis perfect (incl. WPA)
ben ik nieuwsgierig geworden en heb ik nadat ik gelezen had dat linksys tegenwoordig van Cisco is toch maar voor linksys gekozen ivm met betrouwbaarheid. Ik heb nu meer vertrouwen in linksys dan in D-link. Daarnaast ziet de linksys er mooier uit volgens mijn vriendin :+

Ik heb nu de linksys WAP54G AP en een linksys WPC54G PCMCIA kaartje gekocht. Terwijl ik toch bezig was heb ik ook maar een linksys BEFSR41 router erbij gekocht. Ben ik gelijk van de oude pc af die internet deeld. Alles besteld bij de hardware concurent. En het zou morgen (maandag) allemaal aan moeten komen.

Jullie krijgen van de week nog een update over hoe het allemaal werkt :)
Pagina: 1