[win2k] Setup cannot acces disk *

Pagina: 1
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 22:37
Goh, ik zit aan een vriend te vertellen hoe slecht win98se wel niet is, en hoe goed win2k. Loopt de setup vast van win2k toen we dat bij hem wilde installeren :P.

Het probleem is als volgt: setup kan de disk niet accessen zegt ie. Ik heb de disk al ontdaan van partities en de master boot record ge-reinitialised (met gdisk), maar dat hielp ook niet. Ik vond ook de suggestie om de virus boot record protection uit te zetten, hielp ook niet. Setup zegt nog steeds dat ie de disk niet kan accessen, en als ik probeer een nieuwe partitie aan te maken crasht ie.

Het gekke is dat als ik boot met een win98se bootdisk, dat ik wel gewoon de disk kan gebruiken (met een fat32 filesystem).

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Specs van de disk?

+ OS aan titel toegevoegd (moet jij toch weten als mod :P )

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Jag
momania schreef op 20 juli 2003 @ 23:10:
Specs van de disk?

+ OS aan titel toegevoegd (moet jij toch weten als mod :P )
Oeps, vergeten (ze zitten me hier uit te lachen :P ). En ben eigenlijk ex mod :).

Het gaat om een Maxtor 7200 rpm 30Gb disk:

Diamond max plus 60

Staat op udma mode 5, op een Asus K7m mobo.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
kun je de schijf niet even secundair hangen en dan partitioneren?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je Powermax al geprobeerd van Maxtor zelf?
Of een van de handige tools uit : FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (21-06-2003)

[ Voor 3% gewijzigd door momania op 20-07-2003 23:26 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:35
het klinkt misschien stom, maar heb je hem al op een ander IDE kanaal geprobeerd ? zowel de cd speler waarvan hij leest, als de harde schijf op IDE-0 hangen, bij mij was dat nl een keertje de oplossing voor dit soort vage problemen

1 - 2 - 3

• Jag
Ik ben nu bezig met powermax...
IKKE86 schreef op 20 July 2003 @ 23:25:
kun je de schijf niet even secundair hangen en dan partitioneren?
Partioneren is het probleem niet, dat lukt ook wel met een dos bootable met gdisk of fdisk erop. Heb ik ook al gedaan, maar setup slikt de disk niet om de een of andere reden.

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Als je niet de bootable-cd, maar bootflops gebruikt? (heet bij mij wel eens verschil gemaakt). Of eerst andere windows 9x installen, vervolgens vandaaruit 'upgrade' kiezen. Dat kan niet (Nederlandse 2k, engelse 98), maakt 'ie ook schone install. Hij kon anders m'n PCMCIA-cdrom niet lezen :S

• Jag
Goh, de hd doet het wel met een 40conducter cable ipv een 80 conducter cable. Misschien dat setup dan de hd in een andere UDMA mode zette en dat dat dan wel werkte. Beetje vaag wel.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:38

UTM

oude ide kabel kaduuk ?

• Jag
w03f schreef op 21 July 2003 @ 15:36:
oude ide kabel kaduuk ?
Goh, da's ook gek, we hebben de kabel weer teruggewisseld (terug van 40 conducter naar 80 conducter) en nu doet ie het wel gewoon :? Na ja, het werkt iig. De wegen van computers zijn ondoorgrondelijk :P.
Pagina: 1