Toon posts:

temperaturen van mijn pc

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakerz,

ik heb nu al een tijdje rondgekeken op jullie forum (en ja, zelfs gebruik gemaakt van de search butten, waarbij mijn mobo vrij veel gebruikt blijkt te zijn)

ik heb laatst MBM(motherboard monitoring) van 3d egs geinstalleerd
en kwam ik tot opmerkelijke resultaten:

mijn cpu 41 graden, chipset 50, maar mijn kast is 14 graden.
nu weet ik uit eigen ervaring dat mijn kast niet zo warm is, en ook niet warm aanvoeld (PC70 Lian Li) maar heeft iemand anders dit ook?

hij staat zelfs in een ruimte die rond de 25 graden C is
ik vind dit vrij opmerkelijk/ zelfs raar

nu weet ik uit andere posts dat temp sensors niet helemaal jofel zijn, en die suggereerden dat je er ongeveer 10 graden af kon halen/ 10% er af halen in de meeste gevallen..
vind ik een beetje cool ;)

maaja, iz r nog iemand met dit vage resultaat of doe ik iets fout/ goed?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En nu de 100000 Dollar vraag:

Wat heb je voor mobo en gebruik je voor OS :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Goed....laten we beginnen met het meest simpele antwoord!

Heb je een Asus Moederbord? Zo Ja ...dan kan het best zijn dat je temperaturen zoals gegeven door de verschillende tools ...brak zijn!

Algemeen feit met Asus Moederborden....

Als je het zeker wilt weten moet je losse temperatuur sensortjes in je moederbord hangen...dan weet je het echt zeker...

There is no place like ::1

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Hey welkom :)

Goed dat je al gesearch had toch had je dan ook kunnen vinden dat die temperaturen meestal niet kloppen ja chipset die warmer word dan je cpu klopt ook niet helemaal.

ik denk
CPU: 50
Chip: 41
Kast: Sensor fout ingesteld

Je kan bij mbm voor elke temperatuur een sensor instellen dus ff kijken of die goed staan en even vergelijken met de temperatuuren uit je bios.

Verder denk ik dat hier snel een abus (slotje) op zal hangen :P

Nog een paar tips:

- typ gewoon even voluit is een kleine moeite en leest veel makkenlijker dus geen srry enzo en iz vinden heel veel mensen ook iritant dus gewoon is ;)

- met dit mooie knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kan je je berichten aanpassen hoef je neit 4 berichtjes te typen als je wat vergeten bent of nog een vraag hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door Tjaps op 20-07-2003 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja srry ff vergeten r bij te zetten

mobo a7v333
os win xp
AMD XP2000
512 MB ram
zalman cu 6000 cooler
4 coolers in de kast zelf die op medium staan te draaien (geregeld met de bijgeleverde fancontroler)
550 wat voeding
2x 80 gig
matrox pharmelia 128MB kaart
rounded ide cables

dvd speler
cd brander
creative audigy 2 platinum ofzo

ik denk dat dit wel ongeveer allez iz

Verwijderd

Topicstarter
The Doctor schreef op 20 July 2003 @ 22:57:
Hey welkom :)

Verder denk ik dat hier snel een abus op zal hangen :P
ABUS??????????

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 11:15
Ik denk niet dat je chipset warmer is dan je CPU. Meestal is het andersom. Maar dan nog kan je het beste even de JBF truuk uitvoeren.

Open je kast (terwijl hij aan staat voorzichtig). Houdt je vingers tegen het koelelement van je CPU. En constateer:
• Auw + verbrand gevoel op de vinger --> De cpu is veel te heet > 80 graden
• Auw dat is heet maar geen schade aan de vinger --> De cpu is erg heet maar het zal wel blijven draaien
• Na een paar seconden "Ja dat is toch wel warm ik haal mijn vinger er maar af" --> je CPU is > 50 graden maar kennelijk draait het spul prima
• Het voelt warm aan maar je kan het rustig vast blijven houden 40 < CPU-temp < 60 zo hoort het te zijn
• Het voelt absoluut niet warm aan, je Fan's draaien te hard je CPU is te goed. Ik zou zeggen "overclocken of je fans zachter zetten" "Lekker zeg zo'n stille PC"

Dit kan je natuurlijk ook doen voor je chipset (northbridge) maar maak je daar maar geen zorgen om die kan meestal zelfs wel passief worden gekoeld

edit:

[offtopic]
Laat dat abus-gebeuren maar over aan de mods
[/offtopic]

[ Voor 9% gewijzigd door BovenHond op 20-07-2003 23:04 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ja. Een slotje dus. (ABUS is fabrikant van sloten ;) )

Topicstarter lees de verschillende subforum FAQS en de algemene FAQ hier eens door. Daarmee kom je een heel eind. Het komt helaas regelmatig voor dat temperaturen niet kloppen trouwens. Heb er zelf ook last van :P

[ Voor 22% gewijzigd door m-m op 20-07-2003 23:19 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.