Toon posts:

Asus V7700 Deluxe gebruikers, please reply

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik ben sinds kort de vertwijfelde eigenaar van een V7700 Deluxe AGP kaart. Ikzelf probeer het beestje onder Windows 98 op een CUV4X bord aan de praat te krijgen, maar de success rating van mijn pogingen liggen onder 0 NTP (Nieuw Tweakers Pijl).

Ik zou graag willen weten wie de V7700 Deluxe hebben draaien en vooral op wat voor mainboard...

------------------
Glory to the ROOM!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb de Asus V7700 Deluxe TV (64MB) op een Asus CUSL2. Werkt perfect!

Verwijderd

ASUS v7700 deluxe op een ASUS K7V-t

maaruh als je een probleem hebt met het ding, misschien is het handiger om te vertellen wat er aan de hand is, daar heb je nl. meer aan dan info wie em welaan de praat heeft toch ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is hte volgende:

Wanneer ik de V7700 Deluxe in mijn computer plaats en Window start, wordt er keurig een nieuwe VGA kaart gevonden.

Vervolgens installeer ik de meegeleverde drivers van ASUS (versie 5.33) en de GART driver. Dit levert geen enkele foutmelding op.

Daarna herstart Windows 98 en komt op een gegeven moment in het bekende "MS Windows" opstart scherm (met logo en de bewegende wit/blauwe balk onderaan). Hier blijft de computer hangen, hij start dus niet door...

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Start hij wel op met de standaard VGA driver?

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

:? Vreemd ik heb em al gebruikt op een Epox BX, een Intel BX en nu op een Abit KT7. Ik heb alleen gemerkt dat alleen de Asus drivers echt lekker stabiel zijn (win2k). Met de NVidia-drivers loopt het niet lekker.

Ik zou onder veilge modus ff de Asus-drivers weghalen (staan ook onder software), ik geloof dat voor win9x er al recenter drivers zijn dan de 6.18 waar ik nu mee draai. Die moet je maar proberen.

BTW niet windows hardware detectie gebruiken maar het install-proggy van Asus.
BTW2 soms zit er wel eens een paar minuten tussen het vollopen van het opstart balkje en opstarten ;).

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Ik wou net zeggen, het gaat er niet om wie allemaal die v7700 aan de praat hebben, maar wat jou problemen zijn!

Maar goed, daar heb je inmiddels ook een mailtje van gestuurd, dus het volgende :

Probeer eens optestarten zonder je Soundkaart! die wil namelijk nog wel eens voor dit "soort" problemen zorgen.

Als dit nog niet werkt, start dan een op met een boot flop, en kijk eens naar de volgende
files :

c:\bootlog.txt
c:\windows\Faultlog.txt

Het kan zijn dat je eerst ff attrib -s -r -h
moet doen voordat je ze ziet!

Ga deze , best wel lange, bestanden eens rustig doornemen en kijk naar het volgende :

"Cant start theVga" etc etc...
"driver didnt start" ...
"Not loaded" ...

En daarachter staat dan een apparaad, Vgakaart of Soundkaart, of natuurlijk een programma!

Want bij mij was het de ASUS TWEAK programma die er Roet in het eten gooide! |:(

Suc6

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

[b].....Ik zou graag willen weten wie de V7700 Deluxe hebben draaien en vooral op wat voor mainboard...
Euhmm NoGo, volgens mij vroeg ie ook dit, verders geloof ik dat ik wat mogelijke oplossingen heb aangedragen. Kaarten eruit halen kan werken maar dan ook alle kaarten en staps gewijs weer opbouwen. Eigenlijk denk ik dat dathier niet het probleem is. IRQ's delen is tegenwoordig echt bizar, ik heb wel eens (bijna) alles op 9 gehad en gewoon stabiel draaien...

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Topicstarter
Hello all,

Bedankt voor de vele reakties, ik heb een aantal goeie tips inderdaad uitgeprobeerd. Ik heb de V7700 Deluxe nu werken op een CUV4X bord met 1 ipv 2 DIMM chips en geen geluidskaart en andere grappen (netwerk, SCSI, ...). Ik kan dus een voor een dingen gaan toevoegen en kijken wanneer hij eruit vliegt.

BTW: Een ander probleem wat mij gisteren opviel was, dat de meegeleverde drivers de chipset van een CUV4X herkennen als "KX133" terwijl dat "Apollo Pro 133A" zout moeten zijn |:(

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
op een asus a7v - SUX0R

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 20 augustus 2001 23:43 schreef Firestormer het volgende:
op een asus a7v - SUX0R
1. De topic is van vorig jaar!
2. Je post niks nuttigs

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.