Router(vaag): bij lange kabels geen connectie?

Pagina: 1
Acties:

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
yooo,

sinds vandaag ben ik bezig gegaan met een router installeren: Sweex Broadband router(4 poorts)

vanaf kabel modem(@home) gaat er een kabel naar de router(lichtje brand is verder ok)
dan zijn er 3 pc's aanverbonden(aan de router) bij 1 pc doet het internet het.( die staat naast de router) de andere 2 pc's staan ong. 7 meter verder weg.
bij die 2 krijg ik dan ook geen connectie.... ik heb andere kabels geprobeerd geen resultaat. heb 1 pc naast router neergezet en connected met een kortere kabel en toen deed die het wel inclusief die andere wat naast de router staat.
dus bij een lange kabel van ca. 7m. krijg ik geen connectie maar die 2 computertjes in de tray staat dan geen kruis doorheen. alleen krijg ik bij ipconfig/renew geen nieuw standaard gateway toegewezen en dus bij een korte kabel wel....

hoe kan dit vreemde happening voorkomen? iemand een idee?
mijn vader en ik snappen er dus helemaal nix meer van 8)7 :?

ik zal met smart op antwoord w88 8)7

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
7 meter moet gewoon werken, een UTP kan pakweg zo'n 100m max hebben. Ik zou zeggen fix een andere kabel?

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 15:36

M4rk

Doet dingen met spullen

heb je je router wel ingesteld met de naam van @home, want anders fungeert de router alleen als switch en maakt de pc met de c*-naam wel verbinding met internet via de normale methode, en zitten de andere pc's alleen in een netwerk.. (of had je al internet op alle pc's).

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:43
Je hebt waarscheinlijk je kabels niet goed geknepen.
Een kabel van circa 1 meter werkt wel op 100MBIT als je de kabel niet goed knijpt.
Wordt deze afstand meer dan 1 meter, dan werkt je kabel dus niet meer.

Wat je kunt doen is je andere 2 nics op 10 MBIT zetten, dan zal het wel waarscheinlijk werken.
Of je kabels goed knijpen(en dan staat in de faq @ internet delen oid)

• BlackLion
bedankt voor reacties we gaan even wat proberen en M4rk lees vraag nog maar is :P hij fungeerd niet alleen als switch maar bij 1 pc doet het internet en andere 2 met lange kabels niet maar wanneer je ze dichterbij zet doen ze wel.

dus meer ideeén zijn nog van harte welkom!

ps. moeten het geen crosscables worden gebruikt?

[ Voor 9% gewijzigd door BlackLion op 20-07-2003 22:24 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:21
nee geen cross want als da kruisje weggaat dan heb die wel contact. maar kabel is dus rot geknepen, als je hem op 10mbit half dupplex zet (vanuit geavenceerd van je entwerkaart) zal het wel waarschijnlijk werken. maar wil je op 100mbit werkend ff je kabel op goeie manier knijpen

CISSP! Drop your encryption keys!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:43
laurens0619 schreef op 20 juli 2003 @ 22:26:
nee geen cross want als da kruisje weggaat dan heb die wel contact. maar kabel is dus rot geknepen, als je hem op 10mbit half dupplex zet (vanuit geavenceerd van je entwerkaart) zal het wel waarschijnlijk werken. maar wil je op 100mbit werkend ff je kabel op goeie manier knijpen
spuit 11 ( zei mijn post)

Ik weet zeker dat dat je probleem is !

• BlackLion
ik had ook geen cross....

en ik dank laurens en animal zij hebben het goeie antwoord gegeven :D echt super...

bedankt ALLEMAAL.

het lag dus aan de kabel ik heb nu op die 2 pc's de snelheid op 10mbit fulldublex gezet en nu doen ze perfect!

kerels bedankt!
Pagina: 1