Tv-out naar videorecorder dan naar TV

Pagina: 1
Acties:

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Het volgende,
ik wil de tv-out van mijn gf4mx aansluiten op een videorecorder en dan naar een tv, om zo wat dingen op te nemen.
Ik dacht dat de volgende manier de juiste was: tv-out met composiet (svhs heb ik ook geprobeerd) naar scart stekker in videorecorder, dan met antenne kabel naar tv. Video op av-kanaal en tv op video-kanaal. Dit werkt dus niet, maak ik hier ergens een grote denkfout?
Is het misschien de macrovision beveiliging, ik dacht echter dat deze pas gaat werken als je bv. een dvd afspeelt. Er is wel een gecodeerd achtig beeld te zien met rood/paars/blauw.
De tv-out werkt goed want als ik direct naar tv ga dan is de desktop gewoon goed te zien, het probleem ontstaat pas als er videorecorder tussenhangt.

iemand nog tips?
Holgster

Br(36) Ba(56)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

is die SCART aansluiting wel een ingang? anders werkt het nog niet.
Als het enkel een uitgang is gaat TV out nooit werken.

• Holgster
is volgens mij wel een ingang. Met mijn vorige videokaart, een asus tnt, waar ik pas afscheid van heb moeten nemen (snif!) lukte het wel op deze manier

Br(36) Ba(56)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien stuurt je videokaart een NTSC signaal uit, wat de meeste TV's wel kunnen weergeven , maar de meeste video's niet kunnen opnemen?

Senile! Senile Oekaki

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 16:38
heb je je tv out wel aangezet (klinkt dom, maar wordt vaak vergeten)

• Holgster
signaal staat op PAL-B ingesteld
en tv-out staat aan, op tv werkt het nml. wel

zit er in xp misschien een of andere beveiliging? of een programma wat ik geinstalleerd heb? (power DVD)
ik wacht wel even op de release van de volgende tv-Tool die specifiek de nvdia chip ondersteund (gf4mx en FX), schijnt woensdag gereleased te worden. Daar maar even mee proberen, misschien heb ik ergens in de vele menu's iets gemist
http://tvtool.info

Br(36) Ba(56)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Holgster schreef op 20 July 2003 @ 21:38:
Ik dacht dat de volgende manier de juiste was: tv-out met composiet (svhs heb ik ook geprobeerd) naar scart stekker in videorecorder, dan met antenne kabel naar tv. Video op av-kanaal en tv op video-kanaal. Dit werkt dus niet, maak ik hier ergens een grote denkfout?

iemand nog tips?
Holgster
Of je een grote denkfout maakt? Ik zou het niet weten.

Wel weet ik dat videorecorders verschillen.... de onze heeft maarliefst 3 AV-kanalen!!! Dat wil zeggen dat ik de boel kan aansluiten, vervolgens op AV zetten maar dat het nog niet wil werken omdat ik het verkeerde AV-kanaal van de vcr te pakken heb...

Tja, of je scartkabel werkt inderaad niet zoals eerder is genoemd... maar als je diezelfde kabel op dezelfde manier met een andere vcr geprobeerd hebt, zal je kabel in ieder geval de juiste zijn (mogelijk kapot maar zoek eerst naar andere oorzaken)

Heb je je videokaart wel zo ingesteld dat hij een signaal afgeeft op z'n video-out?

Je kan wel videobanden afspelen op tv met dezelfde aansluitingen? (dus controle dat het signaal tussen videorecorder en tv in orde is en dat je videokanaal goed is ingesteld etc)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Holgster schreef op 20 juli 2003 @ 21:38:
Het volgende,
ik wil de tv-out van mijn gf4mx aansluiten op een videorecorder en dan naar een tv, om zo wat dingen op te nemen.
Is het misschien de macrovision beveiliging, ik dacht echter dat deze pas gaat werken als je bv. een dvd afspeelt. Er is wel een gecodeerd achtig beeld te zien met rood/paars/blauw.
De tv-out werkt goed want als ik direct naar tv ga dan is de desktop gewoon goed te zien, het probleem ontstaat pas als er videorecorder tussenhangt.

iemand nog tips?
Holgster
Nogal logisch dat dat niet werkt, het videokanaal van de TV is de SCART aansluiting.

Je moet hem met de hand opzoeken net als alle andere zenders op je tv.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit zou een gevalletje MacroVision beveiliging kunnen zijn, ik ben er op dezelfde manier laatst tegenaan gelopen met m'n GF4 ti4200....detonators 40.72 hebben hier de boel weer opgelost.

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

macrovision geeft een lichter en donkerder wordend beeld..alsof hij de brightness en contrast constant veranderd...ik gok eerder op slecht ingesteld av ingang of videokanaal..aangezien je wel een vaag-streperig beeld hebt

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:19

krvabo

MATERIALISE!

Heeft je videorecorder toevallig geen 2 scarts? dan kan je proberen het met een tweede scartkabel naar je tv te brengen.
even een situatie van je opstelling (klopt hij zo?)
Afbeeldingslocatie: http://www.krijn.net/tv.JPG
dreeke schreef op 22 July 2003 @ 00:04:
[...]

Nogal logisch dat dat niet werkt, het videokanaal van de TV is de SCART aansluiting.

Je moet hem met de hand opzoeken net als alle andere zenders op je tv.
De meeste tv's doen dat automagisch, maar de TS zou toch eens verschillende combinaties kunnen proberen ( av1 tv - av1 video / av2 tv - av1 video / etc. )

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
krvabo schreef op 22 July 2003 @ 06:50:
De meeste tv's doen dat automagisch, maar de TS zou toch eens verschillende combinaties kunnen proberen ( av1 tv - av1 video / av2 tv - av1 video / etc. )
Nee slimmie, dreeke heeft gelijk, de TS wil hem niet op de AV1 of al die andere dingen hebben maar op de videozender. Zoals alle tv's met frequenties (100-900) of met kanalen werken heeft de videorecorder ook een frequentie én kanaal. Dus afhankelijk waar je tv mee werkt (meestal frequentie) zul je die moeten opzoeken.

Ik weet niet of dat ondertussen al gestandaardiseerd is, maar hier is dat kanaal 36+ en frequentie 592.

• Holgster
krvabo, de geschetste situatie klopt inderdaad

dreeke, met tv op video-kanaal bedoel ik de video frequentie, dus niet het av-kanaal van de TV (sorry voor het misverstand). Video afspelen werkt gewoon op tv (dus kanaal is goed)

het vreemde blijft dat het vroeger (met andere videokaart) wel werkte, dus ik heb toch het gevoel dat de videokaart/drivers/instellingen het probleem zijn en niet het traject daarna (video-tv)

Br(36) Ba(56)

Pagina: 1