PC doet soms raar: groen beeld; USB werkt niet; slome muis

Pagina: 1
Acties:

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Topicstarter
Hoi medetweakers,

Ik heb een best raar probleem. Als ik bv zit te gamen kleurt het beeld groen, en soms stopt USB er gewoon mee. Ook de muis gaat raar doen. (Muis wordt heel langzaam om te bewegen...cursor).

Ik verdenkt hier de voeding van, de voeding wordt zo warm dat hij de hele kast verwarmt. (Ik heb z'n gevoel dat het niet helemaal OK is.)

Effe wat specs:

ECS K7S5A Pro REV 5.0
384 MB SDRAM PC133
Club3 NVIDIA Geforce 4 MX440 AGP 8
AMD Athlon XP 2400+
Q-Tec 350 Watt Low Noise

Op mijn vorige mobo had ik ook last van groen beeld als ik aan het gamen was.

Suggesties?

:)

[ Voor 5% gewijzigd door vanke014 op 20-07-2003 21:26 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Suggesties? Probeer eens zelf wat, anders wordt het hier een grote herhaling van tips. Check bovenste sticky: Dit graag lezen eer je post :) Ga dus eens met hardware wisselen aan de slag zoals o.a. ander grafisiche kaart proberen, je geheugen testen, je temps controlleren, the whole works (voor zover dat allemaal kan natuurlijk).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Wat zijn je temps eigenlijk van je kast, CPU, GPU, voeding?

Probeer eens extra fans in te steken. Wat zijn je voltages? Veel afwijkingen?

• vanke014

vanke014

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~blank772/voltages.JPG

Dat is een screenshot van de voltages die Sisoft weergeeft.

Daarnaast heb ik al een andere videokaart geprobeerd. Geheugen ook getest, geen enkele fout.

CPU temp is aardig hoog: ~ 56 C
Kast: 33 C
GPU, geen gegevens beschikbaar...maar hij is niet warm...zo koel als het maar kan.

Trouwens een tijdje geleden een koeler gekocht bij Computerland....effe gevraagd tot wat hij kan koelen. 2700+ en dat stond ook op het doosje. Denk dat hij zelfs een 2800+ zonder veel moeite kan koelen. Systeem is ook niet instabiel, maar werkt niet echt lekker met groene kleuren :S

[ Voor 30% gewijzigd door vanke014 op 20-07-2003 21:39 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

en hoe oud is je monitor (videokaart ide": overclocked ? koeler vervangen? andere tweak ?)

Okay, VGA kunnen we allicht uitsluiten. En als je de kast open laat (dus hitte kan makkelijker weg) ?

[ Voor 39% gewijzigd door Brothar op 20-07-2003 21:39 ]

eagle

• vanke014

vanke014

Topicstarter
Brothar schreef op 20 July 2003 @ 21:38:
en hoe oud is je monitor (videokaart ide": overclocked ? koeler vervangen? andere tweak ?)

Okay, VGA kunnen we allicht uitsluiten. En als je de kast open laat (dus hitte kan makkelijker weg) ?
Monitor is 3 jaar oud, maar ik heb ook al een andere monitor geprobeerd, hetzelfde probleem. Geen tweaks of mods op mijn videokaart of in mijn systeem (mobo).

Ik zal de kast ook eens open zetten. Maar zo ver ik kan zien kan de warmte goed weg. (4 x 80x80 MM Coolermasterstjes...goede airflow).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)
Pagina: 1