stekkel schreef op 21 July 2003 @ 00:49:
Mijn opvatting is altijd, als je iets doet doe het dan ook gelijk goed en dat is dus volgens de betreffende rfc. Dit voorkomt de minste problemen in de toekomst.
Dat is ook zeker mijn opvatting en tegelijk de reden waarom ik er zo over doorvraag

Ik wil gewoon een solide product maken, maar van domweg een standaard overnemen ben ik niet zo. Ik doe het graag volgens de regeltjes, maar wil wel de gedachte erachter graag weten.
maar ok. ik zocht er teveel achter denk ik. op een gegeven moment is er gewoon een standaard procedure bedacht en die is er nu eenmaal. niet meer en niet minder.
Nee, ik bedoelde met omslachtig ook niet moeilijk in de zin van moeilijk te programmeren, maar ik vind het gewoon een beetje zonde om eerst met imap_header() een object te creëren waar de afzender e.d. uit kan halen en dan vervolgens zelf nog eens een keer door de headers te gaan lopen om te controleren op een lees bevestiging. Dat vind ik omslachtig.
stoer

ziet er goed uit.
Viel me me toevallig nog een minuscuul typefoutje op:
/*
* r
dc822_header class
* input: header_string or array
*/
Let op het is wel GNU GPL dus copy paste mag niet zomaar.
don't worry. die van mij is al up and running, dus dat stadium ben ik al ver voorbij

Ze begonnen alleen afgelopen week om die leesbevestigingen te jammeren. Dus vandaar.
De reden dat ik er zelf één gemaakt heb en geen bestaande genomen is dat ik 'm heb verweven in een database frontend (dat ik ook zelf geschreven heb), waarbij alle emails in een database worden gepompt. Deze manier stelt me ook in staat het eenvoudig met de interne 'mailtjes' te mixen, die ik rechtstreeks de database in pomp (en dus niet via de mailserver)
Ik weet dus ook inmiddels wel hoe die headers er uit zien. Ik maak zowiezo voorlopig nog van iedere email een 'rauwe' backup die ik ook in de database zet, tot het moment dat ik (vrijwel) zeker weet dat er niets meer mis gaat.
Heb ik alleen nog een vraagje (ben wel lastig)
The following disposition-types are defined:
"displayed" [...]
"dispatched" [...]
"processed" [...]
"deleted" [...]
"denied" [...]
"failed" [...]
Ik snap die uitleg erbij wel, maar ik snap niet precies hoe die nou tot stand komen. Als ik om een leesbevestiging vraag en het meeltje naar mezelf (ander account) stuur en met outlook ophaal, maar alvorens het te openen die mail verwijder (ook uit de prullenbak), dan krijg ik geen 'bevestiging' waarbij gemeld wordt dat de mail werd gedelete. Is dat gewoon een tekortkoming van outlook? of mis ik iets...
[
Voor 5% gewijzigd door
marty op 21-07-2003 02:54
]